Gå til innhold

Er alle psyke folk å koser seg i juleselskaper nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som om alle psykisk syke folk er i juleselskaper nå. Er jo utrolig lite aktivitet her for tiden.

Bra folk har familie og venner da i det minste...

Anonymkode: c6e9d...1ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre venninner hvor to bor i utlandet og ei bor 10 timer unna med tog. Disse kommer hjem i julen så da har jeg plutselig mer enn bare én venn i byen som jeg treffer ca en gang i måneden. Så har jeg søsteren min som kommer hjem til jul og ellers har jeg barna mine denne jula (de er to netter hos meg også er vi to netter hos mamma) så da også blir det mer travelt. Når det gjelder juleselskap så kan jeg ikke si jeg koser meg. Det er mer plikt. Ungene mine spiller Playstation akkurat nå og jeg sitter i sofaen med angst. 

Har du fått det for deg at alle psykisk syke sitter mutters alene i jula? Er det liksom et kriterium for å være psykisk syk? Min psykiske sykdom hadde kommet selv om jeg hadde hatt et større nettverk i hverdagen også da det ikke var dette med nettverk som gjorde meg syk. 

Men jeg vet jo at du er ute etter å ta og kritisere alle psykisk syke med at om de har det ene eller det andre så kan de ikke være psykisk syk. 

Slik er det selvsagt ikke. 

Skrevet

I går hadde jeg gebursdag, men allikevel postet jeg endel her. Det gjelder å prioritere :P

Juleaften, og 1ste og 2dre blir det nok veldig stille her. Synes ikke det har vært så stille her i går.

Anonymkode: c9cb5...8b1

Skrevet

De koser seg nok glugg ihjel.

Anonymkode: 49b84...9f4

Skrevet

Jeg er ikke i selskaper og skal ikke heller, på julaften får vi noen gjester og det får holde. Er litt oppgitt nå. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går hadde jeg gebursdag, men allikevel postet jeg endel her. Det gjelder å prioritere :P

Juleaften, og 1ste og 2dre blir det nok veldig stille her. Synes ikke det har vært så stille her i går.

Da har vi bursdag på samme dag. :)

Skrevet
Akkurat nå, Glitter skrev:

Jeg har tre venninner hvor to bor i utlandet og ei bor 10 timer unna med tog. Disse kommer hjem i julen så da har jeg plutselig mer enn bare én venn i byen som jeg treffer ca en gang i måneden. Så har jeg søsteren min som kommer hjem til jul og ellers har jeg barna mine denne jula (de er to netter hos meg også er vi to netter hos mamma) så da også blir det mer travelt. Når det gjelder juleselskap så kan jeg ikke si jeg koser meg. Det er mer plikt. Ungene mine spiller Playstation akkurat nå og jeg sitter i sofaen med angst. 

Har du fått det for deg at alle psykisk syke sitter mutters alene i jula? Er det liksom et kriterium for å være psykisk syk? Min psykiske sykdom hadde kommet selv om jeg hadde hatt et større nettverk i hverdagen også da det ikke var dette med nettverk som gjorde meg syk. 

Men jeg vet jo at du er ute etter å ta og kritisere alle psykisk syke med at om de har det ene eller det andre så kan de ikke være psykisk syk. 

Slik er det selvsagt ikke. 

Det er vel ingen hemmelighet at personer som sliter psykisk fra før av gjerne får det ekstra vanskelig i julen og juletider. Mange har ikke familie eller venner. Noen er gamle og har mistet de dem en gang hadde. Noen har så mye angst at de ikke klarer være i selskaper selvom de egentlig har familie å feire med.

Anonymkode: 5657d...b84

Skrevet
11 minutter siden, Glitter skrev:

Da har vi bursdag på samme dag. :)

Oi, gratulerer!

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen hemmelighet at personer som sliter psykisk fra før av gjerne får det ekstra vanskelig i julen og juletider. Mange har ikke familie eller venner. Noen er gamle og har mistet de dem en gang hadde. Noen har så mye angst at de ikke klarer være i selskaper selvom de egentlig har familie å feire med.

Anonymkode: 5657d...b84

Nei det er ingen hemmelighet. Jeg får det også tyngre i jula. Scoorer innenfor alvorlig depresjon nå (ble tester forrige uke) og angsten er i taket. Men jeg har hatt det slik i mange år og blitt ganske flink til å presse meg selv. Familiegreier hos mamma går greit, selv om det er stressende. Hos pappa med stefamilie er det fryktelig tungt og vanskelig. Ikke uvanlig at jeg må legge meg under dyna med angst og tårer etterpå. Jeg har fått Vival hos legen for å klare meg i jula uten at det går så ille at jeg må legges inn. 

Så at jula er tøff for mange av oss som sliter det er jeg klar over. 

Endret av Glitter
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, gratulerer!

Takk! Du også! 

Skrevet

Er vel ikke så mange juleselskaper nå for tiden, vel? De skjer vel helst i romjulen? 

Vi hadde dog et førjulsselskap med venner på fredag. ;)

Skrevet

Jeg har det også veldig vanskelig i jula. Jeg har barna mine hos meg i 1 uke, men det er slitsomt, det er egentlig mer enn nok med annenhver helg som er vanlig.   Jeg prøver å holde hodet over vannet ved å gå en lengre daglig tur alene, selv om jeg alltid spør om de vil være med. Men for de er det mer interessant med tv, internett og spill. 

Jeg teller ned dagene til jeg skal levere dem. Det er en vond tanke at jeg må gjøre det; jeg burde elsket å ha dem. Nå er vi over halvveis og det er 2 dager igjen. 

Jeg fikk luftet meg med tanker og følelser til kontakten i teamet i kommunen på mandag i 1 time på kjøretur, ellers hadde vel mye mer gått galt for meg. Hadde tanker om å skade meg selv, men barna holder meg unna å gjøre noe når de er hos meg. 

Skal på ferietur til helga og være borte i 1,5 uke. Alt for å overleve nyttårsaften. Hadde ellers vært hjemme alene den kvelden og det er ikke bra fant jeg ut for 2 år siden. Jeg vil ikke være til bry for noen heller, så da slipper noen å tenke på meg eller tenke at de må invitere meg på toppen av alle andre som vanligvis kommer. Jeg befinner meg da heller på bøljan blå og prøver å glemme. 

Vi skal på familieselskap i morgen og i natt har vi overnattet hos mine foreldre. Det gir meg litt avlastning på en måte å overnatte her, slipper å ordne og tenke på alt som må ordnes 24/7.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...