Gå til innhold

kupton, terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg alltid har lurt på er hvorfor terapeuten ikke informerer om hvilke følelsesmessige reaksjoner pasienten kan få etter og i terapitimene, at det er normalt med reaksjoner osv. Dette burde det egentlig brukes en time på ved oppstart av terapi.

Anonymkode: d4caf...9ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En ting jeg alltid har lurt på er hvorfor terapeuten ikke informerer om hvilke følelsesmessige reaksjoner pasienten kan få etter og i terapitimene, at det er normalt med reaksjoner osv. Dette burde det egentlig brukes en time på ved oppstart av terapi.

Anonymkode: d4caf...9ea

Helt enig!

Anonymkode: e41cd...3ea

Skrevet

Helt enig. Hadde jeg visst det jeg vet idag hadde jeg aldri begynt i terapi, for det har jammen meg vært vondt!

Anonymkode: 1159e...115

Skrevet

Det er skrevet om dette i et innlegg som heter noe slikt som "Å gå i psykoterapi". Der understrekes betydningen av å gjøre avtaler samt informere om hva terapi innebærer.

Skrevet

Spørsmålet blir da om terapeuten kan forutsi det? Vedkommende kjenner jo ikke pasienten i begynnelsen av en behandling. Kunne jo sagt noe generelt men så har en jo placebo og slike ting som kan komme til å spille inn. Så kanskje best å la være å si noe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...