AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 Skrevet 30. november 2019 En ting jeg alltid har lurt på er hvorfor terapeuten ikke informerer om hvilke følelsesmessige reaksjoner pasienten kan få etter og i terapitimene, at det er normalt med reaksjoner osv. Dette burde det egentlig brukes en time på ved oppstart av terapi. Anonymkode: d4caf...9ea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 Skrevet 30. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En ting jeg alltid har lurt på er hvorfor terapeuten ikke informerer om hvilke følelsesmessige reaksjoner pasienten kan få etter og i terapitimene, at det er normalt med reaksjoner osv. Dette burde det egentlig brukes en time på ved oppstart av terapi. Anonymkode: d4caf...9ea Helt enig! Anonymkode: e41cd...3ea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. november 2019 Skrevet 30. november 2019 Helt enig. Hadde jeg visst det jeg vet idag hadde jeg aldri begynt i terapi, for det har jammen meg vært vondt! Anonymkode: 1159e...115 0 Siter
kupton Skrevet 30. november 2019 Skrevet 30. november 2019 Det er skrevet om dette i et innlegg som heter noe slikt som "Å gå i psykoterapi". Der understrekes betydningen av å gjøre avtaler samt informere om hva terapi innebærer. 0 Siter
AJP Skrevet 1. desember 2019 Skrevet 1. desember 2019 Spørsmålet blir da om terapeuten kan forutsi det? Vedkommende kjenner jo ikke pasienten i begynnelsen av en behandling. Kunne jo sagt noe generelt men så har en jo placebo og slike ting som kan komme til å spille inn. Så kanskje best å la være å si noe... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.