Gå til innhold

Kupton - grunnen til at man kommer til akuttpsykiatrisk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Fastnick skrev:

Er det noe å utdype? Jeg synes svaret fra kupton var forståelig nok. 

Ja, men i hvilke tilfelles er dps ikke godt nok? Akuttpost er jo også en åpen avdeling der man er innlagt frivillig, bare at man ankommer dit akutt. Og da lurte jeg jo som sagt på om det kun var akutt suicide og psykotiske som havner på akuttposten.

Anonymkode: 4b385...f6b

Gjest Fastnick
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men i hvilke tilfelles er dps ikke godt nok? Akuttpost er jo også en åpen avdeling der man er innlagt frivillig, bare at man ankommer dit akutt. Og da lurte jeg jo som sagt på om det kun var akutt suicide og psykotiske som havner på akuttposten.

Da håper jeg at du får svar på det :)

Annonse

1 time siden, kupton skrev:

Veldig enkelt sagt fordi det vurderes at en åpen DPS-post ikke er tilstrekkelig.

Hva er forskjellen på dps og pskykiatrisk sykehus? Jeg jobber på sistnevnte.

Anonymkode: 45b80...a1f

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på dps og pskykiatrisk sykehus? Jeg jobber på sistnevnte.

Anonymkode: 45b80...a1f

Navnet Dps har ikke lukket akuttavdeling. Det faglige nivået samlet er oftest bedre på sykehus. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Akuttposter er i utgangspunktet ikke åpne. De er vanligvis lukket. De har skjermingsavdelinger, de er bedre bemannet og er i stand til å takle mer utagerende pasienter.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maniske havner på akuttpsykiatrisk 

Akkurat nå, kupton skrev:

Nei. Akuttposter er i utgangspunktet ikke åpne. De er vanligvis lukket. De har skjermingsavdelinger, de er bedre bemannet og er i stand til å takle mer utagerende pasienter.

På større sykehus har de både lukkede og åpne (for frivillige) akutte avdelinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...