Gå til innhold

jeg skal på EEG på fredag 17 januar


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 11.1.2020 den 18.23, Blomsterfluen skrev:

det er fordi jeg kanskje skal på langtids EEG i flere døgn i Bergen. det blir spennende.

Nja, det er lite spennende å være på langtidsregistrering på EEG. Jeg var tilkoblet i tre døgn med videometri i tillegg. Slitsomt om du skal holde deg våken ett døgn dersom målet er å forsøke å fremprovosere anfall, men jeg vet ikke hva hensikten er med din EEG-måling. Sørg for å ha med lesestoff, PC/nettbrett, håndarbeid osv. og du har jo tilgang til TV. Fordelen på Haukeland er at du får enkeltrom. På Statens Senter for Epilepsi (SSE) er man ofte på dobbeltrom under langtidsregistrering av EEG og det synes jeg høres ille ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Nja, det er lite spennende å være på langtidsregistrering på EEG. Jeg var tilkoblet i tre døgn med videometri i tillegg. Slitsomt om du skal holde deg våken ett døgn dersom målet er å forsøke å fremprovosere anfall, men jeg vet ikke hva hensikten er med din EEG-måling. Sørg for å ha med lesestoff, PC/nettbrett, håndarbeid osv. og du har jo tilgang til TV. Fordelen på Haukeland er at du får enkeltrom. På Statens Senter for Epilepsi (SSE) er man ofte på dobbeltrom under langtidsregistrering av EEG og det synes jeg høres ille ut...

så bra at det er enerom der. jeg skal ha med nettbrett. eegen er for synene mine.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Blomsterfluen skrev:

så bra at det er enerom der. jeg skal ha med nettbrett. eegen er for synene mine.

 

Du blir koblet fra når du må på toalettet tror jeg. Jeg hadde ikke slike behov siden jeg går med permanent urinkateter og det bare var å tømme urinposen - noen fordeler skal det også være :) Det er selvsagt internettforbindelse der. Sykepleierne har mulighet til å se deg dersom de skal videoovervåke deg i tillegg til EEG også og jeg tror de da har mulighet til å snakke til deg, men det husker jeg ikke helt.

Du må ha masse lykke til og håpe at dere finner ut av det! Jeg erfarte i hvert fall at alle var veldig vennlige og snille, så ingenting å grue seg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Du blir koblet fra når du må på toalettet tror jeg. Jeg hadde ikke slike behov siden jeg går med permanent urinkateter og det bare var å tømme urinposen - noen fordeler skal det også være :) Det er selvsagt internettforbindelse der. Sykepleierne har mulighet til å se deg dersom de skal videoovervåke deg i tillegg til EEG også og jeg tror de da har mulighet til å snakke til deg, men det husker jeg ikke helt.

Du må ha masse lykke til og håpe at dere finner ut av det! Jeg erfarte i hvert fall at alle var veldig vennlige og snille, så ingenting å grue seg for :)

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...