Gå til innhold

Hjelp, jeg sliter. Om det å ikke bli trodd. Og frykt for avvisning.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble innlagt på psykehus fordi jeg hallusinerte (både så og hørte ting) og grunnet merkelig oppførsel ringte noen politiet, og jeg ble innlagt. De første legene jeg snakket med tok meg alvorlig, og jeg ble hjulpet. Legen som jeg snakket med ved overførelse til DPS døgnseksjon der i mot, denne tok meg ikke seriøst. Overlegen mente jeg oppførte meg annerledes enn pasienter med hallusinasjoner pleier, og ytret at hun var usikker på om jeg fortalte sannheten. 

Problemet er bare at jeg fortalte sannheten, og jeg sliter enda med hallusinasjoner. Jeg er veldig mye redd og har mye angst, men nå tør jeg ikke prate mer om det i frykt for å ikke bli trodd. Jeg har vært innlagt i en måned til sammen nå, og jeg blir medisinert, men samtidig tør jeg ikke fortelle åpent om hva jeg sliter med.
Hva skal jeg gjøre? :(

Anonymkode: 5dd04...22c

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble innlagt på psykehus fordi jeg hallusinerte (både så og hørte ting) og grunnet merkelig oppførsel ringte noen politiet, og jeg ble innlagt. De første legene jeg snakket med tok meg alvorlig, og jeg ble hjulpet. Legen som jeg snakket med ved overførelse til DPS døgnseksjon der i mot, denne tok meg ikke seriøst. Overlegen mente jeg oppførte meg annerledes enn pasienter med hallusinasjoner pleier, og ytret at hun var usikker på om jeg fortalte sannheten. 

Problemet er bare at jeg fortalte sannheten, og jeg sliter enda med hallusinasjoner. Jeg er veldig mye redd og har mye angst, men nå tør jeg ikke prate mer om det i frykt for å ikke bli trodd. Jeg har vært innlagt i en måned til sammen nå, og jeg blir medisinert, men samtidig tør jeg ikke fortelle åpent om hva jeg sliter med.
Hva skal jeg gjøre? :(

Dette kan du snakke med dine behandlere om. Dersom du er med på mini-team, så kan det være et egnet tidspunkt å ta opp temaet. Vis evt. en av kontaktpersonene dine det du har skrevet i denne tråden. 

AnonymBruker

Jeg vurderer veldig sterkt å "lufte" hva jeg sliter med. Samtidig er det veldig skamfullt og jeg er redd for å ikke fremstå "riktig". Jeg tror overlegen mente jeg var for ryddig i hodet, eller noe slikt, og at folk med hallusinasjoner ikke er så ryddige som meg. Men sannheten er at jeg er begge deler. Og jeg vil veldig gjerne få tilbake meg selv igjen, og jeg tror faktisk jeg trenger hjelp til det. Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal presentere det :,( 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer veldig sterkt å "lufte" hva jeg sliter med. Samtidig er det veldig skamfullt og jeg er redd for å ikke fremstå "riktig". Jeg tror overlegen mente jeg var for ryddig i hodet, eller noe slikt, og at folk med hallusinasjoner ikke er så ryddige som meg. Men sannheten er at jeg er begge deler. Og jeg vil veldig gjerne få tilbake meg selv igjen, og jeg tror faktisk jeg trenger hjelp til det. Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal presentere det :,( 

Du kan vise kontaktpersonen din det du har skrevet her. Det er litt uklart for meg hva du er mest redd for akkurat nå. Er du redd for at du ikke skal få riktig behandling eller er du redd for å bli skrevet ut eller hva er du redd for som følge av at du snakker om dette temaet?

For øvrig viktig at du sjekker ut at overlegen virkelig mente du ikke er sannferdig og hva det egentlig bygger på. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...