Gå til innhold

En liten replikk


Gjest tieskappa

Anbefalte innlegg

Gjest tieskappa

Hei igjen Rolf.

Du lurte på om jeg skulle ta CT eller MR av hypofyseområdet. Ærlig talt så vet jeg ikke det,for det er takket være både dyktige leger og kunnskaprike mennesker her på DOL at jeg har kunnet danne meg teorier på hva det er som feiler meg.

Etter å ha forstått at jeg kan ha for mye prolaktin i kroppen (menstruasjonen er stoppet opp og jeg har melk i brystene uten å være gravid)og etter å ha søkt på gamle innlegg om emnet,ser jeg at prolaktin kan komme av en svulst i hypofysen. Så legen min vet desverre ikke noe som helst enda. Jeg har ikke vært hos legen med mine siste tanker og teorier. (Hun tror jeg har migrene...Noe som både nevrolog og jeg vet at jeg ikke har).

Skal som tidligere nevnt til nevrolog for å ta "skivebilder",men dette er ikke før om et halvt års tid. Er det dette som kalles CT eller MR?? Dessuten var det vel fortrinnvis bilder av området i og rundt øyenhulen de skulle konsentrere seg om.

Hvor ligger egentlig hypofysen? Og er det lege eller nevrolog jeg skal kontakte for å få CT og MR? Tror du et halvt år er for lenge å vente hvis det skulle være svulst i hypofysen??

Tusen takk for både tålmodigheten og fine svar fra deg Salvesen. Uten deg hadde jeg aldri i verden fått fortgang i sakene,og jeg ville bare ha sittet og klødd meg i hodet og lurt på hva som er galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære tieskappa !

"Skivebilder" er antakelig CT. Det kan rekvireres av lege inklusive neurolog, altså ja, begge deler (nevrolog er som du vet en legespesialist). Et halvt års ventetid var uvanlig lenge synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...