Gå til innhold

Hvordan spørre lege i utlandet om å få sobril

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er flyttet til utlandet for å studere her i ett år. Jeg har de siste to årene hatt alvorlig depresjon og angst, og har vært innlagt noen mnd på DPS på grunn av det. Det har hjulpet meg, og nå har jeg turt å følge drømmen min om å studere i utlandet. Men, jeg er ikke helt bra enda og har behov for sobril til nødstilfeller. Det er så utrolig viktig for meg å klare dette studiet og oppholdet. 

Jeg har fått sobril et par ganger de siste to årene, 3 eksker med 25 tabletter (15 mg og 10 mg). Jeg har brukt disse forsiktig. 

Men nå må jeg altså ta kontakt med en lege her nede og be om resept, og det gruer jeg meg litt til. Jeg er redd for å framstå som en pasient som bare krever en resept, siden denne legen ikke kjenner til bakgrunnen min. Leger er jo vanligvis forsiktig med å gi slike resepter. Hvordan ville dere anbefalt meg å gå fram i møte med legen? 

Jeg har litt dårlig erfaring med å spørre leger om sånt, den ene gangen jeg spurte en lege (som var vikar for fastlegen min) om imovane (jeg hadde fått det på DPS), så lo hun litt sånn hånlig og sa «du må ikke komme her å tro at du får sånne tabeletter», og «du er vel blitt avhengig allerede du siden du kommer her» (jeg hadde fått totalt 10 imovane på 30 dager på dps). Hun ble småsint og spurte om jeg trudde hun var helt dum. Jeg ble ganske satt ut og litt redd så etter det syns jeg det er skummelt å be som sånt og jeg er redd for å si noe feil 

Anonymkode: 7d4be...5d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må beskrive dine utfordringer og hvilken nytte og hvilket forbruk du har hatt av Sobril.

Så må du spørre om oxazepam som er det generiske navnet på Sobril. Sobril er et handelsnavn, og medisinen kan hete noe annet i det landet du studerer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...