Gå til innhold

Julen...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. er en tid der man ser hvor mye eller lite verdt man er for andre. Iallefall ser jeg det.

Er det slik for andre også? 

Anonymkode: 7f07a...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Men jeg synes mellomjula er tom og innholdsløs. Jeg vet ikke om det er været eller lysmangelen, men i julen er jeg altid nedstemt. Unntatt selve julaften.

Anonymkode: daf3f...fc6

Skrevet

Slik er det ikke for meg. Har det for det meste ganske stille og ensomt, men i jula kommer de få vennene jeg har hjem. Og jeg får da noen gaver. Ikke så mye som før i tiden, men...

Bortsett fra en middag i morgen så blir jeg vel muligens alene til nyttårsaften, men generelt sett har jeg mer sosialt samvær i jula enn ellers. Skulle ønske jeg hørte fra vennene mine oftere i hverdagen og, men føler det blir litt ute av syne ute av sinn. 

Det som derimot gjør jula vanskelig er at det blir så veldig tydelig at jeg lever et liv med mye ensomhet og sykdom, ingen jobb osv. Mens alle som kommer hjem forteller om alt det de gjør i livet sitt. Ingen i øvrig familie spør meg fordi de vet jeg ikke har noe å si og det virker som at de også er redd for å spørre. De vil ikke ha det ærlige svaret. Ikke at de hadde fått det heller. Jeg får min søsters lykke rett i ansiktet. Som jeg er glad for at har det så bra, men det blir bare så tydelig hva JEG ikke har. Og ikke en gang hun tar seg bryet å spørre om hvordan jeg har det for tiden. Så jeg tar på meg min peneste maske og synker sammen idet jeg er alene. 

Skrevet
1 time siden, Glitter skrev:

Jeg får min søsters lykke rett i ansiktet. Som jeg er glad for at har det så bra, men det blir bare så tydelig hva JEG ikke har. Og ikke en gang hun tar seg bryet å spørre om hvordan jeg har det for tiden. Så jeg tar på meg min peneste maske og synker sammen idet jeg er alene. 

Broren min hoverer over meg. Lar meg alltid få vite hvor lite verdt jeg og familien min er. I hans øyne er mannen min og jeg bare avskum som bruker av skattepengene hans. Han sier rett ut at han ikke er interessert i å bruke skattepengene sine på "sånne som oss". At jeg må ut å få meg jobb og tjene til livets opphold på egenhånd. (Ja, det skulle jeg såklart ha gjort om jeg hadde kunnet!) Og mye annet dritt. Sånn har han vært i alle år, men toppen ble nådd i høst da han i tillegg også banket meg opp, antagelig fordi han hater meg. Kommer aldri til å ha kontakt med ham igjen. Aldri. 

Skrevet
46 minutter siden, Visma skrev:

Broren min hoverer over meg. Lar meg alltid få vite hvor lite verdt jeg og familien min er. I hans øyne er mannen min og jeg bare avskum som bruker av skattepengene hans. Han sier rett ut at han ikke er interessert i å bruke skattepengene sine på "sånne som oss". At jeg må ut å få meg jobb og tjene til livets opphold på egenhånd. (Ja, det skulle jeg såklart ha gjort om jeg hadde kunnet!) Og mye annet dritt. Sånn har han vært i alle år, men toppen ble nådd i høst da han i tillegg også banket meg opp, antagelig fordi han hater meg. Kommer aldri til å ha kontakt med ham igjen. Aldri. 

Huff nei. Han der må du aldri slippe inn i livet ditt igjen. Slike folk er ikke verdt å ha i livet sitt. Familie eller ei...

Så ille er ikke min søster. Hun har noen fordommer og jeg føler hun ikke forstår, men det kan ikke sammenlignes med slik du beskriver din bror. 

Skrevet
På 25.12.2019 den 18.09, AnonymBruker skrev:

.. er en tid der man ser hvor mye eller lite verdt man er for andre. Iallefall ser jeg det.

Er det slik for andre også? 

Anonymkode: 7f07a...92f

På hvilken måte ser du det?

Anonymkode: 741a2...4fc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...