Gå til innhold

Det er ikke bare å be om hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Til og med min psykiater syntes at det var bra at jeg turte å be om hjelp selv fordi når jeg var enda yngre så spurte jeg aldri om hjelp. Vi har jobbet hele veien med å tøre å be om hjelp så jeg føler på skyld nå fordi jeg ringte og ba om hjelp. Det høres ut som om jeg har gjort noe galt slik som dere uttaler dere. Ok skal ikke ringe igjen. Føler at jeg har vært til bry for legene nå og at jeg ikke fortjener noe hjelp. 

Anonymkode: bdf27...ce6

Fortsetter under...

Gjest Martine
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kanskje ikke flink til å ordlegge meg for jeg har ikke levd så lenge som dere, men jeg prøvde så godt jeg kunne. Unnskyld hvis hele tråden virker bare dum. Burde kanskje ikke skrevet noe her i utganspunktet. Er bare 16 år

Neida, jeg synes du er flink. Du tar opp noe som er viktig. 🙂  Jeg innrømmer at hovedinnlegget trigget fordommene mine litt og for min del var det litt uavklart hva dette handlet om. Men er derfor jeg ville forstå mer. Har opplevd nok til at jeg vet at det ikke er en selvfølge at ting er slik man først tenker. 

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til og med min psykiater syntes at det var bra at jeg turte å be om hjelp selv fordi når jeg var enda yngre så spurte jeg aldri om hjelp. Vi har jobbet hele veien med å tøre å be om hjelp så jeg føler på skyld nå fordi jeg ringte og ba om hjelp. Det høres ut som om jeg har gjort noe galt slik som dere uttaler dere. Ok skal ikke ringe igjen. Føler at jeg har vært til bry for legene nå og at jeg ikke fortjener noe hjelp. 

Kjære deg. Jeg slet med spiseforstyrrelser som ung på 80- tallet. Fikk ingen hjelp og ble møtt med ord som du beskriver. Jeg måtte slite i veldig mange år på egen hånd. Vi vet bedre i dag.  Dette skal man ikke gå alene med og dette skal du ha hjelp med. Det er viktig å få støtte fordi du skal bli frisk og ha et godt liv. Dette er et diskusjonsforum der folk liker å diskutere alle mulige måter å se ting på. Så da de ikke kjenner til din sak kan du lett få svar som ikke passer til deg og ditt liv. Jeg er helt sikker på at alle vil at du skal få god og rett hjelp. Og hvis ikke legen tar deg på alvor så få noen andre til å snakke med legen for deg. Jeg har måttet ta noen samtaler med legen for mine ungdommer. Lykke til. 

Anonymkode: 8595d...154

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg lite verdt… men takk for at dere giddet å lese min dumme tråd som jeg ikke klarte å skrive bra nok... 

Jeg synes du skal slutte å grave deg selv ned. Dette er et diskusjonsforum, det betyr at vi snakker og diskuterer. Det er jeg sikker på du tåler. Om man er uenig eller stiller deg spørsmål betyr ikke det at noen vil deg noe vondt, det kan være et ønske om å forstå mer av det du skriver. Kom deg opp av grøfta og bidra mer med tankene dine :- )

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kanskje ikke flink til å ordlegge meg for jeg har ikke levd så lenge som dere, men jeg prøvde så godt jeg kunne. Unnskyld hvis hele tråden virker bare dum. Burde kanskje ikke skrevet noe her i utganspunktet. Er bare 16 år

Tråden din er ikke dum. Det du beskrev i åpningsinnlegget er reelle situasjoner som noen dessverre møter når de ber om hjelp. 

Annonse

stjernestøv
1 time siden, XbellaX skrev:

Selv om jeg er enig i mye av det du skriver stusser jeg over den uthevde teksten. Jeg kan ikke huske å ha sett dette rådet er blitt gitt ofte, eller egentlig noensinne, i innlegg jeg har lest. Tvert i mot det stikk motsatte: søk hjelp hos venner/nære/ og hos fagpersoner. At man må hjelpe seg selv er helt riktig, men at det er best å hjelpe seg selv og ikke søke hjelp hos andre virker underlig.

Jeg har lest her at å hjelpe meg var bortkastede ressureser, har sagt det til sykepleieren. Han sa "Det er godt det ikke er de som bestemmer det da". 

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg har lest her at å hjelpe meg var bortkastede ressureser, har sagt det til sykepleieren. Han sa "Det er godt det ikke er de som bestemmer det da". 

Ja, slikt er jo helt forferdelig å høre. Sure oppgulp må man bare overse. Du er en av de som har rikelig med trening i akkurat det.

stjernestøv
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Ja, slikt er jo helt forferdelig å høre. Sure oppgulp må man bare overse. Du er en av de som har rikelig med trening i akkurat det.

Ja det er nok bare til å overse, ja har fått litt trening etterhvert. 

AnonymBruker

Jeg har opplevd att jeg gråt hos legen, og legen gikk ut av rommet og var tydelig irritert. Det er det eneste jeg har opplevd av slike ting. Ja også en sykepleier som var irritert da jeg måtte pumpes. "så du var hypp på litt oppmerksomhet i dag da?" i verdens syrligste tone.

Men dette er kun to ting på 25 år som psykisk syk

Hadde en svart meg slik nå, så hadde jeg klaget hen inn. I hvertfall på noen av de utsagnene TS lister.

Anonymkode: e54b5...529

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...