Gå til innhold

Kupton, om villet egenskade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva ville du gjort hvis du hadde et søsken som meg, du har lest noen av trådene mine om en du mener driver med villet egenskade? 

Anonymkode: ea39b...e94

Hæ?

Og hva mener du med villet egenskade? Er det selvskading du snakker om?

Anonymkode: 21ed8...b6d

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du gjort hvis du hadde et søsken som meg, du har lest noen av trådene mine om en du mener driver med villet egenskade? 

Ditt voksne søsken er allerede i nær kontakt med hjelpeapparatet etter gjentatte episoder med alvorlig selvskadende atferd. Dette er ikke noe du kan - eller bør - forholde deg aktivt til.  Du kan ikke reelt sett gjøre noe fra eller til, og det beste nå vil være om du kan ha mest mulig hverdagslig kontakt med vedkommende, på tidspunkter hvor det ikke foreligger en aktuell episode. Det gir ikke mening verken å forsøke å forhindre nye episoder eller forsøke "å oppdra" vedkommende. Selvskadingen har ikke noe med deg å gjøre, det er h*ns eget livsprosjekt. 

Du kan kanskje med fordel si tydelig i fra at det blir for slitsomt for deg å forholde deg til selvskadingen. Prøv å ivareta dine egne behov. Ditt søsken får hjelp av andre. 

AnonymBruker
Akkurat nå, frosken skrev:

Ditt voksne søsken er allerede i nær kontakt med hjelpeapparatet etter gjentatte episoder med alvorlig selvskadende atferd. Dette er ikke noe du kan - eller bør - forholde deg aktivt til.  Du kan ikke reelt sett gjøre noe fra eller til, og det beste nå vil være om du kan ha mest mulig hverdagslig kontakt med vedkommende, på tidspunkter hvor det ikke foreligger en aktuell episode. Det gir ikke mening verken å forsøke å forhindre nye episoder eller forsøke "å oppdra" vedkommende. Selvskadingen har ikke noe med deg å gjøre, det er h*ns eget livsprosjekt. 

Du kan kanskje med fordel si tydelig i fra at det blir for slitsomt for deg å forholde deg til selvskadingen. Prøv å ivareta dine egne behov. Ditt søsken får hjelp av andre. 

Ok , er bare så redd for å miste hen til slutt, hen er jo i ferd med å gi opp..

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, frosken skrev:

Hvordan i alle dager klarte du å skjønne hva ts skulle fram til?

Anonymkode: 21ed8...b6d

AnonymBruker

Tusen takk for svar, frosken. Det betyr mye for meg. Kjenner meg så alene i dette. Jeg forstår min brors fortvilelse, og det gjør meg vondt. Dessverre er det ikke noe jeg får gjort, jeg har prøvd å vise han at han betyr mye for andre, men han velger bare å overse det. Jeg tror han er i ferd med å gi opp. Han orker ikke mer. Derfor føler jeg meg alene. Jeg forstår. 

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, frosken. Det betyr mye for meg. Kjenner meg så alene i dette. Jeg forstår min brors fortvilelse, og det gjør meg vondt. Dessverre er det ikke noe jeg får gjort, jeg har prøvd å vise han at han betyr mye for andre, men han velger bare å overse det. Jeg tror han er i ferd med å gi opp. Han orker ikke mer. Derfor føler jeg meg alene. Jeg forstår. 

Forstår deg godt,jeg forstod min brors fortvilelse også. Han hadde ikke noe godt liv i det hele tatt,nå har han det ihvertfall godt...tror jeg. Ei sa i begravelsen "Nå var det godt dere fikk slippe",det syns jeg var unødvendig. Skulle heller sagt"Nå var det godt han fikk slippe". Men klart det påvirker folk rundt dem som lider, de lider de også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...