Gå til innhold

Havnet utpå, igjen.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaller du det å havne utpå? Haha Javel. Men selv om du har brukt litt tid nå i helgen betyr vel ikke det at du behøver å fortsette med det når hverdagen kommer igjen?

Anonymkode: ed681...5a0

Ja.., 😉 hva betyr det egentlig? Å havne utpå. Det må jeg sjekke. Nei, jeg skal skjerpe meg igjen. 

2 timer siden, Villanda skrev:

Ja.., 😉 hva betyr det egentlig? Å havne utpå. Det må jeg sjekke. Nei, jeg skal skjerpe meg igjen. 

Jeg har vel litt av det samme problemet. Nå vet ikke jeg hvor aktiv du har vært tidligere, men jeg har hengt her i litt over to år, tror jeg. Jeg jobber nå med å gjøre meg uavhengig av dol, hehe...

Det er noen tråder her nå som handler om motivasjon, og rådene der ønsker jeg å ta til meg. 

Man må definere et mål, som for meg da er å bli mer frigjort fra dol og ikke være her daglig for å lese og skrive. Målet mitt er å bare være her av og til. Underveis må man ha delmål. Et delmål er for meg å trappe gradvis ned, sånn som nå i helgen hvor jeg satte meg fore på fredag om å ikke titte her før på mandag. Det greide jeg åpenbart ikke, siden det er søndag i dag. Men jeg gir ikke opp av den grunn. Jeg starter på nytt nå i dag/kveld, og forsøker å holde meg borte fram til tirsdag. Hvis jeg greier det, kan jeg øke intervallet med flere dager. Til slutt er håpet at jeg når målet mitt som som sagt er å bare være her av og til. 

Lykke til til oss begge! ;)

Vært her av og på i 20 år tror jeg.  

Men ja, nå er det skjerpings. Generelt på nett. Har greid en periode nå å begrense til et nivå jeg var fornøyd med. Må jo greie det igjen. Egentlig ikke DOL spesielt jeg vil begrense, men tiden på internett i seg selv. Ja, lykke til!

Skjønner hva du mener og hvorfor du prøver å begrense deg. Det burde sikkert jeg også gjort, men alternativet er å bare se mer på TV så hva er da vitsen. Annet enn at jeg de siste dagene nærmest har kjent på sosial angst her på DOL fordi jeg har delt og skrevet så mye at nå føler jeg meg dum. På KG deler jeg ikke like mye og er ikke så synlig. Jeg skal i hvert fall øve meg på å dele litt mindre sensitivt. Så får vi se om jeg klarer det. Det glir lett ut. 

Annonse

3 minutter siden, Glitter skrev:

Annet enn at jeg de siste dagene nærmest har kjent på sosial angst her på DOL fordi jeg har delt og skrevet så mye at nå føler jeg meg dum.

Jeg håper i alle fall at det ikke er pga meg, selv om jeg mistenker det. For jeg var jo ganske tydelig på hvor opprørt jeg ble av å lese det du skrev. 

Men som vi snakket om på PM, og som også andre har sagt, så handler disse tingene egentlig ikke om deg. Det er leseren som har ansvaret for hva som blir lest, ikke skriveren. Selv om skriveren selvfølgelig må holde seg innenfor forumets regler. Men selve reaksjonene en leser får på enkelte innlegg, er kun leserens ansvar. 

12 minutter siden, Visma skrev:

Jeg håper i alle fall at det ikke er pga meg, selv om jeg mistenker det. For jeg var jo ganske tydelig på hvor opprørt jeg ble av å lese det du skrev. 

Men som vi snakket om på PM, og som også andre har sagt, så handler disse tingene egentlig ikke om deg. Det er leseren som har ansvaret for hva som blir lest, ikke skriveren. Selv om skriveren selvfølgelig må holde seg innenfor forumets regler. Men selve reaksjonene en leser får på enkelte innlegg, er kun leserens ansvar. 

Det er ikke det. Eller det er helheten på tilbakemeldinger jeg har fått. Hvis du skjønner. 

Er jo ellers enig i det du skriver, men jeg sitter bare med en slik uggen følelse av at nå har det vært i overkant. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...