Gå til innhold

Kupton: Effexor dose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, ma.28 skrev:

Har du hatt noe  pasienter som ikke har respondert på 300, men på 375?

Ja. Hvis det ikke var pasienter som ikke responderte på 300, men på 375, vil jeg anta at maksdose ble angitt til 300 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, kupton skrev:

Ja. Hvis det ikke var pasienter som ikke responderte på 300, men på 375, vil jeg anta at maksdose ble angitt til 300 mg.

Det er sant. Jeg trenger litt håp i en fryktelig vanskelig situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ma.28 skrev:

Det er et alternativ.  Tar en avgjørelse på onsdag med psykiater.  Har du hatt noe  pasienter som ikke har respondert på 300, men på 375?

Jeg responderte på 375 men ikke 300...

Anonymkode: d241e...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg responderte på 375 men ikke 300...

Anonymkode: d241e...bd5

takk for at du gir meg håp . Hvor lang tid tok det før du kjente bedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ma.28 skrev:

takk for at du gir meg håp . Hvor lang tid tok det før du kjente bedring?

Tror det var ca en uke. 

Anonymkode: d241e...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det var ca en uke. 

Anonymkode: d241e...bd5

Jøss.  Trudde det tok minst 4 uker før man kjente bedring etter oppstart eller doseøkning.. 

Hvor lenge hadde du gått på andre doser før du trappet opp til 375? Jeg ble dårlig mens jeg gikk på 150mg. 

Endret av ma.28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, ma.28 skrev:

Jøss.  Trudde det tok minst 4 uker før man kjente bedring etter oppstart eller doseøkning.. 

Hvor lenge hadde du gått på andre doser før du trappet opp til 375? Jeg ble dårlig mens jeg gikk på 150mg. 

Jeg hadde gått på det en god stund. Var på 300 i flere måneder. 

Anonymkode: d241e...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gått på det en god stund. Var på 300 i flere måneder. 

Anonymkode: d241e...bd5

Takk for svar. 

Var du veldig dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ma.28 skrev:

Takk for svar. 

Var du veldig dårlig?

Hvis du mener psykisk dårlig ja :)

Anonymkode: d241e...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener psykisk dårlig ja :)

Anonymkode: d241e...bd5

Opplevde du bedring drastisk fra en dag til en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ma.28 skrev:

Opplevde du bedring drastisk fra en dag til en annen?

Jeg gikk på 300 lenge og følte at det hjalp, men ikke så mye som det kunne, derfor opp til 375. Etter en ukes tid våknet jeg en dag og følge meg mye bedre...

Anonymkode: d241e...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på 300 lenge og følte at det hjalp, men ikke så mye som det kunne, derfor opp til 375. Etter en ukes tid våknet jeg en dag og følge meg mye bedre...

Anonymkode: d241e...bd5

Skjønner. Har vært på 300 i 4 uker uten noen tegn på bedring. Har derfor vanskelig for å tro at en såpass beskjeden økning skal utgjøre hele forskjellen.  Blir jo annerledes når du hadde en viss effekt på lavere dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ma.28 skrev:

Skjønner. Har vært på 300 i 4 uker uten noen tegn på bedring. Har derfor vanskelig for å tro at en såpass beskjeden økning skal utgjøre hele forskjellen.  Blir jo annerledes når du hadde en viss effekt på lavere dose.

Ja, hvis det har null effekt på deg nå utgjør 75 forskjell kanskje ikke det helt store. Men 4 uker er ikke veldig lenge. 

Anonymkode: d241e...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis det har null effekt på deg nå utgjør 75 forskjell kanskje ikke det helt store. Men 4 uker er ikke veldig lenge. 

Anonymkode: d241e...bd5

Da er jeg rimelig ute på glattisen, gitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ma.28 skrev:

Da er jeg rimelig ute på glattisen, gitt :(

Ja det er ikke lett.. kan ta litt tid noen ganger..  kanskje snakke med legen? 

Anonymkode: d241e...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er ikke lett.. kan ta litt tid noen ganger..  kanskje snakke med legen? 

Anonymkode: d241e...bd5

Ja.. Skal snakke med en psykiater på onsdag. Da jeg var dårlig i 2012 gikk jeg på Cipralex . Byttet så til Zoloft, deretter til efexor. Alt i løpet av 3 måneder. Kom meg ut av det, men aner ikke om det egentlig var pga Efxor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ma.28 skrev:

Ja.. Skal snakke med en psykiater på onsdag. Da jeg var dårlig i 2012 gikk jeg på Cipralex . Byttet så til Zoloft, deretter til efexor. Alt i løpet av 3 måneder. Kom meg ut av det, men aner ikke om det egentlig var pga Efxor 

Håper det går bra da :)

Anonymkode: d241e...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst to måter å se mekanismene for virkning på. 1. Som et kontinuum. Lav dose virker litt, litt høyere dose virker litt mer, og høy dose virker mye. Det ser ut som om dere har denne forståelsesmåten.

2. Den andre måten å forstå det på, er med terskelverdier. Det virker nesten ikke før en kommer over en nødvendig terskel. Da setter virkningen inn for fullt. Sannheten ligger i de fleste tilfeller langt nærmere 2. enn 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kupton skrev:

Det er minst to måter å se mekanismene for virkning på. 1. Som et kontinuum. Lav dose virker litt, litt høyere dose virker litt mer, og høy dose virker mye. Det ser ut som om dere har denne forståelsesmåten.

2. Den andre måten å forstå det på, er med terskelverdier. Det virker nesten ikke før en kommer over en nødvendig terskel. Da setter virkningen inn for fullt. Sannheten ligger i de fleste tilfeller langt nærmere 2. enn 1.

Ok,takk..det er godt i vite før fremtiden :)

Anonymkode: d241e...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, kupton skrev:

Det er minst to måter å se mekanismene for virkning på. 1. Som et kontinuum. Lav dose virker litt, litt høyere dose virker litt mer, og høy dose virker mye. Det ser ut som om dere har denne forståelsesmåten.

2. Den andre måten å forstå det på, er med terskelverdier. Det virker nesten ikke før en kommer over en nødvendig terskel. Da setter virkningen inn for fullt. Sannheten ligger i de fleste tilfeller langt nærmere 2. enn 1.

Takk for oppklaring, Kupton. Her er du sterk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...