Gå til innhold

Erfaringer med Efexor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

MIN erfaring:

Effekt på depresjon, men gjorde meg mer ustabil.Ikke veldig god effekt på angst. Det beste ved den var at jeg ble mye mer fokusert, og fikk økt energi. 

Bivirkninger: Dårlig og avbrutt søvn, mareritt, lysømfiendlighet, kvalme, vanskeligere å komme på do. Jeg måtte passe på å ta medisinen til samme tid hver dag, ellers fikk jeg "støt" i hodet og ble skjelven og dårlig.

Anonymkode: 77058...1cd

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har noen erfaringer med Efexor på GAD og sosial angst der ute?

Evt bivirkninger?

Anonymkode: 615f4...7a5

Jeg hadde svært god effekt på depresjon. Den beste jeg noen gang har forsøkt. Dessverre førte den til medisinsk fremkalt forlenget QT-intervall og urinretensjon. Vannlatningen har ikke kommet i gang igjen selv om det nå er snart 7 år siden jeg sluttet med medisinen, men har forstått at dette er en svært sjelden komplikasjon. Jeg har dessuten hatt problemer med urinretensjon etter kortvarige narkoser ved tidligere operasjoner, så jeg er kanskje disponert for denne komplikasjonen i utgangspunktet?

Annonse

AnonymBruker

+

god effekt på depresjon, mindre invaderende tanker, og hang meg ikke så opp i hverdagslige bagateller og problemer som før, mer energi (kanskje hypomani), klarte å gå ned i vekt da jeg mista matlysten den første stunden, mindre oppblåst og luft i magen men saktere fordøyelse, 

-

Hadde helt forferdelige bivirkninger både ved oppstart og seponering (mye «spygjesping», føltes ut som at livet/verden foregikk på film, zombiefølelse, elektriske støt i hodet, osv). Den verste bivirkningen var oppvåkninger hele natta (sikkert 20 ganger) lange drømmer, mareritt og mye nattesvette. 

Den fikk meg opp fra de dypeste daler på relativt kort tid (kanskje etter 1 ukes bruk). Dette fra å ligge apatisk i sengen til å plutselig kunne gå lange turer/vaske hele huset/være sosial osv!!! I starten kompenserte økt energi for søvnmangelen, men dette ble bare mer og mer problematisk etterhvert som månedene gikk. Måtte bruke med innsovningspiller og sobril for å få sove. Kan bli veldig kaotisk og ustabil ved for lite søvn. Mistenker at jeg har bipolar lidelse. Har ikke prøvd andre AD. 

Anonymkode: 18791...83c

FjellOgDalar

Den hadde god effekt på panikkangst. Når det gjaldt depresjon, mistet den dessverre effekten etter en stund. Dessverre fikk jeg og seksuelle bivirkninger som jeg ikke orket mer av. Det ble også en del ubehag ved seponering, men med en mer skånsom nedtrappingsplan forsvant det.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...