Gå til innhold

celleforandringer og angst for kreft


Helenes85

Anbefalte innlegg

Jeg er har fått påvist høygradige celleforndringer og hpv 16 positiv. Var inne til biosi som viste CIN3 og ble så konsisert svar på konsisering viste at vevsviten var CIN1-2 og at det fremdeles er celleforandringer igjen.  hvorfor viste biopsi CIN3 og konsisering CIN 1-2, kan dere være at celleforandringene har begynt å gå tilbake i tiden mellom biopsien og konsiseringen eller at CIN 3 har blitt fjernet ved biopsi. Er veldig engstelig når ikke alle celleforandringene ble fjernet. Er dette noe som lett kan bli CIN 3 igjen eller går det ofte tilbake av seg selv  og kan det være vanskelig å bli kvitt hpv infeksjonen. Jeg er redd jeg har en vedvarende HPV infesjon som er vanskelig å bli kvitt og dermed gir celleforanderinger på nytt og på nytt og til slutt kreft.  jeg har tidligere hatt normale celleprøver men aldri blitt testet for HPV. Hatt fast samboer i 10 år og har  1 barn ilag.  Tror jeg har fått HPV infeksjonen før eller når eg traff han er derfor redd jeg har gått med HPV lenge og at den er vanskelig å bli kvitt, hvorfor først celleforandringer nå, dette bekymrer meg veldig. Skal ta hpv vaksine som desverre er utilgjengelig på markedet for øyeblikket og bruker ellers kondom ved samleie. Er det andre forhåndsregler å ta. Skal på kontroll om 4 mnd og tenker på dette hver dag.Er veldig bekymret.mvh helen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Prøv å spør Lommelegen Mette Haase Moen på nett. Hun er en erfaren gynekolog. 

Anonymkode: bd677...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Helenes85 skrev:

Jeg er har fått påvist høygradige celleforndringer og hpv 16 positiv. Var inne til biosi som viste CIN3 og ble så konsisert svar på konsisering viste at vevsviten var CIN1-2 og at det fremdeles er celleforandringer igjen.  hvorfor viste biopsi CIN3 og konsisering CIN 1-2, kan dere være at celleforandringene har begynt å gå tilbake i tiden mellom biopsien og konsiseringen eller at CIN 3 har blitt fjernet ved biopsi. Er veldig engstelig når ikke alle celleforandringene ble fjernet. Er dette noe som lett kan bli CIN 3 igjen eller går det ofte tilbake av seg selv  og kan det være vanskelig å bli kvitt hpv infeksjonen. Jeg er redd jeg har en vedvarende HPV infesjon som er vanskelig å bli kvitt og dermed gir celleforanderinger på nytt og på nytt og til slutt kreft.  jeg har tidligere hatt normale celleprøver men aldri blitt testet for HPV. Hatt fast samboer i 10 år og har  1 barn ilag.  Tror jeg har fått HPV infeksjonen før eller når eg traff han er derfor redd jeg har gått med HPV lenge og at den er vanskelig å bli kvitt, hvorfor først celleforandringer nå, dette bekymrer meg veldig. Skal ta hpv vaksine som desverre er utilgjengelig på markedet for øyeblikket og bruker ellers kondom ved samleie. Er det andre forhåndsregler å ta. Skal på kontroll om 4 mnd og tenker på dette hver dag.Er veldig bekymret.mvh helen. 

 

Jeg har hatt celleforandringer grad 3 for over 12 år siden. Fikk fjernet det med laser. Viruset forsvant ut av kroppen etter kort tid. Jeg har vært helt frisk siden og har aldri fått celleforandringer tilbake. Mulig du må fjerne de resterende celleforandringene om de ikke har fått bort alt. 

Anonymkode: 554c1...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde alvorlige celleforandringer i graviditeten og måtte ta konisering etter graviditet. Ikke hatt celleforandringer siddn :)

Anonymkode: 36b6f...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...