Gå til innhold

Hjernerystelse og trening


Glitter

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kommet hjem fra sykehuset da jeg i går ettermiddag fikk kraftige blodtrykksfall og besvimte flere ganger. For hver gang jeg reiste meg opp besvimte jeg på nytt. Slo hodet veldig kraftig med dypt kutt i panna som gikk nesten ned til skallen, kul i bakhodet og blå under ene øyet og på nesen. Dette pluss at jeg jo besvimte så mye gjorde at jeg måtte ringe legevakt som da fikk meg hentet i ambulanse også måtte jeg legges inn på sykehuset for CT av hodet og observasjon. 

Det ble litt mye på en gang så jeg glemte å spørre legen om når jeg kan begynne å trene med mild hjernerystelse? Kan jeg ta en lett løpetur i morgen forresten? Og hvis jeg skal kjenne etter selv, hvilke tegn er tegn på at overanstrenger? 

Jeg blir veldig sliten av å lese og skrive på tlf så det må jeg vel også begrense. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Glitter skrev:

Hei. Jeg har kommet hjem fra sykehuset da jeg i går ettermiddag fikk kraftige blodtrykksfall og besvimte flere ganger. For hver gang jeg reiste meg opp besvimte jeg på nytt. Slo hodet veldig kraftig med dypt kutt i panna som gikk nesten ned til skallen, kul i bakhodet og blå under ene øyet og på nesen. Dette pluss at jeg jo besvimte så mye gjorde at jeg måtte ringe legevakt som da fikk meg hentet i ambulanse også måtte jeg legges inn på sykehuset for CT av hodet og observasjon. 

Det ble litt mye på en gang så jeg glemte å spørre legen om når jeg kan begynne å trene med mild hjernerystelse? Kan jeg ta en lett løpetur i morgen forresten? Og hvis jeg skal kjenne etter selv, hvilke tegn er tegn på at overanstrenger? 

Jeg blir veldig sliten av å lese og skrive på tlf så det må jeg vel også begrense. 

 

Jeg aner ikke hva en lege ville sagt, men jeg ville ikke tatt noen løpetur alt i morgen! Hadde tatt en liten gåtur og kjent på formen rett og slett. Kroppen din har jo fått juling, hodet mest, så ta det litt rolig noen dager du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg aner ikke hva en lege ville sagt, men jeg ville ikke tatt noen løpetur alt i morgen! Hadde tatt en liten gåtur og kjent på formen rett og slett. Kroppen din har jo fått juling, hodet mest, så ta det litt rolig noen dager du.

Ja, det er vel det som er mest fornuftig, men veldig kjipt. Trening er det viktigste jeg gjør for å kjempe mot depresjonen. Jaja. Vil jo ikke risikere at jeg får komplikasjoner av noe slag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...