Gå til innhold

Lamictal uten BL? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Noen som vet om det er vanskelig å få Lamictal uten å ha bipolar lidelse?

Jeg har vært i inn og ut av psykiatrien i 8 år. Endelig har jeg møtt en behandler som både ser og hører på meg. Helt siden starten i psykiatrien har jeg slitt med store svingninger, og det ble luftet om bipolar lidelse allerede da - men behandler hadde ikke kompetanse på det (BUP). Jeg ble da sendt til voksen psykiatrien (VOP), men jeg ble ikke utredet for mine svingninger. De konkluderte med at jeg hadde en personlighetsforstyrrelse. Så blir jeg overført til DPS i en annen by. Der fjerner de denne diagnosen, og jeg ble kastet ut - fordi jeg ble sett på som for frisk. Et og et halvt år går, og jeg har et selvmordsforsøk. Så blir jeg henvist til DPS på nytt, og her er jeg. Min nåværende behandler har satt affektiv lidelse etter nå et halvt år i behandling. Han er usikker på om psykiater, vil skrive ut stemningsstabiliserende, fordi jeg kanskje ikke fyller alle kriterier for hypomani - og kan få en bipolar diagnose. Virker som at de er veldig strenge på at man skal fylle alle kriterier for å få medisin? 

Har så vidt begynt med stemningsdagbok, der jeg skriver ned humøret mitt hver dag. Før observerte behandler meg for hver uke i et halvt år. Det er slik han har kommet til denne konklusjonen, at jeg har to poler. 

Anonymkode: 470ce...898

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452588-lamictal-uten-bl-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk lamictal siden jeg ikke tåler antidepressiva. Jeg blir hypoman av de, jeg måtte ikke gjennom utredning for å få medisinen, men en psykiater hadde en felleskonsultasjon med meg sammen med fastlegen. Så tok fastlegen over.

Anonymkode: 26437...b60

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...