Gå til innhold

Positive opplevelser med psykiatrien

Anbefalte innlegg

Jeg har vært pasient i psykiatrien siden 1999 og føler meg alene om å ha mange positive opplevelser med psykiatrien. Med så mange innleggelser har jeg selvsagt også hatt negative opplevelser, men de fleste har vært positive. Er det virkelig ingen andre som har det slik? Jeg har vært innlagt noen ganger hvert år og har aldri fått nei når jeg har trengt det. Dette har reddet livet mitt! Jeg kan også telle på en hånd de gangene andre har blitt dårlig eller feil behandlet. Jeg har en alvorlig diagnose, paranoid schizofreni, men fungerer fint med mye medisiner. Jeg har blitt tatt på alvor og fått mye god oppfølging; de siste årene fra et FACT-team der en helsefagarbeider har kommet hjem til meg for støttesamtaler og terapi. Det kan da ikke være bare meg? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452536-positive-opplevelser-med-psykiatrien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ulva:-)

Jeg så nicket ditt i går og lurte på om det var deg som hadde kommet en tur innom. Det er lenge siden du var her mye, er det ikke? Jeg synes det er utrolig hyggelig å lese at du har fått god hjelp:-) 

Viktig at også de som er fornøyde med hjelpen de får skriver om det!

Ja. det er meg 🙂 Det er mange år siden jeg var aktiv på forumet. men jeg husker deg. Har NHD sluttet? Jeg har det så bra i dag at jeg skal begynne å jobbe litt. Veldig fornøyd med medisiner og oppfølging. Sønnen min har det også bra. Det meste går min vei det siste året.

stjernestøv
3 minutter siden, ulva skrev:

Ja. det er meg 🙂 Det er mange år siden jeg var aktiv på forumet. men jeg husker deg. Har NHD sluttet? Jeg har det så bra i dag at jeg skal begynne å jobbe litt. Veldig fornøyd med medisiner og oppfølging. Sønnen min har det også bra. Det meste går min vei det siste året.

Jeg husker deg, velkommen tilbake ❤️ 

Jeg har masse positiv erfaring med psykiatrien, har alltid fått hjelp når jeg trenger det. Blitt innlagt dagen etter når jeg eller andre har sagt ifra om at jeg var dårlig,eller fått snakket raskt med psykiater når jeg har trengt det. Og blitt respektert for den jeg er, så jeg er svært takknemlig. Og fornøyd med fact som hjelper meg nå, de er alltid hyggelige og respekterer mine ønsker. 

AnonymBruker
37 minutter siden, ulva skrev:

Jeg husker deg også. Godt at det går din vei, det er deg vel unt. NHD er pensjonert, men dol har en god erstatter som svarer som privatperson. Du fikk svar fra denne brukeren tidligere idag. Jeg ønsker deg lykke til videre og krysser fingrene for deg i jobb :) Ps. Jeg også har vært fornøyd med hjelpen jeg har fått. 

Anonymkode: 9e648...1a8

Annonse

Bortsett fra Feilmedisinering som har økt min vekt med 40 kg og som tvinger meg til å kaste opp og en tvangsinnleggelse der de beltela meg som straff ikke noen nødvendighet siden jeg hadde roet meg ned og lå stille i sengen under dyna

Så får jeg god hjelp 

fornøyd med Fact stort sett

Stort sett bare god hjelp å få. Har hendt seg at jeg ikke har blitt hørt når det har vært krise, og jeg har fått noen spydige kommentarer, men det har vært fra folk som ikke kjenner meg og som har behandlet meg som en umulig diagnose. Heldigvis har jeg klart å vise at jeg er verdt å hjelpe da jeg er blitt _mye_ bedre. Fortsatt lang vei å gå, og går av og til på en smell. Men jeg har nå et så utrolig godt team rundt meg i psykiatrien som tar meg i mot når jeg faller. Det har vært livreddende. 

Jeg håper og tror at de fleste opplever god hjelp, men det er jo de som har opplevd (enten det har vært slik som de selv opplevde det eller ei) negative ting som roper høyest. Det er jo viktig det og. Hvis det kan føre til forbedring. Andre ganger er det typisk at pasienten har sin opplevelse med sin reduserte innsikt, mens psykiatrien har en annen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...