Gå til innhold

Når brukerne av forumet skriver at de ikke orker mer

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel Admin og ikke brukerne som bestemmer reglene her? 

Har det blitt så liten takhøyde her at vi t o m må veie våre ord? 

Jeg har også skrevet flere ganger at jeg ikke orker mer uten at det = selvmord.

Ta det opp med admin hvis dere ikke tåler å lese at noen ikke orker mer. Til syvende og sist har vi dessuten alle ansvar for våre ord og handlinger, og skulle også noen i verste fall ta sitt liv så er det vedkommedes valg og ansvar - ikke andres. 

Anonymkode: 273c9...a66

Handler ikke om hverken admin  eller regler for min del men en utvanning av ord .  

7 timer siden, Visma skrev:

Nettopp. Jeg synes frasene mange bruker om at de blir "bekymret" og "uroet" nå bør være utdatert i slike saker.  For å være ærlig tror jeg ikke at flertallet innerst inne bryr seg et kvekk om at anonyme brukere sier at de "ikke orker mer", så sant det ikke er konkrete selvmordstrusler. Så hvorfor denne reaksjonen fra enkelte? Er det et spill for galleriet for å vise andre brukere at de er så omsorgsfulle og gode mennesker som "bryr seg"? 

Jeg tenker at man bør få lov til å gi uttrykk for psykisk smerte og de tankene og følelsene det kan gi uten at en skal bli oppfattet som en som roper ulv, ulv., eller som drama-queen, e.l. MEN: Selvmordsplaner må selvfølgelig ikke tillattes.

det jeg reagerer på er bruken av sterke ord . Bør ikke ord som " orker ikke mer " og lignende brukes når man faktisk IKKE orker mer ? Eller er det helt vanlig for dere å gå rundt å si at dere ikke orker mer, til tross for at dere faktisk gjør det ?

Hvilke ord bruker dere den dagen dere står på randen av selvmord og er klar til å hoppe ? Dere kan i hvertfall ikke bruke "orker ikke", det er jo alt brukt opp flere ganger tidligere . 

Anonymkode: 1e2e8...152

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke ord bruker dere den dagen dere står på randen av selvmord og er klar til å hoppe ? Dere kan i hvertfall ikke bruke "orker ikke", det er jo alt brukt opp flere ganger tidligere . 

Hjelp!? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke ord bruker dere den dagen dere står på randen av selvmord og er klar til å hoppe ?

Jeg har stått på randen av selvmord, men ikke ved å hoppe noe sted. Jeg husker at jeg aldri har brukt ordene "Jeg orker ikke mer" rett før i alle fall. Det har nok vært noe mye sterkere enn det... "Jeg orker ikke mer" er ikke noe spesielt sterkt uttrykk i mine øyne. 

Skrevet
59 minutter siden, Visma skrev:

Jeg har stått på randen av selvmord, men ikke ved å hoppe noe sted. Jeg husker at jeg aldri har brukt ordene "Jeg orker ikke mer" rett før i alle fall. Det har nok vært noe mye sterkere enn det... "Jeg orker ikke mer" er ikke noe spesielt sterkt uttrykk i mine øyne. 

de er ihvertfall det for meg , da betyr det ordrett det som står der : at jeg ikke orker mer. virker ikke som om det er en mellomting lenger. enten har man det fint eller så er man nær selvmordets rand. hva skjedde med å ha det vondt/vanskelig/++ . 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

de er ihvertfall det for meg , da betyr det ordrett det som står der : at jeg ikke orker mer. virker ikke som om det er en mellomting lenger. enten har man det fint eller så er man nær selvmordets rand. hva skjedde med å ha det vondt/vanskelig/++ . 

Vi legger nok forskjellig vekt og betydning på enkelte ord. Jeg ble ganske overrasket da jeg fikk høre at "Hold kjeft" var ensbetydende med banning da jeg bodde i Kristiansand i sin tid. 😅

Skrevet
25 minutter siden, Visma skrev:

Vi legger nok forskjellig vekt og betydning på enkelte ord. Jeg ble ganske overrasket da jeg fikk høre at "Hold kjeft" var ensbetydende med banning da jeg bodde i Kristiansand i sin tid. 😅

tror nok heller det er en tendens i samfunnet .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...