Gå til innhold

Næring til nettrollet

Anbefalte innlegg

Hvorfor driver alle å svarer nettrollet i lange tråder med seriøs og mindre seriøs diskusjon om det som hen er opphengt i? Folk forsvarer seg i lange utgreininger i steden for å ignorere. Både erfarne og nye brukere diskuterer i det uendelige temaer som ikke har vært et stort tema før, og nettrollet storkoser seg med å styre og kontrollere deler av forumet og mobbe på seg brukere. Jo, mer dere svarer, jo mer godter nettrollet seg. 

Anonymkode: d06b7...ec6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453012-n%C3%A6ring-til-nettrollet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor driver alle å svarer nettrollet i lange tråder med seriøs og mindre seriøs diskusjon om det som hen er opphengt i? Folk forsvarer seg i lange utgreininger i steden for å ignorere. Både erfarne og nye brukere diskuterer i det uendelige temaer som ikke har vært et stort tema før, og nettrollet storkoser seg med å styre og kontrollere deler av forumet og mobbe på seg brukere. Jo, mer dere svarer, jo mer godter nettrollet seg. 

Anonymkode: d06b7...ec6

Hvilke tråder tenker du på?

Anonymkode: c5855...a0a

Gjest Fastnick

Vet ikke helt hvilke tråder du tenker på, men har en mistanke om at det er de trådene om nick/ikke nick. 

Jeg for min del har ikke opplevd disse som trolletråder, men heller tråder som omhandler et tema som flere er opptatte av. Da er det jo fint at det kan bli diskutert og snakket om. 

Jeg skjønner heller ikke at folk orker å skrive nesten 100talls setninger på sånne tulletråder. Det er sikkert noen med asperger her som har sine oppheng, enten det er hvorfor folk bruker nick eller hvor syk man er.

Anonymkode: aeb05...4ae

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner heller ikke at folk orker å skrive nesten 100talls setninger på sånne tulletråder. Det er sikkert noen med asperger her som har sine oppheng, enten det er hvorfor folk bruker nick eller hvor syk man er.

Jeg synes for øvrig det er ufint gjort av deg å bruke en diagnose for å karakterisere en negativ oppførsel slik du gjør her. Jeg har sett det gjøres flere steder på forumet i andre sammenhenger også med andre diagnoser og jeg liker det dårlig. En ting er om man spøker om sin egen diagnose, men det kan være lite gøy å lese om andres uttalelser når man selv sitter med diagnosen. Jeg har ikke asperger og føler meg ikke personlig støtt, bare så det er sagt, men jeg har selv opplevd lignende situasjoner med andre diagnoser/funksjonsnedsettelser og kan godt sette meg inn i følelsen en med asperger kan sitte med etter å ha lest innlegget ditt om h*n har dårlig selvtillit eller har en dårlig dag.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er lavmål. 

Anonymkode: 9d117...be7

På 3.2.2020 den 13.07, Eva Sofie skrev:

Jeg synes for øvrig det er ufint gjort av deg å bruke en diagnose for å karakterisere en negativ oppførsel slik du gjør her. Jeg har sett det gjøres flere steder på forumet i andre sammenhenger også med andre diagnoser og jeg liker det dårlig. En ting er om man spøker om sin egen diagnose, men det kan være lite gøy å lese om andres uttalelser når man selv sitter med diagnosen. Jeg har ikke asperger og føler meg ikke personlig støtt, bare så det er sagt, men jeg har selv opplevd lignende situasjoner med andre diagnoser/funksjonsnedsettelser og kan godt sette meg inn i følelsen en med asperger kan sitte med etter å ha lest innlegget ditt om h*n har dårlig selvtillit eller har en dårlig dag.

Jeg har asperger og holdt på å kommentere, men så kom jeg på at vi får oppheng, så da var det egentlig ikke noe jeg kunne si på det. Men jeg setter pris på at andre sier ifra for det er ikke så veldig gøy å lese sånt. Vi får ikke akkurat oppheng med vilje, og det kan være ganske slitsomt. Men vi blir ofte ikke ferdig med en ting før vi er ferdig med det og det kan sikkert være ganske irriterende for andre. Det er ikke bare å legge det bak seg og glemme det, for det blir ikke glemt. Og det hjelper overhode ingenting at andre påpeker at vi får oppheng. Det føles litt som om våre følelser ikke betyr noe for de er så overdrevne og unødvendige.

12 timer siden, Trine skrev:

Jeg har asperger og holdt på å kommentere, men så kom jeg på at vi får oppheng, så da var det egentlig ikke noe jeg kunne si på det. Men jeg setter pris på at andre sier ifra for det er ikke så veldig gøy å lese sånt. Vi får ikke akkurat oppheng med vilje, og det kan være ganske slitsomt. Men vi blir ofte ikke ferdig med en ting før vi er ferdig med det og det kan sikkert være ganske irriterende for andre. Det er ikke bare å legge det bak seg og glemme det, for det blir ikke glemt. Og det hjelper overhode ingenting at andre påpeker at vi får oppheng. Det føles litt som om våre følelser ikke betyr noe for de er så overdrevne og unødvendige.

Nei, og det å bli kritisert for noe man ikke kan noe for mener jeg er både meningsløst og stygt gjort. Det blir som å kritisere en som er døv for at han ikke kan høre, en som er rullestolbruker fordi han sitter i rullestol, den blinde fordi han ikke ser eller en som har epilepsi fordi han får anfall. Du som har asperger blir kritisert fordi du er den du er. Folk her med psykose får også kritikk. De med EUP får også gjennomgå på sin måte. Hva det skyldes har jeg gitt opp å spekulere i, men jeg tror problemene ligger mest hos de som kritiserer og ikke hos de som blir kritisert. Det er i mange tilfeller slik når kritikken ikke er berettiget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...