AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 Del Skrevet 4. januar 2020 En trenger ikke å reparere noe som ikke er ødelagt er det et ordtak som sier. I hverdagen går det ann å snakke med barna om hvordan de har det uten å spørre spesielt etter noe som har med din sykdom å gjøre, bare være litt var på hvordan ungene har det.Og så ta tak i det vis det er noe. Å ta seg mest mulig sammen er nøkkelen til friske barn ,merker de ikke at du er syk ,ingen bekymringer for barna. Det er også lurt å underdrive egne plager ,ungene trenger ikke å vite så mye . Og vis du blir så syk at du ikke klarer å skjule det er det bedrer du er innlagt enn hjemme, det er bedre at ungene vet du er på et sted å får hjelp enn å se deg f.eks, ligge gråtende dag ut og dag inn hjemme. Dette er min oppskrift ,som virket bra på mine barn ,de er alle friske voksne i dag. Anonymkode: 2eb80...c50 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452510-snakke-med-barna-om-min-lidelse/page/2/#findComment-3947287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.