Gå til innhold

Kan flytting hjelpe meg ?

Anbefalte innlegg

- ingen jobbtilbud 

- ingen familie/slekt

-ingen ordentlige venner 

- dårlig økonomi

- lei av å ha det fælt og ønsker å flytte bort

Kan flytting hjelpe meg slik at jeg kan få det bedre inn i meg ? 

Tenker dere at det er lurt ? Burde jeg bare pakke og dra ? Det eneste som kanskje kommer til å bli et problem er skolen. 

Tviler sterkt på at jeg får en skoleplass januar 2020 på et helt nytt sted/ by. Jeg klarer ikke å bite tennene sammen mer, føler meg helt på bunnen. Hvis det å flytte kan hjelpe meg hva tenker dere at jeg burde få på plass først ? 

Skal jeg bare fikse flybilletten, reise, overnatte en dag eller to ute forså finne meg en jobb til jeg får et sted å bo eller hva tenker dere ? 

Jeg har ingen inntekt akuratt nå, sitter bare igjen med cirka  300kr hver uke. Skal jeg ta lån for å flytte ? Skal jeg ta kontakt med nav der jeg vurderer å flytte. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre… 

Anonymkode: 50168...938

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452446-kan-flytting-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en venninne som tenkte litt som deg. Hun ønsket å starte på nytt fordi hun var lei av livet sitt og situasjonen sin. Hun ønsket seg en ny start. For henne hjalp det ikke å flytte. Jeg tenker at uansett hvor du flytter, kan du ikke flytte eller flykte bort fra deg selv. Deg selv og tankene dine og ikke minst væremåten/handlingsmåten bærer du med deg uansett hvor i landet du bor. Dine psykiske problemer sliter du med på et nytt sted. Dette tenkte jeg for drøyt 15 år siden ang. min venninnes valg og jeg tenker fortsatt de samme tankene om å flytte (flykte) bort fra seg selv med å bosette seg et annet sted i landet for å få en ny start.

Du får en ny start og gir deg selv mulighet til å få et nytt nettverk, men det er utrolig tunkt. Har du laget deg en konkret plan for hvordan du vil opparbeide deg et sosialt nettverk på et nytt sted? Siden du nevner at du ikke har noen venner såpass høyt opp på listen, går jeg ut ifra at det punktet betyr mye for deg. Som en nevner, er det mye du må tenke igjennom. For meg virker det som om det hele er lite gjennomtenkt fra din side og at du ser på det  som en enkel prosess. Hvor skal du bo? Hva med fastlege? Hva med et ev. hjelpeapparat om du trenger det? Sosialt nettverk har jeg nevnt. Jobb tenker du på selv. Hva med fritidsaktiviteter? Har du tenkt igjennom hvor du kan tenke deg å bo og hvorfor eller ev. hvorfor ikke? Sett opp en liste for deg selv.

Ønsker deg uansett lykke til med valget, men tenk deg nøye om.

Endret av Eva Sofie
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

- ingen jobbtilbud 

- ingen familie/slekt

-ingen ordentlige venner 

- dårlig økonomi

Tenker dere at det er lurt ? Burde jeg bare pakke og dra ? Det eneste som kanskje kommer til å bli et problem er skolen. 

Tviler sterkt på at jeg får en skoleplass januar 2020 på et helt nytt sted/ by. Jeg klarer ikke å bite tennene sammen mer, føler meg helt på bunnen. Hvis det å flytte kan hjelpe meg hva tenker dere at jeg burde få på plass først ? 

Skal jeg bare fikse flybilletten, reise, overnatte en dag eller to ute forså finne meg en jobb til jeg får et sted å bo eller hva tenker dere ? 

Jeg har ingen inntekt akuratt nå, sitter bare igjen med cirka  300kr hver uke. Skal jeg ta lån for å flytte ? Skal jeg ta kontakt med nav der jeg vurderer å flytte. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre… 

Det vil sannsynligvis forverre situasjonen din om du plutselig flytter et annet sted. Du kan godt undersøke mulighetene for å flytte på lang sikt - f.eks. til høsten - men akkurat nå bør du fokusere på å fullføre skoleåret.

Den indre smerten forsvinner ikke av å flytte. Jeg sitter i en ny og fin bolig og har min dårligste periode på lenge. Riktignok i samme by, men. Jeg har flere ganger trodd at slike ytre endringer skulle gjøre det bedre. "Hvis jeg bare gjør det, så...." Men slik er det ikke. Man må jobbe innenfra og ut. Ikke utenfra og inn. 

Sier ikke at det er umulig at å flytte vil gjøre ting bedre, men da må du i hvert fall ha en klar plan og være forberedt på at det ikke bare blir enkelt. 

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

- ingen jobbtilbud 

- ingen familie/slekt

-ingen ordentlige venner 

- dårlig økonomi

Pass på så ikke nissen blir med.

Anonymkode: 19eb7...351

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...