Gå til innhold

Depresjon varighet (bipolar)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor lenge kan en depresjon vare? Har vært mer eller mindre deprimert i flere år og det vil ingen ende ta. Begynner å bli lei av dette og jeg er redd for at motivasjon for å holde det gående vil ta slutt på et eller annet tidspunkt. 

Endret av Fionys
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir rent generelt. Vanligvis varer første 4-6 mnd. Så blir den vanligvis litt lengre for hver gang en får tilbakefall.

Skrevet
4 timer siden, Fionys skrev:

Hvor lenge kan en depresjon vare? Har vært mer eller mindre deprimert i flere år og det vil ingen ende ta. Begynner å bli lei av dette og jeg er redd for at motivasjon for å holde det gående vil ta slutt på et eller annet tidspunkt. 

Jeg har hatt dystymi i rundt 8-9 år nå, hadde 3 år med depresjon før det.

Anonymkode: 74f50...5ba

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det typiske for dystymi at det varer lenge. Derfor er den også klassifisert i gruppen "vedvarende affektive lidelser".

Skrevet
21 minutter siden, kupton skrev:

Dette blir rent generelt. Vanligvis varer første 4-6 mnd. Så blir den vanligvis litt lengre for hver gang en får tilbakefall.

Dette er visst snakk om bipolar depresjon. Brukte litium uten å få full effekt av medisinen, sluttet med litium i sommer i samråd med psykiater på grunn av flere bivirkninger som jeg ikke klarte å holde ut med. Startet opp igjen med litium etter to måneder og holder nå på å trappe opp på lamictal. Har oppfølging av psykiater som sier at vi må gjøre en ting av gangen for å se hva som funker og hva som ikke funker. Håper psykiater har en plan C hvis ikke plan B heller funker. Min største frykt er at jeg må leve resten av livet med depresjon for jeg vet ikke om det kan kalles et liv. Mine diagnoser er p73, f32.8, f48.8 og f43.8

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg har dystymi for jeg har hatt 2 hypomane perioder i løpet av det siste 4 årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...