Gå til innhold

Utagerende pasienter og behandling av disse

Anbefalte innlegg

Hva er det beste å gjøre for personalet om de får inn en pasient på akuttmottaket som roper og skriker, kjefter og spytter, samtidig med at han slår og sparker rundt seg? 

Var selv vitne til en sånn pasient. Han ble holdt av to sterke menn og ført inn på et rom. Han var som en sprellemann hengende i armene deres. Litt senere kom de ut igjen uten pasienten. Hva skjedde der inne? Fikk han sprøyte for å roe seg? Ble han lagt i belter? Hva gjøtes med slike pasienter på akuttmottaket, @kupton? Du har jo jobbet på en slik avdeling. 

Anonymkode: 8418d...3bb

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

17

• stjernestøv

13

• RamonaK

10

• Eva Sofie

6

Har vært vitne til sånne pasienter selv når jeg har vært innlagt på psykiatrisk, pasienter som roper, skriker, banner og bare vil ut. Det jeg ikke skjønner er hvorfor må de på død og liv holde disse innesperret? Såfremt de ikke er klin psykotiske så burde man vel ha bestemmelsesrett og frihet til å bestemme selv om man ønsker å være innlagt eller ikke. Tror også ofte at slike mennesker skaper mer vold, trusler og drama når de er innlagte enn om de bare hadde fått lov til å gå ut og gjøre som de vil.

Anonymkode: a14ea...476

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært vitne til sånne pasienter selv når jeg har vært innlagt på psykiatrisk, pasienter som roper, skriker, banner og bare vil ut. Det jeg ikke skjønner er hvorfor må de på død og liv holde disse innesperret? Såfremt de ikke er klin psykotiske så burde man vel ha bestemmelsesrett og frihet til å bestemme selv om man ønsker å være innlagt eller ikke. Tror også ofte at slike mennesker skaper mer vold, trusler og drama når de er innlagte enn om de bare hadde fått lov til å gå ut og gjøre som de vil.

Når blir jo de tvangsinnlagt av en grunn i utgangspunktet da

Anonymkode: e2694...5f2

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når blir jo de tvangsinnlagt av en grunn i utgangspunktet da

Ja, men man burde ha en viss grad av bestemmelsesrett så lenge man ikke er i fare for seg selv eller andre. Og de blir jo mer voldelige av å bli innesperret på psykiatrisk.

Er man ruset (noe jeg vet at veldig mange av de som ankommer akuttmottaket og er voldelige og skriker er) så burde man heller bli satt i drukkenskapsarrest hos politiet. Og heller bli overført til psykiatrisk etterpå dersom psyken fortsatt er dårlig når alkohol og rusmidler er ute av systemet.

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så enig med deg!

Anonymkode: b4f0b...b8b

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

De vil ikke være der? Hvorfor må de være der, fordi de er suicidale? Det forstår jeg ikke.

Det forstår ikke jeg heller. Er dem suicidale Javel, så la dem være det i fred da! Er vel bare klin psykotiske som det åpenbart har klikket for, som trenger slik maktbruk. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår ikke jeg heller. Er dem suicidale Javel, så la dem være det i fred da! Er vel bare klin psykotiske som det åpenbart har klikket for, som trenger slik maktbruk. 

Er ikke bare klin psykotiske som trenger det nei 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem andre trenger det da? 

F.eks jeg som har DID. Har blitt lagt i belter mange ganger der det har vært nødvendig. Har aldri vært psykotisk. Er heldigvis  flere år siden sist fordi jeg har fått god behqndling. Med mindre du sitter med nok info om andre pasienter kan ikke du vite hvem som trenger det eller ikke. Er ikke alle som har synlige åpenbare grunner heller. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

F.eks jeg som har DID. Har blitt lagt i belter mange ganger der det har vært nødvendig. Har aldri vært psykotisk. Er heldigvis  flere år siden sist fordi jeg har fått god behqndling. Med mindre du sitter med nok info om andre pasienter kan ikke du vite hvem som trenger det eller ikke. Er ikke alle som har synlige åpenbare grunner heller. 

Så DID kan forårsake stor utagering? Jeg spør ikke for å være frekk men, fordi jeg søker kunnskap.

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke,men de skriver jo alltid at jeg ikke er suicidal. Hva om jeg hadde vært det? Hadde jeg bltt tvangsinnlagt da? 

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg vet ikke,men de skriver jo alltid at jeg ikke er suicidal. Hva om jeg hadde vært det? Hadde jeg bltt tvangsinnlagt da? 

Jeg vet ikke. Personlig ble jeg tvangsinnlagt for de så meg som en fare for meg selv,men det kommer kanskje an på

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg vet ikke. Personlig ble jeg tvangsinnlagt for de så meg som en fare for meg selv,men det kommer kanskje an på

Ok. Jeg fantaserer nå om å ta overdose,men vil ikke dø med kramper og spy. Livet er så tomt. 

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Uff, livet kan være ordentlig vanskelig, noe spesielt som har skjedd? 

Ikke no spesielt nei,bare at jeg sliter sånn med vekten min og er tom fra det åndelige. Jeg savner det virkelig,klarer ikke leve uten det 

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ikke no spesielt nei,bare at jeg sliter sånn med vekten min og er tom fra det åndelige. Jeg savner det virkelig,klarer ikke leve uten det 

:( er det noe spesielt type åndelig? Har du prøvd å reconnecte med det? Meditasjon ol? Personlig liker jeg å gå en tur i naturen prøve å finne glede der. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...