Gå til innhold

Henger du her fordi du ikke har noe annet liv?

Anbefalte innlegg

:» Hvor mye større livet blir når man selv tar mindre plass i det». Et utsagn jeg ikke helt forstod før. Det å være en del av felleskapet, ha interesser for noe utenfor seg selv, fokusere på andre sitt ve og vell osv gjør livet mer meningsfullt tror jeg. 

Anonymkode: f567c...eaa

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå måtte jeg le 😂 Slafsing i forbindelse med vask av understell er en av de verste lydene jeg vet om! Jeg må gå ut av rommet når han begynner med det der, det er så grusomt å høre på, blir akutt irritert av at hunden vasker seg stakkars 😂

Anonymkode: 9118d...d98

😂

Godt det ikke bare er meg 😂 Jeg prøver å tenke at de må jo få vaske seg. Men han ene pleier sette igang etter at vi har lagt oss og når jeg syns jeg har holdt på lenge nok, sier jeg vennlig at det holder. Han hører på det, av en elle annen merkelig grunn. Den første hunden min, slafset ikke. Så jeg ble litt overrasket da jeg hadde ei tispe med løpetid her. Herregud, hun slafset på natta. Jeg ble faktisk småkvalm og måtte skikkelig ta meg sammen for å ikke klikke 😅

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en ektemann som gjør akkurat det samme når han vasker understellet sitt! Jævla irriterende å høre på de slafselydene! 😡

Anonymkode: 6ae04...26c

😂😂😂

Du kan kanskje ikke bare sende han ut hvis det blir for ille heller? 😅

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et annet liv også, men for meg betyr ikke det å henge på nett det samme som å ikke ha et rl liv. Jeg henger her fordi jeg trives 🙂 

Anonymkode: a2bcb...e59

Jeg tenker det samme. Jeg forstår ikke de som kan skrive at folk henger vel på nett fordi de ikke har et liv. Jeg har fått den beskyldningen slengt etter meg på diverse nettforumer tidligere, men sannheten er at jeg har et rikt og innholdsrikt liv, men innimellom så liker jeg å slappe av med laptopen, og lufte litt tanker, og det hjelper meg til å få frem mye positivt i meg, og gir meg energi og glød. 

Anonymkode: 87eb4...fc2

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det samme. Jeg forstår ikke de som kan skrive at folk henger vel på nett fordi de ikke har et liv. Jeg har fått den beskyldningen slengt etter meg på diverse nettforumer tidligere, men sannheten er at jeg har et rikt og innholdsrikt liv, men innimellom så liker jeg å slappe av med laptopen, og lufte litt tanker, og det hjelper meg til å få frem mye positivt i meg, og gir meg energi og glød. 

Veldig enig med deg 😊

12 timer siden, Trine skrev:

Dol er mer interessant enn det meste på tv så da er jeg her når jeg prøver å slappe av. Akkurat nå hadde vært lettere å slappe av hvis han ved siden av meg ikke hadde slafset så jævlig mens han vasket understellet 🤢 Den lyden gjør det vanskelig å ikke bli litt irritert. Jeg har mer enn nok liv for meg. Og siden jeg ikke orker å omgås folk så mye, er det jo et greit sted å være "sosial".

Haha først trodde jeg at jeg leste om et menneske som slafset, så skvatt litt da jeg leste "vasket understellet". 😂 

Men jeg skjønner så godt hva du mener. Spesielt den siste hunden jeg hadde slafset så sykt når han vasket seg der. Det var nasty å høre på. 

Men åh så heldig du er som har hund. Det er noe jeg savner og som jeg tror vil hjelpe meg MYE i framtiden. Men jeg tørr ikke før jeg har fått hyppigheten av innleggelser ned på et lavere nivå. Når jeg klarer meg i minst seks måneder av gangen så går det fint. Da må ikke foreldrene mine passe hunden så ofte. Og kanskje blir det enda sjeldnere bare av det å ha fått hund igjen. 

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå i vårt samfunn har vel PC-en, nettbrettet eller mobilen blitt byttet ut med det som for 100-150 år siden var å samles i stuen med et håndarbeid eller et trearbeid i hendene mens familien snakket sammen om dagens gjøremål. For 30 år siden var det TV som var det store samlingspunktet. Tidene forandrer seg og jeg synes det blir litt feil at man skal tilskrives å ikke ha et liv av den grunn og måtte hele tiden forsvare sin egen bruk - men selvsagt alt med måte.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som et fullverdig liv.

Anonymkode: c3aa6...d9b

6 timer siden, Glitter skrev:

Haha først trodde jeg at jeg leste om et menneske som slafset, så skvatt litt da jeg leste "vasket understellet". 😂 

Men jeg skjønner så godt hva du mener. Spesielt den siste hunden jeg hadde slafset så sykt når han vasket seg der. Det var nasty å høre på. 

Men åh så heldig du er som har hund. Det er noe jeg savner og som jeg tror vil hjelpe meg MYE i framtiden. Men jeg tørr ikke før jeg har fått hyppigheten av innleggelser ned på et lavere nivå. Når jeg klarer meg i minst seks måneder av gangen så går det fint. Da må ikke foreldrene mine passe hunden så ofte. Og kanskje blir det enda sjeldnere bare av det å ha fått hund igjen. 

Ja, det er så nasty at jeg har lurt noen ganger på hvordan de orker lyden selv. Men så kommer jeg på at de skal snuse på all dritt de ser og bjeffer så hjernen rister noen ganger. Det kan hende de er litt mindre sensitive enn meg 😂

Høres fornuftig ut å vente til du klarer deg med færre innleggelser. Noen hunder gir jo bare glede, mens noen har et eller annet de sliter med. Mine er litt gode og litt pain. Han eldste har problemer når vi møter andre hunder for han har blitt flydd på litt for mange ganger. Nå, i en alder av 6 år, syns jeg at jeg kanskje ser litt fremskritt. Men vi kan ikke passere en hund på gangveien og det er noe jeg tror vi aldri blir ferdig med å trene på. Sånne ting kan jo være vanskelig å leve med. For meg er det ikke et stort problem for jeg går helst der andre ikke går og går jeg der andre går, får turen bli en treningsøkt. På trening og i konkurranse bryr han seg ikke om andre hunder, så han fungerer til formålet, kan man vel si 😅 Også hender det av og til at mine klikker på hverandre og det er jo ikke noe trivelig å måtte suge tak i nakken på dem og dra de fra hverandre mens de har alle tenna på tørk og fekter i alle retninger. Men oi, så opptatt de blir av å dempe når de har fått roet seg ned. Da gjør de alt for å ikke provosere hverandre. Det er jo helt vanlig at sånt skjer da og jeg tenker at søsken krangler, sånn er det bare. Her er mye av problemet at han eldste er temmelig dårlig til å takle stress og han yngste er ganske intens, så får han eldste en overslagshandling og det gadd plutselig ikke han yngste finne seg i lenger, forståelig nok. Men nå skriver jeg litt mer enn hva du var interessert i å høre 😂 Poenget var at man bør være i stand til å egentlig takle hva som helst når man skaffer en hund. Selv om det blir ok hunder av de aller fleste, kan man få en med litt problemer. Men samtidig er det et ansvar (som ikke er like slitsomt som barn), det er noen som får deg ut, noen man kan kose med (bortsett fra mine da, som bare vil ha kos når det passer skikkelig dårlig), så jeg tror en hund kan hjelpe veldig mye på psyken. Jeg trener jo disse dyra også, så da tvinges jeg til å være sosial i tillegg. Og han eldste min har begynt å sette seg foran meg, legge øra bakover og stirre på meg med veldig søte øyne, når jeg har blitt litt for irritert. Så han hjelper meg til å huske å puste. Han har faktisk funnet veien ut av skogen to ganger også, når han har forstått at jeg helt seriøst ikke klarer å finne veien selv. Hvis jeg bare roter litt, kan han finne på å lede meg rett på en fugl eller noe annet spennende, så jeg må liksom gi helt opp før han gidder å hjelpe 😂 Også gjør de det langt lettere å ha litt rutiner hjemme. Det er nok ikke noen tvil om at de hjelper meg å holde meg oppe.

Nicklusheletida
19 timer siden, Trine skrev:

😂 Han her er godt oppdratt til sin og min side av senga, så jeg tror jeg skal være fornøyd. Jeg får ihvertfall sove i fred. Hvis det ikke settes igang understellsvask da 😅 Men da kommer det ganske fort "det holder nå", så blir det stille. Jeg tror ikke så mange andre er like interessert i å bli fortalt hva de får og ikke får gjøre 😂

Slafsing skulle jeg tålt . Understellet til bikkja oppi senga, hadde jeg hatt større problemer med 😱

Annonse

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Slafsing skulle jeg tålt . Understellet til bikkja oppi senga, hadde jeg hatt større problemer med 😱

😂

Nå kommer på en måte ikke understellet i kontakt med noe annet enn hunden da. Noen hunder ligger i froskestilling og da er det jo klart at understellet kommer i kontakt med lakenet. Men mine ligger på siden eller på ryggen og de ligger ikke under dyna, så det går egentlig greit. Han ene ligger nesten aldri der, men så fikk jeg en valp og da han ikke lå i bur på natta lenger, klarte han ikke finne roen. Da han hoppet opp i senga og sovnet, tenkte jeg fra nå av er det lov å ligge i senga 😂 Selvfølgelig måtte den eldste min oppi senga en gang fordi jeg hostet (jeg tror han er litt redd for at jeg skal dø) og det så jo den nye valpen. Så da skjønte han at det var greit å ligge i senga. Men han har forstått at vi har hver vår side, så jeg ligger aldri der han ligger uansett.

9 timer siden, Trine skrev:

😂😂😂

Du kan kanskje ikke bare sende han ut hvis det blir for ille heller? 😅

Joda, jeg kommanderer han ut i hunde(manne)huset når han holder på slik. Men kort tid etterpå skraper han på døra og vil inn igjen. 

Mannfolk og hunder, ass!

Nicklusheletida
11 minutter siden, Trine skrev:

😂

Nå kommer på en måte ikke understellet i kontakt med noe annet enn hunden da. Noen hunder ligger i froskestilling og da er det jo klart at understellet kommer i kontakt med lakenet. Men mine ligger på siden eller på ryggen og de ligger ikke under dyna, så det går egentlig greit. Han ene ligger nesten aldri der, men så fikk jeg en valp og da han ikke lå i bur på natta lenger, klarte han ikke finne roen. Da han hoppet opp i senga og sovnet, tenkte jeg fra nå av er det lov å ligge i senga 😂 Selvfølgelig måtte den eldste min oppi senga en gang fordi jeg hostet (jeg tror han er litt redd for at jeg skal dø) og det så jo den nye valpen. Så da skjønte han at det var greit å ligge i senga. Men han har forstått at vi har hver vår side, så jeg ligger aldri der han ligger uansett.

Jeg er kanskje litt sær. Jeg kunne  aldri hatt dyr innendørs i huset i det hele tatt fordi jeg bare tenker på at de går rundt med rompa bar og griser til med tiss og bæsj over alt. Jeg klarer ikke tanken og ikke liker jeg lukta heller. 

Hadde den diskusjonen med moren min også som sier : Den vasker seg jo . Øh, nei jeg kaller ikke slikking for vasking . 

Katten deres hopper opp på kjøkkenbenken hvor de lager mat og til og med inn i kjøkkenskapet med rompa bar hvor glassene står som de skal drikke av 🙄 Den legger seg ned med rompa nedi tepper, i sofaen og over alt. 

Jeg vet at for de som har dyr virker jeg antagelig såpass nevrotisk når det gjelder dette, at det jeg skriver passer godt inn på psykiatri 😛

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg kommanderer han ut i hunde(manne)huset når han holder på slik. Men kort tid etterpå skraper han på døra og vil inn igjen. 

Mannfolk og hunder, ass!

😂

Ah, den der skrapinga på døra, akkurat når man endelig har fått satt seg ned for å slappe av litt 😠

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er kanskje litt sær. Jeg kunne  aldri hatt dyr innendørs i huset i det hele tatt fordi jeg bare tenker på at de går rundt med rompa bar og griser til med tiss og bæsj over alt. Jeg klarer ikke tanken og ikke liker jeg lukta heller. 

Hadde den diskusjonen med moren min også som sier : Den vasker seg jo . Øh, nei jeg kaller ikke slikking for vasking . 

Katten deres hopper opp på kjøkkenbenken hvor de lager mat og til og med inn i kjøkkenskapet med rompa bar hvor glassene står som de skal drikke av 🙄 Den legger seg ned med rompa nedi tepper, i sofaen og over alt. 

Jeg vet at for de som har dyr virker jeg antagelig såpass nevrotisk når det gjelder dette, at det jeg skriver passer godt inn på psykiatri 😛

Herregud, nå måtte jeg flire 🤣 Går da ikke an å ikke like lukta. Hundepoter lukter jo popcorn 😁 Han ene min har veldig mye pels bak, som legger seg som en fin skål når han driter. Altså, du har helt klart et veldig godt poeng. Jeg syns jo unger er skikkelig ekle, med busemenn og fingre som er borti alt. Så jeg har egentlig full forståelse for at du syns dyr er ekkelt. Og jeg merker jo nå at jeg aldri skal ha katt. De gjør jo gjerne som de selv vil. Jeg vil ikke ha dyr på bordet, benken eller inni kjøkkenskap.

Jeg har mine områder hvor jeg er litt nevrotisk selv, så jeg tror ikke jeg skal si noe på det. Vil du forresten høre om den gangen det gikk hull i en bæsjepose? Jeg hater miljøvennlige bæsjeposer og har lært at man må bruke to. Tror jeg skal spare deg for detaljene 😂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...