Gå til innhold

Elske seg selv

Anbefalte innlegg

Alwaysfeeling
Skrevet

Behandleren min sier at jeg må elske meg selv. Hvilke tanker har dere rundt dette? Og hvordan gjør man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker meg og livet mitt. Det kom med medisiner. Før hadde jeg en skremmende psykose

Skrevet
7 minutter siden, Alwaysfeeling skrev:

Behandleren min sier at jeg må elske meg selv. Hvilke tanker har dere rundt dette? Og hvordan gjør man det?

Det er ikke så lett å elske seg selv,en vil som regel være kristisk til seg selv. 

Alwaysfeeling
Skrevet

Er det i gode perioder du elskee deg selv? Går dette på å akseptere seg selv og de dårlige sidene som kan dukke opp ved psykisk sykdom? Synes dette er forvirrende  jeg....

Skrevet
7 minutter siden, Alwaysfeeling skrev:

Du kan gjøre det ved å forsøke spise mat som gjør kroppen din godt. Få nok søvn. Ha noe konstruktivt å fylle dagene dine med. Skape gode relasjoner med venner. Tenke positivt og litt mindre negativt om deg selv+++++

Anonymkode: c547a...65b

Alwaysfeeling
Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er ikke så lett å elske seg selv,en vil som regel være kristisk til seg selv. 

Ja, det er det som kan være farlig, for meg er det farlig. Hvordan begynner mAn å elske seg seg???

Alwaysfeeling
Skrevet

Alt det med handling klarer jeg. Spise og sove godt, ta en kaffe med venner, trene osv. Men når det kommer til det indre følelseslivet og tanker, presser jeg bare helt ned til helvete. 

Skrevet
4 minutter siden, Alwaysfeeling skrev:

Ja, det er det som kan være farlig, for meg er det farlig. Hvordan begynner mAn å elske seg seg???

Kanskje det hele begynner med aksept? At du er nå den du er- 

Alwaysfeeling
Skrevet

Ja, det tror jeg. Akseptere seg selv. 

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan man gjør det. Å elske seg selv kan man vel kun hvis man har en god selvfølelse? Jeg føler jeg er et forferdelig menneske og kan ikke på noen måte elske meg selv, men håper det er mulig en gang i framtiden. 

Har også fått høre at jeg må elske meg selv. Spesielt da jeg var i rusbehandling, men hver gang vi begynte å snakke om det så klarte jeg ikke snakke om det for det vekker så masse vonde følelser. Som når de ville ha meg til å se for meg selv som et barn. Hva ville jeg si til meg selv, ville jeg ta meg på fanget og gi meg trygghet og kjærlighet osv. Det gikk ikke. 

Men jeg tror at å være glad i seg selv egentlig er ganske viktig? 

Skrevet

Jeg elsker ikke meg selv, men mesteparten av tiden trives jeg godt med den jeg er. 

Anonymkode: 43c4e...363

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker ikke meg selv, men mesteparten av tiden trives jeg godt med den jeg er. 

synes det hørtes langt bedre ut enn å "elske seg selv" :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

synes det hørtes langt bedre ut enn å "elske seg selv" :) 

Enig. Å elske seg selv høres for meg ganske narsissistisk ut. 

Alwaysfeeling
Skrevet

Min behandler sa dette med å elske seg selv. Men først man man vel akseptere seg selv. Vi kan elske andre mennesker, hvorfor ikke seg selv?

Skrevet

Å elske seg selv på en sunn måte handler for meg om å akseptere og tåle de ulike sidene av seg selv. Rommene følelsene sine. Ta godt vare på seg selv. Sette tydelige grenser. Jeg elsker ikke meg selv på den måten, men jobber mot å klare det en dag. Paradoksalt nok, tror jeg det er først når du kan elske deg selv at du virkelig kan være raus og gi betingelsesløst til andre. 

Anonymkode: 6f0f6...868

Skrevet
16 minutter siden, Alwaysfeeling skrev:

Min behandler sa dette med å elske seg selv. Men først man man vel akseptere seg selv. Vi kan elske andre mennesker, hvorfor ikke seg selv?

Jeg kjenner noen narsisisster, de elsker seg selv og føler de fortjener ALT godt! Kanskje vi har noe å lære der? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...