AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Kan alvorlig spiseforstyrrelse i barneåra gjøre at man får en lav slutthøyde? Altså en god del lavere enn det man skulle blitt utifra foreldrenes høyde? Anonymkode: 837da...934 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan alvorlig spiseforstyrrelse i barneåra gjøre at man får en lav slutthøyde? Altså en god del lavere enn det man skulle blitt utifra foreldrenes høyde? Anonymkode: 837da...934 Det kan det sikkert, men man kan gjerne bli lav selv om en foreldrene er høy også. Min far er over 190 cm, selv stoppet jeg på 152 cm, helt uten noen spiseforstyrrelse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 37 minutter siden, Lillemus skrev: Det kan det sikkert, men man kan gjerne bli lav selv om en foreldrene er høy også. Min far er over 190 cm, selv stoppet jeg på 152 cm, helt uten noen spiseforstyrrelse. Det var stor høydeforskjell. Hvor høy er moren din? Anonymkode: 82bd7...0e5 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var stor høydeforskjell. Hvor høy er moren din? Anonymkode: 82bd7...0e5 Mamma var vel rundt 155-157 cm på sitt høyeste, så hun ga meg alt av høydegener gitt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Jeg har egentlig alltid tenkt på deg som liten siden du har bilde av en mus. Så ikke framfor meg at du var over 1.80 Anonymkode: 82bd7...0e5 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Liten og blid Anonymkode: 82bd7...0e5 1 Siter
kupton Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Jeg har tvangsbehandlet mange av landets alvorligste tilfeller av anorexi. De hadde alvorlig sykdom fra før de var utvokst. Flere av dem vokste ca 10 cm som voksne når de fikk tilstrekkelig og riktig næring. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Akkurat nå, kupton skrev: Jeg har tvangsbehandlet mange av landets alvorligste tilfeller av anorexi. De hadde alvorlig sykdom fra før de var utvokst. Flere av dem vokste ca 10 cm som voksne når de fikk tilstrekkelig og riktig næring. Som voksne? Mener du da at de var typ 25-30år eller snakker du om 18-19åringer (regner med at sistnevnte faktisk kan vokse, men er jo rart om en 25åring plutselig vokser 10cm...)? Men er disse personene med alvorlig anorexi oftest ganske lave? Anonymkode: 837da...934 0 Siter
kupton Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Flere var i 20-årene. De er lavere enn de skulle vært dersom underernæringen er alvorlig nok. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 55 minutter siden, kupton skrev: Jeg har tvangsbehandlet mange av landets alvorligste tilfeller av anorexi. De hadde alvorlig sykdom fra før de var utvokst. Flere av dem vokste ca 10 cm som voksne når de fikk tilstrekkelig og riktig næring. Hæææ, hva ? Er det lov ? Jeg trodde at så lenge man var over 18 år så kunne man nekte. Var din vurdering utifra fysiske eller psykiske symptomer ? Kom de tilbake til deg eller stakk de av etter det ? Hadde de noen felles trekk ? Som traumer eller lignende. Anonymkode: 99ab6...251 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Ikke meningen å lage et avhør av deg på kommentarfeltet, jeg bare lurte. Anonymkode: 99ab6...251 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæææ, hva ? Er det lov ? Jeg trodde at så lenge man var over 18 år så kunne man nekte. Var din vurdering utifra fysiske eller psykiske symptomer ? Kom de tilbake til deg eller stakk de av etter det ? Hadde de noen felles trekk ? Som traumer eller lignende. Anonymkode: 99ab6...251 Selvfølgelig er det lov å tvangsbehandle folk med ALVORLIG anorexi der en er så underernært at en nesten er død. Hvorfor skulle ikke det vært lov? Når en tvangsinnlegger folk som tar overdose og selv ringer ambulansen fordi de plutselig de angrer så burde en selvfølgelig i de alvorligste tilfellene av anorexi tvangsbehandle også. Anonymkode: 837da...934 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det lov å tvangsbehandle folk med ALVORLIG anorexi der en er så underernært at en nesten er død. Hvorfor skulle ikke det vært lov? Når en tvangsinnlegger folk som tar overdose og selv ringer ambulansen fordi de plutselig de angrer så burde en selvfølgelig i de alvorligste tilfellene av anorexi tvangsbehandle også. Anonymkode: 837da...934 Det er jo stor forskjell på det å ta en overdose og det å ville slanke seg/ gå ned i vekt Anonymkode: 99ab6...251 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo stor forskjell på det å ta en overdose og det å ville slanke seg/ gå ned i vekt Anonymkode: 99ab6...251 Jeg ble truet med sondemating om jeg ikke spiste. Og jeg hadde ikke engang anoreksi, bare null matlyst. Anonymkode: 11412...bb0 0 Siter
kupton Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det lov ? Jeg trodde at så lenge man var over 18 år så kunne man nekte. Var din vurdering utifra fysiske eller psykiske symptomer ? Kom de tilbake til deg eller stakk de av etter det ? Hadde de noen felles trekk ? Som traumer eller lignende. Anonymkode: 99ab6...251 Det er lov (ellers hadde vi ikke gjort det) jfr Psykisk helsevernloven §4-4 b. Vurderingen er utfra en samlet vurdering av det fysiske og psykiske (vi er ett menneske). Etter behandling (BMI > 18) ble de overført spesialavdeling for SF. Felles trekk var at de var sykelig undervektige. Noen hadde traumer, men det gikk vi ikke inn i. Det har ingen hensikt å drive psykoterapi med så undervektige. Det primære målet under oppholdet var vektoppgang, dernest at de skulle ha det triveligst mulig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 10 timer siden, kupton skrev: Det er lov (ellers hadde vi ikke gjort det) jfr Psykisk helsevernloven §4-4 b. Vurderingen er utfra en samlet vurdering av det fysiske og psykiske (vi er ett menneske). Etter behandling (BMI > 18) ble de overført spesialavdeling for SF. Felles trekk var at de var sykelig undervektige. Noen hadde traumer, men det gikk vi ikke inn i. Det har ingen hensikt å drive psykoterapi med så undervektige. Det primære målet under oppholdet var vektoppgang, dernest at de skulle ha det triveligst mulig. Så sonde brukes ikke som straff ? Anonymkode: 99ab6...251 0 Siter
kupton Skrevet 5. desember 2019 Skrevet 5. desember 2019 Nei, en straffer ikke syke for at de er syke. Alle sluttet for øvrig med sonde etter meget kort tid og valgte i stedet å spise selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.