Gå til innhold

Svak vs hårsår

Anbefalte innlegg

Skrevet
59 minutter siden, frosken skrev:

Det vet jeg:-)  Det er stor forskjell på å være sterk og å kjenne seg sterk i øyeblikket. 

Er det å skjule smerte for alle også en form for styrke? At jeg utad smiler og deltar i samtaler (dog ved å bare jatte med, smile, le osv) selv om det kjennes ut som det rakner innvendig? 

Anonymkode: 640e0...f2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det å skjule smerte for alle også en form for styrke? At jeg utad smiler og deltar i samtaler (dog ved å bare jatte med, smile, le osv) selv om det kjennes ut som det rakner innvendig? 

Ja, det vil jeg tro. 

Anonymkode: 2c826...22b

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det vil jeg tro. 

Anonymkode: 2c826...22b

Ok. Takk for at du svarte. Jeg føler meg ikke sterk, men jeg vil ikke være til noens bry, ei heller vise andre hvordan jeg egentlig er og har det bak maska. Jeg tror ikke noen ville hatt noe med meg å gjøre om de visste hvordan jeg er. 

Skrevet
På 27.12.2019 den 10.41, frosken skrev:

Det vet jeg:-)  Det er stor forskjell på å være sterk og å kjenne seg sterk i øyeblikket. 

Jeg er ikke sterk lenger, for jeg har gitt opp å kjempe videre. Det er nemlig ikke mer håp for meg. Men jeg skal klare meg. Jeg gjør bare det jeg vet fungerer - ikke slippe noen inn på meg og ikke gjøre noe angstfylt mer. Da slipper jeg problemer. Jeg får bare problemer ellers. 

Takk for at du holdt ut med meg så lenge. Er deg evig takknemlig. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sterk lenger, for jeg har gitt opp å kjempe videre. Det er nemlig ikke mer håp for meg. Men jeg skal klare meg. Jeg gjør bare det jeg vet fungerer - ikke slippe noen inn på meg og ikke gjøre noe angstfylt mer. Da slipper jeg problemer. Jeg får bare problemer ellers. 

Takk for at du holdt ut med meg så lenge. Er deg evig takknemlig. 

Om noen dager har du gjenopptatt kampen. 

Et liv kan neppe leves uten å komme i angstfylte situasjoner. 

Skrevet
16 minutter siden, frosken skrev:

Om noen dager har du gjenopptatt kampen. 

Et liv kan neppe leves uten å komme i angstfylte situasjoner. 

Du forstår ikke. Jeg har gitt opp, og jeg ER gitt opp. Jeg har mistet noe som betydde enormt mye for meg fordi jeg ikke takler ting som andre lett takler. Det er slutten nå, og det har jeg fått bekreftelse på i kveld. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke. Jeg har gitt opp, og jeg ER gitt opp. Jeg har mistet noe som betydde enormt mye for meg fordi jeg ikke takler ting som andre lett takler. Det er slutten nå, og det har jeg fått bekreftelse på i kveld. 

Virker som om du i øyeblikket glemmer hvor utrolig mange ganger vi har hatt tilsvarende diskusjoner. Du mener alltid at jeg ikke forstår, at alt håp er ute osv. osv. Jeg skjønner at det kjennes slik ut i øyeblikket, men om noen dager vil du tenke annerledes igjen. 

Skrevet
4 minutter siden, frosken skrev:

Virker som om du i øyeblikket glemmer hvor utrolig mange ganger vi har hatt tilsvarende diskusjoner. Du mener alltid at jeg ikke forstår, at alt håp er ute osv. osv. Jeg skjønner at det kjennes slik ut i øyeblikket, men om noen dager vil du tenke annerledes igjen. 

Jeg kan ikke skrive detaljert om det. Men jeg forstår hva du mener. 

Skrevet
På 26.12.2019 den 23.45, frosken skrev:

Ja, det gjør jeg pga ting som har skjedd tidligere i dag. 

Seriøst?

De tre setningene "Er det å være svak og hårsår det samme?", "At man er skjør (hvilket jeg tipper de fleste med min bakgrunn ville vært)" og "glem det" er tilstrekkelig for at du skal vite med sikkerhet hvem skribenten er? 

Det syns jeg også er rart, faktisk nesten ikke til å tro. 

Skrevet
19 minutter siden, Kayia skrev:

Seriøst?

De tre setningene "Er det å være svak og hårsår det samme?", "At man er skjør (hvilket jeg tipper de fleste med min bakgrunn ville vært)" og "glem det" er tilstrekkelig for at du skal vite med sikkerhet hvem skribenten er? 

Det er sjelden man kan vite noe med 100 % sikkerhet her inne, men jeg hadde god grunn til å anta at trådstarter var en bestemt person - og det tror jeg fortsatt. Jeg ønsker ikke å detaljert forklare hva jeg kjenner igjen på, da trådstarter ikke har behov for en slik diskusjon nå. 

Skrevet
8 minutter siden, frosken skrev:

Det er sjelden man kan vite noe med 100 % sikkerhet her inne, men jeg hadde god grunn til å anta at trådstarter var en bestemt person - og det tror jeg fortsatt. Jeg ønsker ikke å detaljert forklare hva jeg kjenner igjen på, da trådstarter ikke har behov for en slik diskusjon nå. 

Jeg diskuterer egentlig ikke ts, men siden jeg også har vært på dol leenge kan også jeg kjenne igjen folk på skrivestil innimellom. Du trenger imidlertid knapt en setning før du vet, omtrent hver gang. Jeg syns det er litt ... tja, rart, og det var det jeg kommenterte på.

Skrevet (endret)
32 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg diskuterer egentlig ikke ts, men siden jeg også har vært på dol leenge kan også jeg kjenne igjen folk på skrivestil innimellom. Du trenger imidlertid knapt en setning før du vet, omtrent hver gang. Jeg syns det er litt ... tja, rart, og det var det jeg kommenterte på.

Bare minner om at det finnes en pm-funksjon her inne også, og mange kan ha kontakt der og på den måten bli ekstra godt kjent med hverandres problemstillinger. Da behøver det ikke å være så vanskelig å kjenne igjen hverandre når de skriver anonymt. 

Jeg vet ingenting om så er tilfelle mellom frosken og denne ab, men det er i alle fall en mulighet.

Endret av Visma
Skrevet
44 minutter siden, Kayia skrev:

Du mener det er rart at jeg kan kjenne igjen enkelte fordi du selv ikke kan det? Litt uklart for meg hva du egentlig vil frem til. 

Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Du mener det er rart at jeg kan kjenne igjen enkelte fordi du selv ikke kan det? Litt uklart for meg hva du egentlig vil frem til. 

Jeg lurer rett og slett på om du har mulighet til å se hvem de anonyme er. 

Skrevet
5 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg lurer rett og slett på om du har mulighet til å se hvem de anonyme er. 

Det har jeg ikke. 

Skrevet
12 timer siden, Kayia skrev:

Seriøst?

Det var nok for meg også til å skjønne hvem var, med ganske stor sikkerhet. Der fulgte også med i en rekke med postinger siste dager. 

Syns ikke det er rart. Det er som at man hører den samme stemmen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...