AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 Del Skrevet 27. desember 2019 Uken før jul fikk jeg diagnosen ulcerøs kolitt etter en koloskopiundersøkelse. Har i en lenger periode hatt milde symptomer som sterk avføringsstrang, blod og slim og løs avføring. Har likevel ikke hatt det skikkelig ille. 19. desember begynte jeg på medisiner, tabletter morgen og kveld, og stikkpille kveld. Fra julaften morgen har jeg vært skikkelig dårlig med sterke magesmerter, dobesøk 1-4 ganger i timen med krampeaktige smerter og tynn, blodig avføring. Jeg verker i leddene og har lett feber. Føler nesten det er medisinene som gjør meg verre, de gjør meg i alle fall ikke bedre....Har aldri hatt slike anfall som varer mange dager før. Er det vanlig? Er det ikke rart at jeg blir verre etter at jeg er satt på medisiner? Hvor lenge kan jeg gjøre regning med at dette varer? Bør jeg snakke med lege? Er det noe jeg kan gjøre for å lindre symptomene? Og litt på siden: finnes det et eget nettsted/forum der vi med denne sykdommen kan «møtes»? Føler jeg har så mange spørsmål..... Anonymkode: f3796...97b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452387-ulcer%C3%B8s-kolitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. desember 2019 Del Skrevet 27. desember 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og litt på siden: finnes det et eget nettsted/forum der vi med denne sykdommen kan «møtes»? Føler jeg har så mange spørsmål..... Anonymkode: f3796...97b Jeg vet ingenting om dette, men det er garantert flere sider/grupper på Facebook. Finnes vel en interesseforening som har hjemmesider også, kanskje de har et slags diskusjonsforum? Ellers må jeg si at det høres ikke bra ut og jeg synes du skal ringe dit du får behandling, om de har åpent i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452387-ulcer%C3%B8s-kolitt/#findComment-3945716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.