Gå til innhold

Sovepiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bp2 og anoreksi, i tillegg sliter jeg med at jeg sover dårlig. Sovner sent, og våkner opp flere ganger om natten hver natt. Våkner også tidlig relativt ofte, og får ikke sove igjen. Jeg har prøvd vallergan, som ikke fungerte. Jeg har også brukt quetiapin over en lengre periode, men ble ganske trøtt av det dagen etterpå, og jeg fikk andre bivirkning i tillegg. Har også brukt imovane, men det kan jeg jo ikke bruke over tid, samt at det gir også trøtthet dagen etterpå. 

Legen min mente at jeg ikke burde bruke tolvon, uten at jeg helt vet hvorfor. Så hvilke medikamenter kan jeg egentlig bruke?

Anonymkode: 6e08e...88d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Sarotex med god effekt. Doseringen er nok individuelt, men jeg har brukt 30mg. 

Skrevet

Jeg bruker Truxal. Er trøtt på morgenen, men det tror jeg nå at jeg er uansett. Vet ikke helt for jeg har brukt den i to år. Opplever ellers ingen bivirkninger. Quetiapine måtte jeg slutte med etter ett års bruk da jeg plutselig fikk veldig ubehagelige angsrelaterte bivirkninger pluss hallisunasjoner. 

Skrevet
1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg har brukt Sarotex med god effekt. Doseringen er nok individuelt, men jeg har brukt 30mg. 

Takk for tips! Er det hovedsakelig et antidepressiva?

34 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg bruker Truxal. Er trøtt på morgenen, men det tror jeg nå at jeg er uansett. Vet ikke helt for jeg har brukt den i to år. Opplever ellers ingen bivirkninger. Quetiapine måtte jeg slutte med etter ett års bruk da jeg plutselig fikk veldig ubehagelige angsrelaterte bivirkninger pluss hallisunasjoner. 

Har prøvd truxal, og ble veldig trøtt og rolig. Dessverre fikk jeg blodtrykksfall, og endte opp med å besvime et par ganger, selv på en svært lav dose. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Er det hovedsakelig et antidepressiva?

Har prøvd truxal, og ble veldig trøtt og rolig. Dessverre fikk jeg blodtrykksfall, og endte opp med å besvime et par ganger, selv på en svært lav dose. 

Jeg sliter også med blodtrykksfall og besvimelser, men det oppstod først ett år etter jeg startet på Truxal så har ikke tenkt det kan være på grunn av den. Det er uansett blitt bedre. Før besvimte jeg nesten daglig en periode, men så kom jeg i gang med trening igjen og da har det blitt bedre. Så når jeg besvimte i dag så var det et par måneder siden sist tror jeg. Jeg slår meg ikke da. Faller som en potetsekk på gulvet og sitter og rister en stund før jeg blir i stand til å reise meg opp. Har bare skjedd en gang at jeg har falt rett bak og slått hodet. Så om det er pga Truxal så tenker jeg det er en bivirkning jeg kan leve med. 

Skrevet

Sarotex er et AD av den eldre sorten (tricyklisk), men man blir trøtt av det. 

Worrisome Plenty
Skrevet

Mogadon er en fin medisin. Men det er ett benzodiasepin preparat, så det kan være vanskelig å få det. Rivotril funker også bra på søvn, men samme der, benzo og den er uegnet til bruk hvis du kjører bil noen gang. (lang halveringstid og forbudt å kjøre med i blodet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...