AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Litt ekkelt spørsmål, men jeg lurer på om medisiner som Elvanse og Ritalin kan føre til en slags kjemisk svettelukt? Jeg har aldri svettet mye eller hatt problemer med svettelukt, men etter at jeg begynte på Elvanse syns jeg at det lukter stramt eller kjemisk når jeg har svettet. Det lukter ikke vanlig svette, jeg klarer ikke helt å forklare hvordan det lukter. Det lukter ikke så sterkt at andre merker det, men jeg merker det selv hvis jeg lukter på t-skjorten eller genseren etter jeg har brukt den. Hvis dette er pga Elvanse, er det noe jeg kan gjøre med det? Kan det hjelpe å drikke mer vann eller vil det lukte kjemisk uansett? Kan det være et tegn på at kroppen min ikke tåler lisdeksamfetamin? Anonymkode: df71c...9dc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452960-adhd-medisin-og-svette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt ekkelt spørsmål, men jeg lurer på om medisiner som Elvanse og Ritalin kan føre til en slags kjemisk svettelukt? Jeg har aldri svettet mye eller hatt problemer med svettelukt, men etter at jeg begynte på Elvanse syns jeg at det lukter stramt eller kjemisk når jeg har svettet. Det lukter ikke vanlig svette, jeg klarer ikke helt å forklare hvordan det lukter. Det lukter ikke så sterkt at andre merker det, men jeg merker det selv hvis jeg lukter på t-skjorten eller genseren etter jeg har brukt den. Hvis dette er pga Elvanse, er det noe jeg kan gjøre med det? Kan det hjelpe å drikke mer vann eller vil det lukte kjemisk uansett? Kan det være et tegn på at kroppen min ikke tåler lisdeksamfetamin? Anonymkode: df71c...9dc Det er nok medisinen som gjør det . Men det er normalt/ ufarlig. Litt sterkere deodorant og god vasking så blir det bedre Anonymkode: 756ea...66a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/452960-adhd-medisin-og-svette/#findComment-3951582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.