Gå til innhold

Har du ferieplanene klare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Gargamel skrev:

Hva med Internett? Det slipper ut like mye klimagass som flytrafikken.

Det var nytt for meg.  Den forstår jeg ikke helt.

Anonymkode: a319c...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nytt for meg.  Den forstår jeg ikke helt.

Anonymkode: a319c...17f

Summen av strømforbruk på alle dataservere står for ca 2% av alle utslipp. Like mye som flytrafikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Gargamel skrev:

Summen av strømforbruk på alle dataservere står for ca 2% av alle utslipp. Like mye som flytrafikken. 

Strømmen i norge har lite klimaavtrykk. Vannkraft vøttø ;)

Anonymkode: 5540f...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk later som om de er så opptatt av såkalte menneskeskapte klimaendringer, men når det kommer til stykket er det ikke viktig nok til å påvirke ferievanene. Det hele er bare hykleri.

Anonymkode: 13bfb...763

Ja sant. Og alle de som har kutta ut kjøttprodukter som de sier er pga miljøet, men å reise på ferier med fly DET skal dem. Mener å huske at 1 flyreise til syden var like skadelig for miljøet som å spise kjøtt i 1 helt år. 

De gjør det kun fordi det er mote. Bare se på bloggerne, nesten alle bloggere og influencere er vegeterianere.

 

Anonymkode: 39117...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er høstferien klar, skal til Spania med datteren😊 Har fått låne en leilighet og nå har vi bestilt flybilletter😊

Vi trodde vi hadde funnet noen forholdsvis billige billetter,  med det viste seg at det var mange tillegg. Bare koffertene kostet 800 pr stykk. Flyreisen ble plutselig 2000 kr dyrere enn det som først vistes (for begge to)   Ja ja, vi får uansett en billig 12 dagers tur  siden vi får låne leiligheten. Ble bare litt paff over alle tilleggene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har ikke vært på ferie på en stund. 😛 Hadde vært så godt å dra til varmere strøk. Få litt påfyll i livet. En opplevelse jeg kan se fram til, være i og deretter minnes. Jaja, det får kanskje komme en vakker dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...