Gå til innhold

For mye sukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skifter humøret fra helt normalt til langt nede med intenst tankekjør flere ganger i løpet av en dag. Kan det være så enkelt som at jeg får i meg mye mer sukker nå enn det jeg normalt gjør? Hvor mye kan det vi spiser påvirke vår psykiske helsetilstand? Hvis man kan gjøre noe med sin psykiske helsetilstand gjennom det man får i seg er jo det helt topp for det kan man forandre på.

Må også nevne at jeg har gått fra 4 mg Fluanxol (ap) til 3 mg uten at jeg har merket noen forskjell bortsett fra at appetitten er redusert. Så fikk jeg det for meg at jeg skulle gå ned ytterligere 1 mg og står nå på 2 mg i døgnet. Er veldig fristet til å øke til 3 mg igjen. Tror jeg gjør det. Så får vi se om det og null sukkerinntak hjelper.

Er det noen som kan tipse meg om en bok eller gode artikler om kosthold og psyke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
43 minutter siden, Gondor skrev:

Her skifter humøret fra helt normalt til langt nede med intenst tankekjør flere ganger i løpet av en dag. Kan det være så enkelt som at jeg får i meg mye mer sukker nå enn det jeg normalt gjør? Hvor mye kan det vi spiser påvirke vår psykiske helsetilstand? 

Det påvirker jo den fysiske helsa enormt så etter min oppfatning er det soleklart at det også påvirker den psykiske helsa. Sukker er nesten som gift for kroppen og noe vi egentlig ikke trenger. 

Skrevet
16 minutter siden, Lillemus skrev:

Det påvirker jo den fysiske helsa enormt så etter min oppfatning er det soleklart at det også påvirker den psykiske helsa. Sukker er nesten som gift for kroppen og noe vi egentlig ikke trenger. 

Takk for svar! Nå skal jeg google litt om sukker og psykisk helse og se hva jeg får opp. Akkurat nå er jeg enormt irritabel.

Skrevet
55 minutter siden, Gondor skrev:

Takk for svar! Nå skal jeg google litt om sukker og psykisk helse og se hva jeg får opp. Akkurat nå er jeg enormt irritabel.

Jeg tror også at kosthold kan påvirke den psykiske helsen, men noe i meg tenker likevel på om ikke det heller kan være den bipolare lidelsen som rører litt på seg nå? 

Anonymkode: 2e30e...ce4

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også at kosthold kan påvirke den psykiske helsen, men noe i meg tenker likevel på om ikke det heller kan være den bipolare lidelsen som rører litt på seg nå? 

Anonymkode: 2e30e...ce4

Til det har jeg bare en ting å si: Faen ta hele driten!

Skrevet
27 minutter siden, Gondor skrev:

Til det har jeg bare en ting å si: Faen ta hele driten!

Helt enig. Jeg har til tider vært ustabil som et helvete selv, men er heldigvis inne i en lengre, rolig og stabil periode nå. Håper det varer og varer! 

Og jeg skal jo ikke påstå at det er din BP som rører på seg, men det var bare den tanken jeg fikk. Men ikke ta det jeg sier som god fisk, for jeg kan selvfølgelig ta helt feil!

Det er så utrolig upassende å bli dårlig når det er så mange fridager! Jula og andre høytider med mange fridager er liksom den mest irriterende tiden å bli syk på, fordi da får man ikke så lett tak i sin behandlende lege. 

Det kan godt være at nedtrappingen på Fluanxol har gjort deg verre. Ingen bør foreta seg store forandringer i medisineringen på egenhånd uten å ha konferert med lege først. (Det er ikke jeg den rette til å si, men jeg har skjerpet meg veldig og gjør nå ingenting på egenhånd lenger). 

Ønsker deg masse god bedring! Håper du med rette tiltak blir raskt stabil igjen!

Skriver med nick nå sånn at du vet hvem du snakker med! Klem

Skrevet
10 timer siden, Gondor skrev:

Her skifter humøret fra helt normalt til langt nede med intenst tankekjør flere ganger i løpet av en dag. Kan det være så enkelt som at jeg får i meg mye mer sukker nå enn det jeg normalt gjør? Hvor mye kan det vi spiser påvirke vår psykiske helsetilstand? Hvis man kan gjøre noe med sin psykiske helsetilstand gjennom det man får i seg er jo det helt topp for det kan man forandre på.

Må også nevne at jeg har gått fra 4 mg Fluanxol (ap) til 3 mg uten at jeg har merket noen forskjell bortsett fra at appetitten er redusert. Så fikk jeg det for meg at jeg skulle gå ned ytterligere 1 mg og står nå på 2 mg i døgnet. Er veldig fristet til å øke til 3 mg igjen. Tror jeg gjør det. Så får vi se om det og null sukkerinntak hjelper.

Er det noen som kan tipse meg om en bok eller gode artikler om kosthold og psyke?

først må du opp på 3 mg igjen , deretter kan du lese all litteratur du bare vil om kosthold 🙂 

har du gått på bp-skole/kurs ?

Anonymkode: cf286...d44

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

først må du opp på 3 mg igjen , deretter kan du lese all litteratur du bare vil om kosthold 🙂 

har du gått på bp-skole/kurs ?

Anonymkode: cf286...d44

Nei. Har aldri hørt om det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...