Gå til innhold

veldig trøtt og sliten de siste dagene og gjør mye feil...

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Trine skrev:

Du har ikke tatt feil medisin da? Det gjorde jeg en gang. Skulle ta racemisk amfetamin, klarte på mystisk vis ta quetiapin. Forsto ikke hvorfor jeg plutselig ble så sinnsykt trøtt kl fem på ettermiddagen. Da jeg skulle ta quetiapin på kvelden, forsto jeg hvorfor 😅

Jeg tror ikke du har gjort det altså. men det ville vært en god forklaring ihvertfall. Man kan også bli veldig trøtt dersom man har stresset mye. Dette er jo tiden hvor alle stresser, men du har kanskje ikke så mye juleforberedelser.

jeg tar ikke feil piller, fordi jeg får tildelt melatonin og andre piller av personalet. jeg har ikke juleforberedelser. i år ska jeg feire julaften i leilugheten min, med mamma og stedpappaen min på formiddagen. det er fordi jeg ikke orker selskaper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som Trine skriver, så kan det enkelt og greit skyldes et virus i kroppen, som kroppen bekjemper og hvor det eneste symptomet blir trøtthet/slitenhet. Utrolig hvor mye virus kan påvirke kroppen og feks kronisk utmattelses syndrom skyldes også veldig ofte virus.

Du skrive forøvrig at du ‘ikke orker selskaper. Det er jo litt spesielt da. Får meg til å tenke at du er mye trøtt rent psykosomatisk også? Er du introvert og blir sliten/tappet for energi med mye folk og styr rundt deg?

Skrevet
7 timer siden, Franzeska skrev:

Som Trine skriver, så kan det enkelt og greit skyldes et virus i kroppen, som kroppen bekjemper og hvor det eneste symptomet blir trøtthet/slitenhet. Utrolig hvor mye virus kan påvirke kroppen og feks kronisk utmattelses syndrom skyldes også veldig ofte virus.

Du skrive forøvrig at du ‘ikke orker selskaper. Det er jo litt spesielt da. Får meg til å tenke at du er mye trøtt rent psykosomatisk også? Er du introvert og blir sliten/tappet for energi med mye folk og styr rundt deg?

ja jeg blir "slått ut" etter arrangemang mye folk. det er sikkert fordi jeg blir stressa av alle lydene. jeg har autisme i tillegg.

Skrevet
På 21.12.2019 den 9.39, Blomsterfluen skrev:

ja jeg blir "slått ut" etter arrangemang mye folk. det er sikkert fordi jeg blir stressa av alle lydene. jeg har autisme i tillegg.

Da tipper jeg det er en kombinasjon av flere ting. Jeg er selv svært introvert og har i tillegg autoimmun sykdom. Nesten alltid trøtt og sliten. Så det er ikke lett å vite hva som er hva, men nok veldig ofte begge deler.

Anonymkode: 187cf...390

Skrevet
På 21.12.2019 den 11.39, Blomsterfluen skrev:

Er helt vanlig for de på autismespekteret å være introvert og bli helt utslitt av sosiale sammenkomster.

Anonymkode: 321c7...a02

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt vanlig for de på autismespekteret å være introvert og bli helt utslitt av sosiale sammenkomster.

Anonymkode: 321c7...a02

jeg har også tvangslidelse, ved at jeg må spørre mye.

Skrevet
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Dette er jo da nokså garantert psykosomatisk.

Skrevet
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Dette er jo da nokså garantert psykosomatisk. Hovedinnlegget ditt blir jo svært misvisende når du holder igjen så mange vesentlige opplysninger om helsa di.

Det er vanlig å føle seg fysisk utmattet og syk om en sliter sosialt og må være sosial over lengre tid. Ekstra utsatt ved autisme.

Vanskelig å gi gode råd også. Men å øve seg litt på sosiale settinger kort og ofte er nok ikke dumt. Skaper kanskje større utholdenhet sosialt over tid. lykke til!

Skrevet (endret)
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo da nokså garantert psykosomatisk. Hovedinnlegget ditt blir jo svært misvisende når du holder igjen så mange vesentlige opplysninger om helsa di.

Det er vanlig å føle seg fysisk utmattet og syk om en sliter sosialt og må være sosial over lengre tid. Ekstra utsatt ved autisme.

Vanskelig å gi gode råd også. Men å øve seg litt på sosiale settinger kort og ofte er nok ikke dumt. Skaper kanskje større utholdenhet sosialt over tid. lykke til!

ok. jeg glemte å nevne den tvangslidelsegreia i hovedinnlegget. jeg er ganske dum på sånt på det å ikke greie huske å skrive alt på en gang. jeg mente ikke å holde igjen så mye at det ble missvisende. så er psykosomatisk det samme som å ha vrangforestillinger om at jeg har tvangstanker?

Endret av Blomsterfluen
Skrevet
7 timer siden, Blomsterfluen skrev:

så er psykosomatisk det samme som å ha vrangforestillinger om at jeg har tvangstanker?

Psykosomatisk betyr at psykiske forhold  virker inn på de fysiske symptomene. F.eks. slik at du blir så sliten av å være sosial (fordi du tåler mindre sånt enn de som ikke har autisme), at du får fysiske smerter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...