Gå til innhold

Unnvikende pf og bipolar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig rart at du ikke får utredning, det er ikke nødvendigvis slik at en slik utredning tar lang tid. Å beskrive tidligere hypomanier, eventuelt samle inn informasjon fra pårørende burde være nok i mange tilfeller. Jeg fikk diagnosen etter 4 år med diagnosen tilbakevendende depressiv lidelse, men det var et par behandlere jeg møtte «på veien»  som mistenkte bipolar lidelse, uten at vi gikk noe mer inn på det. Under en innleggelse så ble jeg spurt om tidligere hypomane episoder, og da var det nok å fortelle psykiateren om hvilke symptomer jeg hadde under slike episoder. Det skal dog sies at mine depresjoner var typisk bipolare, og jeg har opplevd at min beskrivelse av hvordan depresjonene mine arter seg har i seg selv gitt mistanke om bipolar lidelse. 

Anonymkode: 436de...54c

Ja jeg synes det er litt rart. Hun som er min behandler på sykehuset har sagt seg enig i at det kanskje kan være greit med utredning, men så er hun vel også litt tilbakeholden fordi jeg tross alt har så mange diagnoser i utgangspunktet. At det blir litt kaos. Men hun har likevel i henvisning til DPS skrevet at jeg ønsker utredning for det. Nå skal hun ta opp medisinene mine med legene her i morgen så kanskje jeg får lov til å prøve ut Lamictal. Da blir det i så fall litt lenger innleggelse, men da skjer det i det minste noe. Lenge nå har jeg følt at ting har vært litt uten mål og mening, men ja. Så får vi se om jeg får mast meg til en utredning etter hvert. 😛

Jeg tror mine depresjoner er litt typisk bipolar også. Uten at bipolar er den diagnosen jeg kan best. Men ut fra hvordan jeg har forstått det. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er en typisk bipolar depresjon? 

Anonymkode: 228ee...65d

Vet ikke, har bare fått høre at depresjonene mine er typisk bipolare. Møtte bl.a en psykiater som mistenkte bipolar lidelse kun ut ifra hvordan depresjonene mine arter seg. 

55 minutter siden, Glitter skrev:

Ja jeg synes det er litt rart. Hun som er min behandler på sykehuset har sagt seg enig i at det kanskje kan være greit med utredning, men så er hun vel også litt tilbakeholden fordi jeg tross alt har så mange diagnoser i utgangspunktet. At det blir litt kaos. Men hun har likevel i henvisning til DPS skrevet at jeg ønsker utredning for det. Nå skal hun ta opp medisinene mine med legene her i morgen så kanskje jeg får lov til å prøve ut Lamictal. Da blir det i så fall litt lenger innleggelse, men da skjer det i det minste noe. Lenge nå har jeg følt at ting har vært litt uten mål og mening, men ja. Så får vi se om jeg får mast meg til en utredning etter hvert. 😛

Jeg tror mine depresjoner er litt typisk bipolar også. Uten at bipolar er den diagnosen jeg kan best. Men ut fra hvordan jeg har forstått det. 

Håper du får utredning for bipolar lidelse, det bør ikke være særlig vanskelig å få til. Skjønner for så vidt at de er tilbakeholdne når det kommer til å sette enda en diagnose, men jeg vil påstå at å få rett behandling vil være bedre enn å være sparsomme med diagnoser. 

Drømmeautomat

Mange har kanskje hatt depresjoner lenge før de får diagnosen bipolar. Men jeg tror ikke de fleste utredninger foregår ved at man bare begynner hos en behandler og så setter han/hun en diagnose etter et halvt år. 

Bipolarteamet ved Østmarka bruker 1-3 timer på utredning, det skriver de selv. Jeg fikk diagnosen etter 1,5 timer, men da var allerede MINI-intervju tatt og de hadde opplysninger fra psykolog i henvisning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...