Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det så vondt fysisk og psykisk og greier ikke å slappe av et eneste sek. Jeg er gjennomvåt av svette, 40 i feber. Migrene. Lungebetennelse. Forkjølt. Smertene er uutholdelig! Hva skal jeg gjøre???

Tårene renner. Jeg har snart ikke mere krefter igjen! Noen har vist meg at jeg ikke er verdt en dritt, men jeg håper at noen her inne er snille og har råd, selv om jeg ikke fortjener det. 

Anonymkode: d75f0...333

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan gikk det hos legevakta?

Anonymkode: 5fa72...4ae

Skrevet

Alle har noe godt i seg, uansett hva man har gjort tidligere.

Som førstehjelp kan du kanskje ta noe beroligende, event Paracet for feber og kroppslig ubehag?

Har du noen du kan snakke med?

Skrevet

Jeg fikk antibiotika og streng beskjed om å ta det med ro (men jeg får ikke ro). Fikk beskjed om å komme tilbake hvis jeg ble verre. Har hatt 40 i feber i kveld, men paramet senker feberen. 

Jeg har ingen å snakke med. Den eneste jeg vil og kan snakke med avviser meg bare og blir sint for at jeg ber om hjelp. Jeg har t o m tryglet om hjelp, vedkommede kunne lett befridd meg fra det helvete jeg har vært i de siste dagene, men hen vil ikke hjelpe meg. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk antibiotika og streng beskjed om å ta det med ro (men jeg får ikke ro). Fikk beskjed om å komme tilbake hvis jeg ble verre. Har hatt 40 i feber i kveld, men paramet senker feberen. 

Jeg har ingen å snakke med. Den eneste jeg vil og kan snakke med avviser meg bare og blir sint for at jeg ber om hjelp. Jeg har t o m tryglet om hjelp, vedkommede kunne lett befridd meg fra det helvete jeg har vært i de siste dagene, men hen vil ikke hjelpe meg. 

da må du hjelpe deg selv. Sett på en film og forsøk å få i deg mye drikke. Sov og ta tiden til hjelp :) 

Skrevet

Jeg fikk migrene idag pga det ekstreme stresset jeg befinner meg i. Det har blitt alt for mye for meg. Jeg tør ikke ta immigran. Har så sykt vondt :( men jeg er ikke verdt mer og fortjener å pines i helvete. Det beste hadde vært om jeg forsvant fra denne verden, men så tøff er jeg ikke.

Skrevet

Man ikke tvinge folk til å hjelpe som ikke ønsker å hjelpe, uansett hva man selv vil. Kanskje det finnes en annen som kan hjelpe?  Viktig å drikke, sett på en spennende film og prøv å slappe av litt.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk migrene idag pga det ekstreme stresset jeg befinner meg i. Det har blitt alt for mye for meg. Jeg tør ikke ta immigran. Har så sykt vondt :( men jeg er ikke verdt mer og fortjener å pines i helvete. Det beste hadde vært om jeg forsvant fra denne verden, men så tøff er jeg ikke.

Skjønner at du har det vanskelig. 

Alle er verdt noe, også du. Du ser det bare ikke nå.

Hva om du kunne være litt snillere med deg selv? Ikke pepre deg med bare negative ting. Har du noe som kunne smakt litt, feks en klementin eller noe du liker å drikke? 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse uttalelsene er så destruktive at det er irriterende. Det er ingen som fortjener å pines i helvete, med unntak av utøvende pedofile, krigsforbrytere o.l. Du stiller ikke i den ligaen. 

Ta medisinene dine, og ta deg en lang, varm dusj. Få i deg masse vann. Legg deg ned og sett på Mozarts klarinettkonsert mens du fokuserer på å puste. Og ta en time av gangen. Det blir bedre. Denne gangen også. 

Skrevet
2 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Disse uttalelsene er så destruktive at det er irriterende. Det er ingen som fortjener å pines i helvete, med unntak av utøvende pedofile, krigsforbrytere o.l. Du stiller ikke i den ligaen. 

Ta medisinene dine, og ta deg en lang, varm dusj. Få i deg masse vann. Legg deg ned og sett på Mozarts klarinettkonsert mens du fokuserer på å puste. Og ta en time av gangen. Det blir bedre. Denne gangen også. 

Beklager så mye at jeg søkte hjelp her inne når jeg ikke hadde noen andre!!! Jeg skal ikke være til noens bry lenger!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Takk til dere som ikke ble sinte på meg! 

Skrevet

Beklager så mye at jeg søkte hjelp her inne når jeg ikke hadde noen andre!!! Jeg skal ikke være til noens bry lenger!!!!!!!!!!!!!!!

hvorfor biter du hue av den som forsøker å hjelpe deg?

Skrevet

Du trenger ikke beklage at du søker hjelp. Det jeg reagerer på er de destruktive uttalelsene du har om deg sjøl. De er meningsløse og ødeleggende for deg.

For øvrig forsøkte jeg å komme med noen konkrete forslag som svar på din overskrift «Hva skal jeg gjøre?». 

Skrevet

Du kan ringe legevakta og forklare de situasjonen. Siden de allerede har sagt at du må legges inn hvis du blir verre kan det hende de råder deg til det. Da synes jeg du skal ta i mot den hjelpen, event følge andre råd de gir.  Du må være voksen og ta ansvar for deg selv nå. Jeg synes det er ille å lese at du er så avhengig av en spesifikk persons hjelp. Jeg skriver dette fordi jeg oppriktig blir bekymret for deg selv om jeg ikke kjenner deg. Du må gjerne skrive her for å få støtte og råd, men denne selvdestruktiviteten begynner å gå for langt. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det så vondt fysisk og psykisk og greier ikke å slappe av et eneste sek. Jeg er gjennomvåt av svette, 40 i feber. Migrene. Lungebetennelse. Forkjølt. Smertene er uutholdelig! Hva skal jeg gjøre???

Tårene renner. Jeg har snart ikke mere krefter igjen! Noen har vist meg at jeg ikke er verdt en dritt, men jeg håper at noen her inne er snille og har råd, selv om jeg ikke fortjener det. 

Nå skal du gjøre det de fleste andre gjør når de føler seg ordentlig syke. Du skal prøve å falle til ro, tåle at det gjør vondt og vente på at det blir litt bedre. I løpet av morgendagen vil du sannsynligvis merke litt effekt av antibiotikaen. Hadde det vært meg, så hadde jeg ligget med hodet høyt, tatt paracet hver 4. time, prøvd å få i meg kald eller varm drikke, spist saftis - og fordi jeg ofte synes kulde hjelper mot det meste, så hadde jeg lagt en ispakning på panna mi 

Du må mobilisere nå, ikke krisemaksimer akkurat nå mens du er så dårlig, du får vente til du er litt bedre fysisk før du fordyper deg i de andre vanskene du har. 

God bedring:-)

Skrevet

Jeg tør ikke skrive om meg og mitt til noen mer. Vil takke for din varme, frosken. Du er flink til å få meg til å stoppe opp og tenke meg om. Beklager til flyfly for at jeg ble sint. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør ikke skrive om meg og mitt til noen mer. Vil takke for din varme, frosken. Du er flink til å få meg til å stoppe opp og tenke meg om. Beklager til flyfly for at jeg ble sint. 

Syns det er greit at du skriver her for litt støtte når du er så syk. Å ta det med ro vil også si at du tar vare på deg selv. Holder deg i ro i senga uten å gjøre for mye. Lag deg en kopp te el, spis litt, se en film eller les en bok. Ikke bry deg så mye om den personen som ikke støtter deg så mye nå, men bry deg om deg selv :)

Anonymkode: 4ebcb...f0b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...