Gå til innhold

Medlemmer med fast navn

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil dere ikke se i øynene at noen spesielle med fast navn blir forskånet fra kritikk? Heiet på og støttet samma hva. I tillegg er det et a lag og et B lag blandt de med fast. Såpass har jeg fått med meg.

Kom igjen og mat trollet da vel! Eller kjør konstruktiv debatt 😛

Anonymkode: 4a0e7...17e

Jeg synes andre med fast nick får en del kritikk fra anonyme, men vi er kanskje mer forsiktige med å kritisere hverandre.

Når folk har nick blir det en slags relasjon. Man modererer seg litt for å ikke ødelegge den. Kritikk til og fra anonyme har ikke en så tydelig kostnad, så tonen kan bli krassere.

Jeg er et unntak fra regelen. Jeg får gjennomgå mest av de med nick.

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en del ting i mitt liv som kan gjenkjennes. Jeg ville aldri ha utlevert meg om personlige ting med nic. Det er mange av de med nic som ikke skriver så personlige ting om seg selv. Ofte starter en anonym tråen og andre henger seg på. Hvis alle anonyme sluttet tror jeg at forumet hadde merket det. Det må da være noe positivt med oss anonyme også da?. En anonym her roser svarene til de med nic . Syns også anonyme kan ha gode svar men man har en tendens til legge vekt på svarene til de mest « populære» med nic. 

Anonymkode: 94f05...511

Selvfølgelig kan anonyme også ha gode svar:) og jeg skjønner godt, de som ikke vil bli gjenkjent. 

Jeg setter stor pris på de som skriver med nick, jeg skulle ønske jeg turte det selv. Jeg skriver ikke så mye her, men jeg leser mye her inne og jeg har lært utrolig mye av de faste brukerene. De skriver ofte gode og gjennomtenkte svar, med oppriktig omtanke og et ønske om å hjelpe trådstarter. 

Anonymkode: 9e363...6f7

Jeg personlig vektlegger i liten grad svar fra anonyme brukere fordi jeg synes de ofte skriver mer useriøst i fremtoningen sin. Mener at svar fra brukere som står frem med brukernavn også fremstår som mer troverdig og seriøse. Det blir også lettere å følge de og deres "historie" eller bakgrunn siden jeg etter hvert vet litt om hva de tidligere har delt om seg selv eller har av kunnskap.

Endret av Eva Sofie
18 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg personlig vektlegger i liten grad svar fra anonyme brukere fordi jeg synes de ofte skriver mer useriøst i fremtoningen sin. Mener at svar fra brukere som står frem med brukernavn også fremstår som mer troverdig og seriøse. Det blir også lettere å følge de og deres "historie" eller bakgrunn siden jeg etter hvert vet litt om hva de tidligere har delt om seg selv eller har av kunnskap.

Men de som av forskjellige grunner bytter navn ofte da. Er de lette å kjenne igjen? Jeg syns spesielt en her nå er lett å kjenne igjen. Hn skriver på en veldig svevende måte og ofte uforståelig. Hn har byttet to eller tre ganger bare denne uken tror jeg. Ja, hn sier også mye "tror jeg". (Tror jeg haha:))

Med nic er det lettere å finne ut hvem en er ,er bare å søke på nic og så få opp alle innlegg der en skriver om diagnosen, noe om familie, jobb og annet, lett å gi ut nok informasjon til at noen kjenner en  igjen. 

Derfor skriver jeg som anonym ,ikke for de som er på forumet,det bryr jeg meg ikke om ,men for at familie og venner  i den virkelige verden ikke så lett skal vite at jeg skriver her.

Har av og til kjent igjen folk som skriver her, og som også skriver på  Kvinneguiden på personlig informasjon, lite land vi bor i. 

Anonymkode: 2e1c4...06e

Det går jo ann å skrive om personlige ting som anonym, og bruke navn for resten. Kanskje jeg skal prøve

Annonse

23 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg har vært her i mange år. Jeg har lagt mye energi og omtanke ned i mange svar. Jeg tar folk her stort sett seriøst.  Ut fra det du skriver føles det faktisk litt sårende og jeg angrer på at jeg har brydd meg med å svare deg mange ganger. 

Drømmeautomat

Jeg syns det er synd at det er mulig å skrive anonymt her. På de fleste forum er det ikke mulig. Når folk skriver anonymt blir det vanskelig å skille mellom hvem som snakker til hvem i en tråd, og som Gargammel er inne på får man ikke en relasjon til anonyme brukere. Man veit ikke hva personen har skrevet før og klarer ikke danne seg noe inntrykk.

Med nic er det lettere å finne ut hvem en er ,er bare å søke på nic og så få opp alle innlegg der en skriver om diagnosen, noe om familie, jobb og annet, lett å gi ut nok informasjon til at noen kjenner en  igjen. 

Derfor skriver jeg som anonym ,ikke for de som er på forumet,det bryr jeg meg ikke om ,men for at familie og venner  i den virkelige verden ikke så lett skal vite at jeg skriver her.

Har av og til kjent igjen folk som skriver her, og som også skriver på  Kvinneguiden på personlig informasjon, lite land vi bor i. 

En fordel med dette forumet er at det ikke er mulig å søke opp alle innlegg noen har skrevet, det fungerer ikke å søke på nick. 

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Her er jeg uenig med det første du skrev. Jeg synes mange av de anonyme svarene er både gode og gjennomtenkte. 

Jeg har vært her i mange år. Jeg har lagt mye energi og omtanke ned i mange svar. Jeg tar folk her stort sett seriøst.  Ut fra det du skriver føles det faktisk litt sårende og jeg angrer på at jeg har brydd meg med å svare deg mange ganger. 

Kanskje jeg skal moderere meg litt. Jeg er vel takknemlig for svar fra anonyme også, men verdsetter nok svar fra medlemmer som står frem med brukernavn i større grad. Det var ikke meningen å såre deg.

Annonse

49 minutter siden, frosken skrev:

En fordel med dette forumet er at det ikke er mulig å søke opp alle innlegg noen har skrevet, det fungerer ikke å søke på nick. 

Kan godt hende, men får 1916 treff når man søker på frosken. Med dette ble det 1917

Anonymkode: da9d5...17a

50 minutter siden, frosken skrev:

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan godt hende, men får 1916 treff når man søker på frosken. Med dette ble det 1917

Skrev feil, 4916 og 4917

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg anta noe, er det fordi det står "frosken skrev" øverst i innleggene. Du får altså ikke opp hovedinnleg og innlegg der Frosken ikke er sitert. Kun der hun er sitert. Jeg vet det ikke, men bare en gjetning fra min side :)

11 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Skal jeg anta noe, er det fordi det står "frosken skrev" øverst i innleggene. Du får altså ikke opp hovedinnleg og innlegg der Frosken ikke er sitert. Kun der hun er sitert. Jeg vet det ikke, men bare en gjetning fra min side :)

Uansett får man en del treff :)

1 time siden, frosken skrev:

Jo det gjør det jeg søkte på et av nicene og fikk opp gamle innlegg.  

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev feil, 4916 og 4917

3918, ikke 4917. 17 ble 18 da Eva Sofie skrev "frosken". Men 4000 var litt mye. Det er ikke innleggene til frosken du får opp, men innlegg hvor hennes navn er skrevet.

3 minutter siden, Trine skrev:

3918, ikke 4917. 17 ble 18 da Eva Sofie skrev "frosken". Men 4000 var litt mye. Det er ikke innleggene til frosken du får opp, men innlegg hvor hennes navn er skrevet.

4000 litt mye? Ifølge @Lillemus har hun selv skrivd 75.000 innlegg! 😮

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...