Gå til innhold

BET

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er provosert nå. Har fått plass for å få BET mens jeg er innlagt. 

De faste rutinene er noen, feks måltider. Poenget er å skulle klare å utsette seg for og samtidig stå i de vanskelige følelsene som oppstår når man må eksponere seg for ting en frykter. Jeg har hatt spiseproblematikk (anoreksi) siden jeg var 13. På avdelingen nå så må jeg møte opp til måltidene og det trigger meg noe veldig. Jeg greier ikke å sitte der sammen med de andre å spise. Så fikk jeg høre i dag at hvis jeg ikke greier det så må jeg utskrives. Hva? Er jeg ikke der fordi jeg er syk, eller er BET  bare for friske personer? 

Anonymkode: 70fea...546

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452490-bet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er provosert nå. Har fått plass for å få BET mens jeg er innlagt. 

De faste rutinene er noen, feks måltider. Poenget er å skulle klare å utsette seg for og samtidig stå i de vanskelige følelsene som oppstår når man må eksponere seg for ting en frykter. Jeg har hatt spiseproblematikk (anoreksi) siden jeg var 13. På avdelingen nå så må jeg møte opp til måltidene og det trigger meg noe veldig. Jeg greier ikke å sitte der sammen med de andre å spise. Så fikk jeg høre i dag at hvis jeg ikke greier det så må jeg utskrives. Hva? Er jeg ikke der fordi jeg er syk, eller er BET  bare for friske personer? 

Anonymkode: 70fea...546

Men tror du det er noen vits i å være i BET dersom du ikke vil eksponere deg for nettopp det du synes er så vanskelig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452490-bet/#findComment-3946912
Del på andre sider

Jeg var i BET og der var det ingen som fulgte med på hvem som møtte opp til måltidene. Kanskje de tok intern notis av det, men det var i hvert fall meningen at vi skulle oppnå ansvar for eget liv og selvstendighet. Hvis de ansatte hadde gitt oss noen form for oppmerksomhet for å skippe måltider, så ville de ha sett på det som oppfordring til å fortsette den selvdestruktive atferden. Altså ytterligere ansvarsfraskrivelse.

Hvis noen skulle trenge støtte under måltider, så måtte vi be om det med ord. Uttrykke spesifikt hva slags hjelp vi trengte. Kommunisere med ord, ikke handlinger altså. 

Flere av de som var på BET mens jeg var der var spiseforstyrret, de klarte seg stort sett fint. 

Men BET i seg selv er ikke for alle. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452490-bet/#findComment-3947084
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...