Gå til innhold

Tinnitus kun når jeg hører andre lyder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så, i løpet av gårdagen ble hørselen min dårligere uten grunn i det ene øret mitt. Ikke sånn type dott i øret dårlig, men minner mer om "jeg-reiste-meg-opp-litt-for-fort-og-det-svartner-for-meg" type dårlig, bare at det er konstant i det ene øret og fortsatt der når jeg våknet. I tillegg opplever jeg en tinnitus som kom med dette. Den høres kun oppå andre lyder. Når det er stille, er det stille liksom. 

Dette kjennes ikke ut som dott i øret etter ørebetennelse. Skjer heller ingen endring om jeg prøver å jevne ut "trykket" ved å blåse. 

Burde jeg bli bekymret? Er jo tross alt bare på dag 2 med dette. Og hørselen er jo ikke helt borte.

 

Anonymkode: e62c1...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Burde jeg bli bekymret? Er jo tross alt bare på dag 2 med dette. Og hørselen er jo ikke helt borte.

Anonymkode: e62c1...145

Vokspropp i øret? Prøv selv med middel fra apoteket (Rewaxør f.eks) eller lunken olivenolje, drypp hver kveld i noen dager og prøv så å skylle med en skylleballong (fås kjøpt på apoteket og følger gjerne med pakker med middel mot ørevoks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har propp/dott i øret kjenner/hører jeg fortsatt bassen i min egen stemme når jeg prater. Gjør ikke det i dette tilfellet.

Anonymkode: e62c1...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så, i løpet av gårdagen ble hørselen min dårligere uten grunn i det ene øret mitt. Ikke sånn type dott i øret dårlig, men minner mer om "jeg-reiste-meg-opp-litt-for-fort-og-det-svartner-for-meg" type dårlig, bare at det er konstant i det ene øret og fortsatt der når jeg våknet. I tillegg opplever jeg en tinnitus som kom med dette. Den høres kun oppå andre lyder. Når det er stille, er det stille liksom. 

Dette kjennes ikke ut som dott i øret etter ørebetennelse. Skjer heller ingen endring om jeg prøver å jevne ut "trykket" ved å blåse. 

Burde jeg bli bekymret? Er jo tross alt bare på dag 2 med dette. Og hørselen er jo ikke helt borte.

 

Anonymkode: e62c1...145

har du tatt en skylling av ørene dine for å utelukke at det er voks?

Anonymkode: 90141...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...