Gå til innhold

Voldsom psykisk smerte pg lungebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg komme meg ut av det? Tårene bare renner og jeg får innimellom ikke puste. Det gjør så jævlig vondt og jeg har ingen å snakke med. Ligger bare i senga og gråter og må konse om pusten. Jeg vil bare kveles.

vær så snill å hjelp meg:( 

Anonymkode: 02079...da2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg komme meg ut av det? Tårene bare renner og jeg får innimellom ikke puste. Det gjør så jævlig vondt og jeg har ingen å snakke med. Ligger bare i senga og gråter og må konse om pusten. Jeg vil bare kveles.

Hvor lenge har du hatt det sånn? Kanskje trenger du en annen antibiotika 

Har selv ofte lungebetennelse (sjeldnere etter jeg begynte med vaksine) og da går det verste fort over hvis jeg får den rette antibiotikaen,  men det hender at jeg må bytte

Skrevet
1 minutt siden, emilie321 skrev:Hvor lenge har du hatt det sånn? Kanskje trenger du en annen antibiotika 

Har selv ofte lungebetennelse (sjeldnere etter jeg begynte med vaksine) og da går det verste fort over hvis jeg får den rette antibiotikaen,  men det hender at jeg må bytte

Jeg har blitt gradvis verre siden julaften. Det startet med bronkitt, nå ligger jeg i både lungebetennelse og forkjølelse. Jeg er sikker på at det er lungebetennelse og skal dra på legevakta i dag. I tillegg til dette har jeg en voldsom psykisk smerte som ikke gjør pustingen lettere og jeg holder også på å få migrene pga det voldsomme indre trykket. Jeg klarer snart ikke mer og vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt den indre smerten, har prøvd alt inkl ødelagt alt for meg selv pga det. Det er noen son er skikkelig forbanna på meg pga det og det takler jeg kkke, det gjør så vondt :( jeg vil bare kveles. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du ikke puste pga det fysiske eller psykiske? Det er viktig at du blir riktig medisinert. Å slite både psykisk og ha lungebetennelse er tungt. Klarer du å tenke på at i hvert fall lungebetennelsen snart vil bli bedre? Og at det eneste du kan gjøre nå kanskje kun er å ligge? Kan du avlede deg litt ved å se på TV, høre på podkast, lese eller surfe? Jeg er syk selv og eneste jeg orker foreløpig er å ligge og bruke tlf litt. Ønsker deg god bedring - og husk at legevakten er åpen om du føler at du må ha hjelp på den ene eller andre måten. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt gradvis verre siden julaften. Det startet med bronkitt, nå ligger jeg i både lungebetennelse og forkjølelse. Jeg er sikker på at det er lungebetennelse og skal dra på legevakta i dag. I tillegg til dette har jeg en voldsom psykisk smerte som ikke gjør pustingen lettere og jeg holder også på å få migrene pga det voldsomme indre trykket. Jeg klarer snart ikke mer og vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt den indre smerten, har prøvd alt inkl ødelagt alt for meg selv pga det. Det er noen son er skikkelig forbanna på meg pga det og det takler jeg kkke, det gjør så vondt :( jeg vil bare kveles. 

Da kan jeg bare si at du bør komme deg til lege før det blir verre.

Skrevet
1 minutt siden, cilie skrev:

Får du ikke puste pga det fysiske eller psykiske? Det er viktig at du blir riktig medisinert. Å slite både psykisk og ha lungebetennelse er tungt. Klarer du å tenke på at i hvert fall lungebetennelsen snart vil bli bedre? Og at det eneste du kan gjøre nå kanskje kun er å ligge? Kan du avlede deg litt ved å se på TV, høre på podkast, lese eller surfe? Jeg er syk selv og eneste jeg orker foreløpig er å ligge og bruke tlf litt. Ønsker deg god bedring - og husk at legevakten er åpen om du føler at du må ha hjelp på den ene eller andre måten. 

Jeg skal prøve. Takk skal dere ha. 

Skrevet

Har du lungebetennelse så er det veldig viktig at du kommer deg til lege og får riktig behandling. Man kan bli veldig syk av lungebetennelse.

Jeg hadde lungebetennelse hver høst da jeg bodde i Oslo, jeg var så dårlig at jeg ikke klarte å gjøre noe annet enn å holde senga, høy feber og veldig ondt når jeg pustet. Ble raskt bedre når jeg fikk medisin. Etter at jeg flyttet fra Oslo har jeg ikke hatt lungebetennelse en eneste gang.

Skrevet
23 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Har du fått antibiotika mot lungebetennelsen?

Jeg skal dra på legevakta nå. 

Skrevet
57 minutter siden, Fionys skrev:

Har du lungebetennelse så er det veldig viktig at du kommer deg til lege og får riktig behandling. Man kan bli veldig syk av lungebetennelse.

Jeg hadde lungebetennelse hver høst da jeg bodde i Oslo, jeg var så dårlig at jeg ikke klarte å gjøre noe annet enn å holde senga, høy feber og veldig ondt når jeg pustet. Ble raskt bedre når jeg fikk medisin. Etter at jeg flyttet fra Oslo har jeg ikke hatt lungebetennelse en eneste gang.

Ja, det er viktig å få rask behandling. For noen år siden gikk jeg for lenge med dobbelsidig lungebetennelse og det utviklet seg til sepsis (blodforgiftning). Havnet på intensiven i noen dager og så på lungeavdelingen i 14 dager.  Etter det så tar jeg vaksine mot lungebetennelse 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal dra på legevakta nå. 

Lykke til👌

Skrevet

Jeg fikk antibiotika, og blir jeg ikke bedre  blir jeg lagt inn (noe jeg ikke vil, så jeg håper på snarlig bedring). Jeg har på toppen av alt dette fått migrene, så jeg har store smerter, men jeg skal komme meg gjennom det. Jeg takler fysiske smerter langt bedre enn psykiske. Takk for at dere hørte på meg ❤️

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk antibiotika, og blir jeg ikke bedre  blir jeg lagt inn (noe jeg ikke vil, så jeg håper på snarlig bedring). Jeg har på toppen av alt dette fått migrene, så jeg har store smerter, men jeg skal komme meg gjennom det. Jeg takler fysiske smerter langt bedre enn psykiske. Takk for at dere hørte på meg ❤️

Godt å høre. Fortsatt god bedring! 

Skrevet
Akkurat nå, cilie skrev:

Godt å høre. Fortsatt god bedring! 

Takk 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt du kom deg til legen. God bedring

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God bedring! Håper det gir seg snart. 

Skrevet
7 minutter siden, emilie321 skrev:

Godt du kom deg til legen. God bedring

Takk. Prøver å ta det med ro, men det er ikke lett når den psykiske smerten er så vond og dominerende. Jeg takler ikke at noen er sint på meg og lei av meg og befinner meg i en boble som blir bare mørkere og mørkere rundt. Jeg har det så vondt, men ingen forstår :( 

Skrevet

Denne julen har blitt nesten traumatisk for meg. 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God bedring til deg ❤️ 

Skrevet
22 timer siden, emilie321 skrev:

Ja, det er viktig å få rask behandling. For noen år siden gikk jeg for lenge med dobbelsidig lungebetennelse og det utviklet seg til sepsis (blodforgiftning). Havnet på intensiven i noen dager og så på lungeavdelingen i 14 dager.  Etter det så tar jeg vaksine mot lungebetennelse 

Fins det vaksine mot lungebetennelse? Hvilken type da?

Anonymkode: 430a3...369

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...