Gå til innhold

Tidenes styggeste navn

Anbefalte innlegg

Rasmus - brukes mer i Danmark enn her. Men hvilke assosiasjoner gir det på norsk? Rass og mus? Kunne like gjerne ha hett Rasshølfitte.

Dick - brukes i USA. Trenger ingen kommentar. 

Gitte og Bitte - rimer på...

Det var de jrg kom på i farten, Noen flere?

Anonymkode: 8ef2d...f84

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/452808-tidenes-styggeste-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Steve Cook

Analius (brukt i Norge på 1800-tallet)

Vikingene hadde stygge navn: Skallagrim (stygg skalle), Tambarskjelve (Dissende mage), Istervom (fleskemage) etc. 

På en arbeidsplass jeg var på for mange år siden, fikk noen kollegaer overbevist sentralborddamen om at det var en besøkende ved navn Steve Cook på huset, og at det var en viktig telefon til vedkommende. Da ljomet det «phone call for Steve Cook!» over intercom-anlegget!🙈😅

Anonymkode: 238b8...2ee

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rasmus - brukes mer i Danmark enn her. Men hvilke assosiasjoner gir det på norsk? Rass og mus? Kunne like gjerne ha hett Rasshølfitte.

Herre for en unødvendig tråd. 

30 minutter siden, Kayia skrev:

Herre for en unødvendig tråd. 

Hvorfor er en slik tråd mer "unødvendig" enn andre? Her på åpent diskuteres det og snakkes om så mangt, så hvorfor er dette så veldig "unødvendig" i forhold, synes du? Jeg synes den var litt artig. Husker at noen skrev Steve Cook på russedressen min i sin tid, og det syntes jeg var veldig morsomt den gangen. Så denne tråden vakte litt minner. ;)

10 minutter siden, Anno20 skrev:

Hvorfor er en slik tråd mer "unødvendig" enn andre? Her på åpent diskuteres det og snakkes om så mangt, så hvorfor er dette så veldig "unødvendig" i forhold, synes du? Jeg synes den var litt artig. Husker at noen skrev Steve Cook på russedressen min i sin tid, og det syntes jeg var veldig morsomt den gangen. Så denne tråden vakte litt minner. ;)

Fordi før eller senere greier ikke alle å holde seg i fiksjonsverden og si «Dick Spurt» eller noe lignende, men kommer med navn noen her inne helt sikker bærer, feks Rasmus, Odd, Ruth eller Svein. I denne tråden kom dette kjapt, og jeg syns det er unødvendig siden det er mange som ikke er så tøffe i trynet på dette forumet.  

8 minutter siden, Kayia skrev:

Fordi før eller senere greier ikke alle å holde seg i fiksjonsverden og si «Dick Spurt» eller noe lignende, men kommer med navn noen her inne helt sikker bærer, feks Rasmus, Odd, Ruth eller Svein. I denne tråden kom dette kjapt, og jeg syns det er unødvendig siden det er mange som ikke er så tøffe i trynet på dette forumet.  

Ok, da skjønner jeg. 

På 23.1.2020 den 8.41, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du tenkt om ditt navn kom opp i en slik tråd, med meget nedsettende ord? 

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers synes jeg Svein gir uheldige assosiasjoner.. Eller hva med Geir, hvis du reiser i engelskspråkelige land. Kanskje med Aas til etternavn også. Geir Aas.

Anonymkode: 15a76...16c

Dumt spørsmål; men hva betyr geir på engelsk?

Anonymkode: c4f04...63a

Gjest Gavepapir

Kanskje strategisk valgt. Det er skumle tider i dag og man ønsker kanskje å gi barnet best mulig utgangspunkt eller kompensere for andre forhold i oppvekst. Det hender man mangler ord. Ikke sant. Man husker jo låta til Johnny Cash og teksten og innhold i en av de. Far ønsket å gjøre barnet tøft fordi han kom ikke til å være der selv i oppveksten. Fantastisk artist.

Gabrielle synes jeg er fint og Sofie som jo vist nok er så populært akkurat nå i Norge. Siv er også veldig fint.

Olav og Jens er også fine synes jeg. En jeg hørte om jeg Angel. Også fint og typisk norsk tror jeg med lange aner.

Endret av Gavepapir
Utfyllende kommentarer.
På 23.1.2020 den 10.28, AnonymBruker skrev:

Ellers synes jeg Svein gir uheldige assosiasjoner.. Eller hva med Geir, hvis du reiser i engelskspråkelige land. Kanskje med Aas til etternavn også. Geir Aas.

Anonymkode: 15a76...16c

Aas. Uttales Ås. Hva er morsomt med det? Ass er kanskje ordet du tenkte på?

Anonymkode: a134b...1a5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...