Gå til innhold

Jeg gledet meg til jul i år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle t o m ha fri nesten hele jula. Jeg gledet meg og trodde virkelig at det skullle bli en fin jul i år. Men nå ser det bare mørk ut. Alt ble snudd i løpet av dagen. Alt veltet. Nå gruer jeg meg, for jeg vet akkurat hvor vondt det blir - i år også. Det blir noen svært tunge og mørke dager.

i tilegg mistet jeg brått og uventet min mor for kort tid siden, hvilket ikke gjør det lettere. 

Jeg håper jeg blir rammet av alvorlig sykdom så jeg mister livet. Da kan ingen klandre meg. 

Anonymkode: afc96...9dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er jo ikke så rart du tror at alt går til helvete når det er det du sitter å forteller deg selv? Er dte ikke også litt rart at alt kan snu i løpe av et øyeblikk, da betyr vel også det at det kan snu til det positive igjen ganske raskt?

Anonymkode: 19e73...476

Skrevet

Jeg har liten tro på at slike irettesettelsesprekener er et positivt bidrag.

Ei heller at ts skal dø av en ønsket alvorlig sykdom.

Jeg forstår godt at du har det vondt. Julen er vanskelig for mange. Kondolerer, det er ikke det miste uforståelig at du har det ekstra vondt etter at din mor døde.

Det er ikke så mye jeg kan si for å hjelpe, men jeg sender deg gode ønsker. Jeg synes også at julen er vanskelig, men jeg prøver å se hva som er godt, selv om mye føles vondt. Og jeg prøver å se at mange rundt meg har det fint, og bidrar litt for at andre skal ha det bra. Det hjelper i alle fall litt.

Skrevet
10 minutter siden, girlinyellow skrev:

Jeg har liten tro på at slike irettesettelsesprekener er et positivt bidrag.

Ei heller at ts skal dø av en ønsket alvorlig sykdom.

Jeg forstår godt at du har det vondt. Julen er vanskelig for mange. Kondolerer, det er ikke det miste uforståelig at du har det ekstra vondt etter at din mor døde.

Det er ikke så mye jeg kan si for å hjelpe, men jeg sender deg gode ønsker. Jeg synes også at julen er vanskelig, men jeg prøver å se hva som er godt, selv om mye føles vondt. Og jeg prøver å se at mange rundt meg har det fint, og bidrar litt for at andre skal ha det bra. Det hjelper i alle fall litt.

er det irettesettelse å gi en høflig heads up på at husk at ting faktisk kan snu ? Det er vondt å ha det vondt , men det er  litt dramatisk å tenke at da er løpet fullstendig kjørt uansett. Jeg ville likt en slik kommentar som minnet meg på at dette e rkun i dag og trenger ikke være for 1 måned frem i tid :)  

Skrevet

Jeg tar til meg rådene og skal i første omgang gjøre mitt beste for å fokusere utover og sørge for at de andre får en god jul, for det fortjener de å få. Jeg innså hva jeg faktisk har i kveld, og det vil jeg ikke miste.

jeg fikk også en meget god nyhet i sta som også hjalp litt på de tunge tankene nå - namsmannen har behandlet saken min, og det endte godt (en stor bekymring ut av verden).

Takk for at dere bryr dere, jeg setter stor pris på det når ting blir for vanskellg å håndtere. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle t o m ha fri nesten hele jula. Jeg gledet meg og trodde virkelig at det skullle bli en fin jul i år. Men nå ser det bare mørk ut. Alt ble snudd i løpet av dagen. Alt veltet. Nå gruer jeg meg, for jeg vet akkurat hvor vondt det blir - i år også. Det blir noen svært tunge og mørke dager.

i tilegg mistet jeg brått og uventet min mor for kort tid siden, hvilket ikke gjør det lettere. 

Jeg håper jeg blir rammet av alvorlig sykdom så jeg mister livet. Da kan ingen klandre meg. 

Jeg skulle ønske at du kunne ha lest alle de innleggene du har skrevet opp gjennom årene med tilsvarende innhold. Jeg sier som jeg pleier: Du kan ikke vite 1. desember at 24.-26. desember skal bli vonde. 

Skrevet
Akkurat nå, frosken skrev:

Jeg skulle ønske at du kunne ha lest alle de innleggene du har skrevet opp gjennom årene med tilsvarende innhold. Jeg sier som jeg pleier: Du kan ikke vite 1. desember at 24.-26. desember skal bli vonde. 

Jeg vet det fordi det har vært sånn hvert år! 

Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg skal ikke skrive mer. Beklager at jeg plager dere med mitt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke skrive mer. Beklager at jeg plager dere med mitt. 

Det er ikke fordi du plager andre du bør skrive mindre når du har det sånn, det er fordi du bare graver deg ned i dritten hver gang du gjør det. Løft blikket, avled deg selv inntil følelsesstormen er over. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er selvfølgelig slik at alt må være slik det alltid har vært. 

Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Ja, det er selvfølgelig slik at alt må være slik det alltid har vært. 

Jeg har håpet og prøve å være positiv hvert eneste år. Til slutt gir man opp. 

Skrevet

Hva er egentlig diagnosene dine? Det høres ut som om du har unnvikende pf ihvertfall siden du har så utrolig negativt og dårlig syn på deg selv og din verdi. Det er trist at du har det sånn, og jeg føler med deg. Håper du kan få god hjelp etterhvert. 

Anonymkode: bb0df...670

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er det irettesettelse å gi en høflig heads up på at husk at ting faktisk kan snu ? Det er vondt å ha det vondt , men det er  litt dramatisk å tenke at da er løpet fullstendig kjørt uansett. Jeg ville likt en slik kommentar som minnet meg på at dette e rkun i dag og trenger ikke være for 1 måned frem i tid :)  

Det er mulig at jeg mistolket det du skrev. Det er jo også litt ulikt hvordan vi trenger å bli møtt. - Men jeg ser poenget ditt, altså.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du kanskje ta noen grep for at det ikke skal bli sånn i år? Nå vet jeg ikke hvorfor det blir sånn hvert år (og det trenger du selvfølgelig ikke utbrodere her!), men kan du gjøre noe slik at det ikke blir sånn denne gangen? Om det er noen sammenkomster hvor du treffer noen som gjør det verre - så dropp sammenkomstene! Om noen blir fornærmet av den grunn så er det deres problem, ikke ditt. Det er fremdeles over 3 uker til jul, du har massevis av tid til å gjøre noe med hva det nå enn er.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har håpet og prøve å være positiv hvert eneste år. Til slutt gir man opp. 

Det skjønner jeg. Men hvis du allerede har gitt opp da - kan det være mulig å lage noen planer for at det likevel blir «levelig?» Jeg vet ikke dine interesser, men natur og bevegelse er ifølge forskning bra. Så feks bestem hver dag at du:

1. Skal gå en lang tur. Feks ved kysten, i skogen, opp et fjell, i nabolaget osv.

2. Se en film/TV-prog/podkast du tenker er ok.

3. Lag et fristende måltid hver dag (evt favorittgodteri/kake)

4. Aksepter at julen er en vanskelig tid for mange og av mange årsaker. 

5. Ikke tenk noe på det nå på forhånd. Bare la det komme og bli som det blir. Straks januar - og «nye muligheter».

Skrevet

Takk for alle råd og tips. Jeg skal gjøre det jeg kan for å fokusere utover. 

Skrevet
2 timer siden, cilie skrev:

Det skjønner jeg. Men hvis du allerede har gitt opp da - kan det være mulig å lage noen planer for at det likevel blir «levelig?» Jeg vet ikke dine interesser, men natur og bevegelse er ifølge forskning bra. Så feks bestem hver dag at du:

1. Skal gå en lang tur. Feks ved kysten, i skogen, opp et fjell, i nabolaget osv.

2. Se en film/TV-prog/podkast du tenker er ok.

3. Lag et fristende måltid hver dag (evt favorittgodteri/kake)

4. Aksepter at julen er en vanskelig tid for mange og av mange årsaker. 

5. Ikke tenk noe på det nå på forhånd. Bare la det komme og bli som det blir. Straks januar - og «nye muligheter».

Gode råd dette, men for meg virker ts deprimert. Da blir det nok veldig vanskelig å gjennomføre punkt 1 og 3. Det lureste er nok å ikke satse så høyt og voldsomt i starten. En kortere gåtur i nabolaget eller å kjøre til naturen og ta en kort spasertur der, er ikke så uoverkommelig. Og når det gjelder måltider, er det nok lettere i starten å lage noe ukomplisert, evt bestille mat på døra helt i begynnelsen. Så kan det ta seg opp derfra. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gode råd dette, men for meg virker ts deprimert. Da blir det nok veldig vanskelig å gjennomføre punkt 1 og 3. Det lureste er nok å ikke satse så høyt og voldsomt i starten. En kortere gåtur i nabolaget eller å kjøre til naturen og ta en kort spasertur der, er ikke så uoverkommelig. Og når det gjelder måltider, er det nok lettere i starten å lage noe ukomplisert, evt bestille mat på døra helt i begynnelsen. Så kan det ta seg opp derfra. 

Jeg mente helt «low key» - som en times tur og ikke gourmet mat om dette ikke er av interesse. Gjerne take away. Oslo har feks kyst, skog, park, by og «topper» veldig tilgjengelig. Eller bare gå ut av døra og gå en time. 

Skrevet

En times gåtur synes jeg er mye og lenge til å være low key. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En times gåtur synes jeg er mye og lenge til å være low key. 

Ja, kanskje det er det. Sliter selv😅 Men bare være ute da og feks se på havet som jeg har gjort selv siste par dager. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...