Gå til innhold

Et nytt menneske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil endre meg, jeg vil bli et bedre menneske, men hvordan ? 

Hva kan jeg gjøre for å bli et bedre menneske ? Et menneske som andre kan verdsette og like ? 

Jeg har vært feil på mange måter, folk har alltid funnet feil med meg. Hårsår, følsom, oppmerksomhetssyk, manipulerende, ansvarsløs. Det er noe av det jeg har hørt opp gjennom årene og jeg vil virkelig endre meg, men jeg vet ikke hvor jeg skal starte. 

Det første jeg har tenkt på er å begynne å ta ansvar, si unnskyld og ta på meg skyld for ting. 

Det andre er at jeg skal sperre ting inn i meg og ikke si at jeg har det vanskelig, må lære meg å takle vonde ting  selv. 

Det tredje jeg har tenkt å gjøre er å klare meg selv på alle måter, aldri be om hjelp fra noen. 

Hva mer burde jeg gjøre ? Trenger tips fra dere slik at jeg kan bli et bedre menneske som alle kan like. 

Hva er et bra menneske ? Hva gjør bra mennesker og hvordan skiller de seg ut fra andre mennesker ? 

Hvilken egenskaper har et bra menneske ? 

Anonymkode: e8778...764

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? En del ting pleier å  komme på plass av seg selv med årene ettersom du erfarer og lærer. Hvis du har veldig problemer og tror at det er en skade på personligheten din kan det være lurt å søke hjelp. En god terapeut kan nok hjelpe deg på god vei. Dessverre er det ikke alle som vokser opp med foreldre som lærer barna god følelsesregulering, og hvis det er tilfelle hos deg så er det ikke er din feil. Men det finnes jo hjelp å få. 

Anonymkode: 2b894...c67

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? En del ting pleier å  komme på plass av seg selv med årene ettersom du erfarer og lærer. Hvis du har veldig problemer og tror at det er en skade på personligheten din kan det være lurt å søke hjelp. En god terapeut kan nok hjelpe deg på god vei. Dessverre er det ikke alle som vokser opp med foreldre som lærer barna god følelsesregulering, og hvis det er tilfelle hos deg så er det ikke er din feil. Men det finnes jo hjelp å få. 

Anonymkode: 2b894...c67

Er 18 år

Skrevet

Det kan jo hende at du vil treffe på noen andre mennesker enn de du har kontakt med nå og som mener at du er helt ok?

Noen mennesker føler for mye ,andre mennesker føler kanskje etter min mening for lite. 

Skrevet

Det er tøft av deg å si dette om deg selv og i tillegg ønske å endre på det. Når en spør folk hva som er viktig ved en god venn eller bekjent, er det de samme svarene du får enten du spør gamle eller unge, kvinner eller menn, finnmarkinger eller sørlendinger, nordmenn eller svensker: Ærlighet, til å stole på/tar ansvar, snakker til og ikke om (baksnakker ikke), kan snakke med om det som er vanskelig, godt humør , tar ting i beste mening.

Det er lettest å endre på det som er adferd. Vanskeligere å endre tankemønster, og vanskeligst å endre følelser. Følelser endres vanligst ved at vi endrer adferd og tanker. Så kommer følelsene etter om en stund.

Hårsår og følsom er følelser som det er vanskelig å bare bestemme seg for å endre. Men ofte er det slik at de hårsåre lett og ofte blir såret fordi de har en tendens til å ta alt i verste mening. Om du kan lære deg å stoppe opp og spørre deg selv: "Er det andre og mer positive måter å forstå dette på?" Da vil du ofte finne det, og hårsårheten avtar.

Oppmerksomhetssyk kan du gjøre noe med når du vet om det. Når du kjenner behovet for oppmerksomhet, kan du la være å handle på den følelsen. Det samme med å manipulere. Om du kjenner igjen din manipulasjon, kan du velge å la være.

Du nevner selv det å ta ansvar. Det er fint. Hold det du lover, og ikke lov mer enn du kan holde.

Lykke til :-)

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil endre meg, jeg vil bli et bedre menneske, men hvordan ? 

Hva kan jeg gjøre for å bli et bedre menneske ? Et menneske som andre kan verdsette og like ? 

Jeg har vært feil på mange måter, folk har alltid funnet feil med meg. Hårsår, følsom, oppmerksomhetssyk, manipulerende, ansvarsløs. Det er noe av det jeg har hørt opp gjennom årene og jeg vil virkelig endre meg, men jeg vet ikke hvor jeg skal starte. 

Det første jeg har tenkt på er å begynne å ta ansvar, si unnskyld og ta på meg skyld for ting. 

Det andre er at jeg skal sperre ting inn i meg og ikke si at jeg har det vanskelig, må lære meg å takle vonde ting  selv. 

Det tredje jeg har tenkt å gjøre er å klare meg selv på alle måter, aldri be om hjelp fra noen. 

Hva mer burde jeg gjøre ? Trenger tips fra dere slik at jeg kan bli et bedre menneske som alle kan like. 

Hva er et bra menneske ? Hva gjør bra mennesker og hvordan skiller de seg ut fra andre mennesker ? 

Hvilken egenskaper har et bra menneske ? 

"Det tredje jeg har tenkt å gjøre er å klare meg selv på alle måter, aldri be om hjelp fra noen. " kjempe konstruktivt ;) 

Anonymkode: 6d871...c71

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Det tredje jeg har tenkt å gjøre er å klare meg selv på alle måter, aldri be om hjelp fra noen. " kjempe konstruktivt ;) 

Anonymkode: 6d871...c71

Det er et dårlig valg. Vi er alle avhengige av å samarbeide.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...