Gå til innhold

Uspesifisert/atypisk spiseforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har uspesifisert spiseforstyrrelse,og føler at jeg må bli tynnere for å kunne få behandling av Psykologen min men hun fokuserer bare på selvmordstankene og selvskadingen min... Og det å snakke med fastlegen/helsesykepleier er helt uaktuelt ( har prøvd å snakke med helsesykepleier men det funket ikke så bra). Er sliten hver dag, har lite energi, klare ikke å tenke klart, mister hår, dårlig konsentrasjon på skolen og trening, space ut, dårlig hukommelse, skyldfølelse etter måltider osv

Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre lenger, spiseforstyrrelsen blir bare sterkere og sterkere... Redd for at jeg kommer til å droppe ut når jeg begynner på VGs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er også at en får ikke så mye hjelp for uspesifisert spiseforstyrrelse så lenge det ikke har ført til alvorlige bivirkninger. I hvert fall ikke så lenge en har tyngre problematikk i tillegg. 

Jeg har til og med fått høre at ut av alle ondende mine så er kanskje dette styrer mitt med mat, kropp og trening noe jeg trenger å ha for å ikke regulere meg selv med de andre tingene jeg har brukt/bruker. 

Så har ikke noe råd dessverre. Annet enn å prøve å tydeliggjøre hvor mye dette begynner å ta over hverdagen din. 

Skrevet
2 timer siden, Regiakakao skrev:

Har uspesifisert spiseforstyrrelse,og føler at jeg må bli tynnere for å kunne få behandling av Psykologen min men hun fokuserer bare på selvmordstankene og selvskadingen min... Og det å snakke med fastlegen/helsesykepleier er helt uaktuelt ( har prøvd å snakke med helsesykepleier men det funket ikke så bra). Er sliten hver dag, har lite energi, klare ikke å tenke klart, mister hår, dårlig konsentrasjon på skolen og trening, space ut, dårlig hukommelse, skyldfølelse etter måltider osv

Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre lenger, spiseforstyrrelsen blir bare sterkere og sterkere... Redd for at jeg kommer til å droppe ut når jeg begynner på VGs..

Ta opp dette med psykologen din og vis henne evt hva du har skrevet her. 

Behandling av spiseforstyrrelsen vil delvis måtte handle om gode rutiner i forhold til å få i seg nok næring. Jo tidligere dere kommer i gang med dette, jo bedre. 

Skrevet

Jeg hadde bulimi 100% 

spydde 3 ganger daglig, mens jeg var innlagt 

og det ble bare ignorert

selv om de visste

de andre jentene på posten derimot fikk masse oppfølging av maten for de var lagt inn på et spiseprosjekt

Latterlig å tenke tilbake på

Anonymkode: 281a6...f99

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...