Gå til innhold

Psykologen som bare sa "Ååå" og "Jaha"

Anbefalte innlegg

Hvorfor i helvete er psykologer så forbanna dårlige? Her prøver jeg å fortelle noe skikkelig trist, noe traumatisk eller noe som faktisk er et stort problem for meg og alt jeg får tilbake fra psykologen er "mhm........", "jaha........." og "AHA......................".  Lærte de ikke noe mer på det psykologstudiet sitt? Kalles dette terapi?

Litt av en jobb

Anonymkode: d637e...960

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i helvete er psykologer så forbanna dårlige? Her prøver jeg å fortelle noe skikkelig trist, noe traumatisk eller noe som faktisk er et stort problem for meg og alt jeg får tilbake fra psykologen er "mhm........", "jaha........." og "AHA......................".  Lærte de ikke noe mer på det psykologstudiet sitt? Kalles dette terapi?

Litt av en jobb

Man kan bare sitte og halvsove seg igjennom dagene. 

Anonymkode: 434e5...533

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt av en jobb

Kan du ikke ta det opp med vedkommende? Forklar vedkommende hvordan hans/hennes reaksjoner (evt mangelen på slike) gjør med deg.

Annonse

2 minutter siden, Janus30 skrev:

Nei, psykologer hverken kan eller gjør det. 

Jeg ville bli psykolog en gang i tiden da jeg tenkte at de bare satt og sa ja og jaja og Javel, lettjente penger. Etter 45 min er det bare å si at nå er tiden ute, skal vi sette opp en ny avtale?

Terapeut er en ubeskyttet tittel. Jeg kan ta en liksom utdanning og kalle meg terapeut og så gjøre slik. 

Anonymkode: 12c5a...9eb

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bli psykolog en gang i tiden da jeg tenkte at de bare satt og sa ja og jaja og Javel, lettjente penger. Etter 45 min er det bare å si at nå er tiden ute, skal vi sette opp en ny avtale?

Terapeut er en ubeskyttet tittel. Jeg kan ta en liksom utdanning og kalle meg terapeut og så gjøre slik. 

Hvorfor ble det ikke noe av hvis det er så lett? 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan man være uheldig, men gjennom 18 år i psykiatrien har jeg vært uheldig og hatt til sammen 17 forskjellige terapeuter de fleste over kort tid (psykiatriske sykepleiere, psykologer og psykiatere). I stor grad har jeg vært fornøyd med allle med untak av én, men mulig det også skyltes at jeg gikk på mye nedsløvende medisin på det tidspunktet.

Når jeg spør min psykolog om en løsning på et konkret problem, spør han gjerne tilbake: Hva tror du selv? Og så snakker vi rundt det. Ofte har vi svarene liggende i oss selv, men trenger litt hjelp til å se de bedre, har jeg fått erfare i min terapi. Dette gjelder kanskje ikke i all terapi, men i hvert fall i den typen jeg går i (psykoterapi).

Annonse

12 timer siden, Janus30 skrev:

Hvorfor ble det ikke noe av hvis det er så lett? 

Fordi jeg var meget ung da jeg tenkte slik. Med årene forstod jeg bedre, og innså at jeg aldri hadde lyst til å bli psykolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...