Gå til innhold

Kupton personlighetsforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fastnick
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye hemmer unnvikende pf deg egentlig? Har du alltid hatt venner? 

Anonymkode: 4686b...aa3

Selv om spørsmålet ikke er til meg (er visst andre gang jeg svarer på spørsmål som ikke er til meg i tråden her 😅), så er det ofte sånn at de med unnvikende pf har få, men til gjengjeld nære venner. 

Nei, den teorien har jeg aldri hørt om.  Dramatiserende pf hører til i samme gruppe/cluster som eupf, og er kanskje en snill og godartet variant av eupf. Om en med dramatiserende pf husker på at en kan ta litt stor plass i sosiale sammenhenger, og passer på også å slippe andre til, burde dette gå bra. Husk også at ikke all hodepine er migrene, og all forkjølelse er ikke influensa. En trenger heller ikke alltid snakke med skriftstørrelse 26.

Annonse

1 time siden, kupton skrev:

Nei, den teorien har jeg aldri hørt om.  Dramatiserende pf hører til i samme gruppe/cluster som eupf, og er kanskje en snill og godartet variant av eupf. Om en med dramatiserende pf husker på at en kan ta litt stor plass i sosiale sammenhenger, og passer på også å slippe andre til, burde dette gå bra. Husk også at ikke all hodepine er migrene, og all forkjølelse er ikke influensa. En trenger heller ikke alltid snakke med skriftstørrelse 26.

Å? Jeg hadde inntrykk av at dramatiserende PF kunne være mer alvorlig enn EUPF. Slik som moren til Angelica som virker til å gjøre ALT for å sette seg i sentrum. Slike trekk har ikke jeg på noen måte og jeg er ikke manipulerende på noe vis heller. Men det er kanskje ekstremvarianten som er slik. Akkurat som at det er ulike variasjoner av hvordan mennesker med EUPF er. Jeg oppfyller i hvert fall definitivt ikke kravene for å ha dramatiserende PF. 

Har lest om det på nett og det er ikke meg på noen måte. Ei heller har det vist seg at jeg har trekk fra det under utredning. 

Synes bare det var merkelig å skrive at det er en snill og godartet variant av EUPF når jeg ikke kjenner meg igjen i de trekkene i det hele tatt og ut fra det inntrykket jeg har hatt av den type PF. 

Endret av Glitter
4 timer siden, kupton skrev:

Så fint da, takk. Jeg er ikke den som liker å skille meg ut i sosiale settinger ei heller å ha vansker med å slippe andre til. Hva tenker du når psykiateren min påpekte at jeg ikke vil gjøre noen av mine nære noe vondt. Ble jeg indirekte utredet for eupf? 

Anonymkode: fade4...180

3 timer siden, Glitter skrev:

Å? Jeg hadde inntrykk av at dramatiserende PF kunne være mer alvorlig enn EUPF. Slik som moren til Angelica som virker til å gjøre ALT for å sette seg i sentrum. 

Jeg ville tippet på narsissistisk PF I det tilfellet, med innslag av en god del annet. 

31 minutter siden, adhoc skrev:

Jeg ville tippet på narsissistisk PF I det tilfellet, med innslag av en god del annet. 

Nei det var dramatiserende PF de mente hun hadde. Rettspsykiaterne. Jeg fulgte den saken veldig tett. Men mulig hun hadde en kombinasjon av noe, men det var dette som blant annet ble poengtert rundt vurderingen av henne. 

Annonse

11 timer siden, kupton skrev:

Jeg synes ikke det er fornuftig å bruke personer med ekstreme former for annen psykisk lidelse som eksempel på dramatiserende pf, som i denne sammenheng knapt er en parentes.

Hun fikk kun den diagnosen av rettspsykiaterne merkelig nok. Hvilke andre diagnoser ville du ha satt?  

Anonymkode: cc7d4...b9d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...