Gå til innhold

Tvangssymptomer. Umulig å få hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg sliter veldig med tvangssymptomer for tiden, opplever at det har blitt verre de siste årene og er ganske fortvilet da det er kommet til et punkt der jeg opplever at jeg får gjort svært få andre ting enn å vaske og ordne opp i ting. Alt mulig, alle småting, ting som før gikk automatisk, blir så slitsomme. Er så lei av å aldri får tid til andre ting, våger ikke lenger å håpe på at jeg skal få tid til ting fordi det virker som at når jeg gleder meg til noe så kommer det alltid noe i veien som gjør at jeg ikke får gjort det.

Opplever det som svært vanskelig å få noe hjelp fra helsevesenet. Har søkt på DPS, men får bare avslag derfra også når jeg har klaget kanskje fordi jeg har vært der før (16 timer ?) og det ikke har hjulpet. De henviser meg til kommunehelsetjenesten der jeg får samtale med en sykepleier maks. 45 minutter hver andre uke og ikke har greie på problematikken og etter det jeg kan bedømme heller ikke virker særlig interessert. Har forsøkt den nye OCD 4-dagersbehandlingen uten at det hjalp noe særlig kanskje bortsett ifra de første ukene etterpå, og etter dette får jeg bare avslag på alt jeg søker om virker det som. Fastlegen mente jeg kunne se etter er privatpraktiserende, men siden jeg kun har en lav uføretrygd å livnære meg på så må det bli en med driftsavtale og det virker det nærmest umulig å oppdrive her jeg bor. Det er jo et kapittel for seg: Får henvising fra fastlegen, ringer Informasjonstjenesten til Helseforetaket for å få kontaktinformasjon til behandler med kapasitet, sender henvising, venter flere uker på svar (om det i det hele tatt kommer, har flere ganger måtte ringe for å følge opp), får avslag (ikke kapasitet allikevel, ikke kompetanse, ingen begrunnelse), må på nytt til fastlegen for ny henvisning, ringe kontoret, sende henvisning, vente flere uker, osv.) Slik går da tiden.

Har også søkt på flere DPS men får bare avslag - de leser sikkert det den første skrev og begrunner det på samme måten.

Er ganske fortvilet. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre. Er det noe jeg gjør feil? Det virker ikke som om helsevesenet fungerer særlig bra på psykisk helse, ikke for meg i hvert fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ssri skal funke bra mot ocd. Bare spør fastlegen din.

Anonymkode: 6251f...cbd

Skrevet

Har forsøkt mange typer, med varierende hell. Den jeg har falt ned på er fluoxetin som jeg vel har brukt i nærmere ti år, men allikevel så har det blitt verre de siste årene. Fastlegen foreslo forresten at jeg skulle slutte og etter det ble det bare enda mer surr. Så det virker ikke som om han har særlig peiling.

Skrevet

Ved ocd må dosene oftest være det dobbelte av de vanligste doser brukt ved depresjon. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...