Gå til innhold

Lagring av journal

Anbefalte innlegg

Når behandler har TILGANG til journalene og har fått KOPI på CD fra Psyk base(?) som var journalsystemet hun brukte, Vil det si at det egentlig ikke er hun som lagrer dem? At de er lagret et annet sted hvor jeg kan ordne det selv? Hun har ikke tilgang til den CDen nå. Noen sperrer på PCen.   Hvor er de egentlig da? Lagret hos behandler som må ta PCen med på butikken for å få tilgang til dem? Fylkesmannen? Statsarkivet? Eller kan de liksom bare være lagret i det journalsystemet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452604-lagring-av-journal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Villanda skrev:

Når behandler har TILGANG til journalene og har fått KOPI på CD fra Psyk base(?) som var journalsystemet hun brukte, Vil det si at det egentlig ikke er hun som lagrer dem? At de er lagret et annet sted hvor jeg kan ordne det selv? Hun har ikke tilgang til den CDen nå. Noen sperrer på PCen.   Hvor er de egentlig da? Lagret hos behandler som må ta PCen med på butikken for å få tilgang til dem? Fylkesmannen? Statsarkivet? Eller kan de liksom bare være lagret i det journalsystemet?

Du må nok kontakte din tidligere behandler og få den til å sende til ny behandler. Mellom fastleger går det oftest elektronisk og det gjør det mellom fastlege og DPS også mulig det er slik i ditt tilfelle også. Eller du får den ut på papir og leverer selv. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452604-lagring-av-journal/#findComment-3947986
Del på andre sider

9 timer siden, aa-k-j skrev:

Du må nok kontakte din tidligere behandler og få den til å sende til ny behandler. Mellom fastleger går det oftest elektronisk og det gjør det mellom fastlege og DPS også mulig det er slik i ditt tilfelle også. Eller du får den ut på papir og leverer selv. 

Ok. Greia var at jeg vet ikke om den er lagra et anna sted enn hos eksbehandler. Skal hun måtte ha arbeid med det når hun er pensjonert? Hun har KOPI av journalen på en CD, og for å få tilgang må hun ta PCen med på butikken der hun kjøpte den. Det høres litt strevsomt ut!

Hun sender ikke elektronisk. Hun tar utskrifter.

Ikke noe forespørsel fra DPS. Bare jeg som ønsker å ha den. Ikke at det gjør noe om DPS får det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452604-lagring-av-journal/#findComment-3948007
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...