Gå til innhold

Dere med schizofreni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var dere helt normale i barndommen? eller har dere alltid vært litt "rare"?

Anonymkode: 61134...770

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var dere helt normale i barndommen? eller har dere alltid vært litt "rare"?

Jeg har hatt scizofreni men det ble forandret til schizoaffektiv, vet ikke jeg men jeg ble sett på som rar i oppveksten. Men følte også at ingen ville høre på meg. 

Skrevet

Jeg var stille, men jeg hadde noen venner. Så rundt 16 års alderen ble jeg helt uten venner. Var litt hakkekylling en periode. Savnet mål og mening egentlig. Var skoleflink fordi en forelder hørte meg i lekser hver dag. Men når jeg flyttet til den andre foreldren så falt jeg ut av skolen. Ikke noe driv eller ambisjoner, viste ikke hva jeg skulle "bli" og sånn.

Anonymkode: 17c04...c17

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var stille, men jeg hadde noen venner. Så rundt 16 års alderen ble jeg helt uten venner. Var litt hakkekylling en periode. Savnet mål og mening egentlig. Var skoleflink fordi en forelder hørte meg i lekser hver dag. Men når jeg flyttet til den andre foreldren så falt jeg ut av skolen. Ikke noe driv eller ambisjoner, viste ikke hva jeg skulle "bli" og sånn.

Ok, men med rar så mente jeg mer sånn at du f.eks hadde mange rare tanker og ideer, tissa/bæsja på deg i 12årsalderen, kasta mat rundt på sommet ditt, snakket med speilbildet ditt, gikk å henta posten uten sko,  f.eks dette var bare noen tilfeldige eksempler jeg kom på. 

Var du rar sånn liksom? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men med rar så mente jeg mer sånn at du f.eks hadde mange rare tanker og ideer, tissa/bæsja på deg i 12årsalderen, kasta mat rundt på sommet ditt, snakket med speilbildet ditt, gikk å henta posten uten sko,  f.eks dette var bare noen tilfeldige eksempler jeg kom på. 

Var du rar sånn liksom? 

Nei, var du? Høres ut som en litt dypere forstyrrelse enn det jeg hadde. Mange rare tanker og ideer hadde jeg dog. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, var du? Høres ut som en litt dypere forstyrrelse enn det jeg hadde. Mange rare tanker og ideer hadde jeg dog. 

Ja jeg var rar. Hva slags rare tanker og ideer hadde du f.eks? 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg var rar. Hva slags rare tanker og ideer hadde du f.eks? 

Jeg var bare åndelig og hvor jeg har det fra vet jeg ikke, men min bestemor var litt åndelig selv...hun døde da jeg var svært liten. Husker ikke hva vi snakket om.Men jeg visste om karma f.eks og skremte min far med det. Da slapp han taket i håret mitt. 

Skrevet

Jeg har alltid vært "normal", men kanskje mer tankefull enn andre på min alder. Begynte på barneskolen å filosofere mye. Andre ville leke, dra på shopping, spille fotball osv. Jeg ville heller være alene og tenke og finne ut av universet. Men i sosiale sammenhenger var jeg alltid upåfallende. Jeg er fortsatt "normal" når det forventes av meg. 

Skrevet
1 time siden, Cesium skrev:

Jeg har alltid vært "normal", men kanskje mer tankefull enn andre på min alder. Begynte på barneskolen å filosofere mye. Andre ville leke, dra på shopping, spille fotball osv. Jeg ville heller være alene og tenke og finne ut av universet. Men i sosiale sammenhenger var jeg alltid upåfallende. Jeg er fortsatt "normal" når det forventes av meg. 

Jeg er også normal i sosiale sammenhenger, det var jo vanskeligere når jeg vokste opp og trodde alle var sånn. Man lærer her i livet heldigvis. 

Skrevet

Jeg var vel for det meste som alle andre barn, men hadde en livlig fantasi og slet mye med impulsivitet. Om det har noe sammenheng med diagnosen min vet jeg ikke. 

Anonymkode: 83396...a63

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...