Gå til innhold

Kupton personlighetsforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fastnick
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært interessant å høre hvilke diagnoser du tror hun har.

Anonymkode: cc7d4...b9d

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Narsissist? 

Anonymkode: f4657...05a

13 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Munchhausen by proxy ?

Ingen tvil om at hun feiler mye galt, men det er nok vanskelig å sette spesifikke diagnoser på henne bare utifra det man kan lese og høre om i mediene. Det må nok mer inngående kjennskap til i form av rettspsykiatriske vurderinger. 

Annonse

Nicklusheletida
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har det noe å si?

Anonymkode: c5742...5be

Ikke for noe annet enn at det kunne være lærerikt og vite hva han tenker. Har lært mye av å følge dette forumet gjennom årene.

Men skjønner hvis han ikke kan skrive hva han tenker her. 

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, men hva er den alvorlige diagnosen du sikter til ?

Jeg kan selvsagt ikke si sikkert hva det er, men det er en meget alvorlig svikt i personligheten når en lar et barn langsomt sulte seg til døde uten å gripe inn.

Nicklusheletida
Akkurat nå, kupton skrev:

Jeg kan selvsagt ikke si sikkert hva det er, men det er en meget alvorlig svikt i personligheten når en lar et barn langsomt sulte seg til døde uten å gripe inn.

Ja, det er det ingen tvil om. 

10 minutter siden, kupton skrev:

Kanskje du må lese deg opp på munchaussen?

det dreier seg om langt mer enn å forvolde skade direkte på barn man har omsorg for.

det dreier seg mer om å få oppmerksomhet, Som den «hjelperen» man gir seg ut for å være, og selvsagt har disse menneskene god kompetanse, det er deres Spesifikke interessefelt . Ofte jobber de med profesjoner de har interesse innen. Ofte er de ikke nødvendigvis selv så godt skolert, men med kunnskap god nok, og med en bachelor kan man komme langt dessverre.

derfor er det kjent, men for dårlig dokumentert hvordan Munchaussen rammer langt flere enn barn, kvinner får oppmerksomhet av å « pleie» sine menn til døde, eller motsatt, men det dreier seg om et sykelig behov av å få oppmerksomhet/bli sett, og nettforumer åpner for slike farlige selvoppnevnte eksperter, de skader mange dessverre.

Anonymkode: 9e818...de1

Annonse

38 minutter siden, kupton skrev:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/8657673/

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kjenner diagnosen. Men har vi noen holdepunkter for at mor direkte har påført datteren dette? At hun aktivt har sultet henne for så å få oppmerksomhet fra helsetjenesten?

3 minutter siden, kupton skrev:

Ja, jeg kjenner diagnosen. Men har vi noen holdepunkter for at mor direkte har påført datteren dette? At hun aktivt har sultet henne for så å få oppmerksomhet fra helsetjenesten?

Hun har jo aktivt holdt sin datter unna helsevesnet. Flyttet, endret adresse, løyet om sin datters vekt, ikke møtt opp på kontroll til legen, ikke latt sin datter få kontakt med lege når datteren ba om det (det er dokumentert via SMS-utveksling), bedt datteren om å drikke mye og spise mye tungt i forkant av veiing for å lure helsevesenet og ikke minst: Flyttet til hytta uten kontakt med omverdenen og sett henne bli så svak at hun ikke klarte reise seg opp. Men likevel ikke ringt etter hjelp. Latt henne dø der. Noen dager før dødsfallet spør datteren sin mor på SMS om moren tror det er lenge til hun dør. Ingenting har fått moren til å ville hjelpe sin datter. 

Så jeg vil si hun aktivt har påført sin datter dette. Hele dramaet som har foregått kommer tydelig fram hvis man leser dokumentene fra rattsakene. Det har jeg og mange andre gjort. Det kommer ikke like godt fram i avisene derimot. 

14 minutter siden, kupton skrev:

Link inneholder adult proxy

24 minutter siden, Glitter skrev:

Hun har jo aktivt holdt sin datter unna helsevesnet. Flyttet, endret adresse, løyet om sin datters vekt, ikke møtt opp på kontroll til legen, ikke latt sin datter få kontakt med lege når datteren ba om det (det er dokumentert via SMS-utveksling), bedt datteren om å drikke mye og spise mye tungt i forkant av veiing for å lure helsevesenet og ikke minst: Flyttet til hytta uten kontakt med omverdenen og sett henne bli så svak at hun ikke klarte reise seg opp. Men likevel ikke ringt etter hjelp. Latt henne dø der. Noen dager før dødsfallet spør datteren sin mor på SMS om moren tror det er lenge til hun dør. Ingenting har fått moren til å ville hjelpe sin datter. 

Så jeg vil si hun aktivt har påført sin datter dette. Hele dramaet som har foregått kommer tydelig fram hvis man leser dokumentene fra rattsakene. Det har jeg og mange andre gjort. Det kommer ikke like godt fram i avisene derimot. 

Hadde hun hatt munchausen så hadde hun tatt kontakt med helsevesenet. Hun fikk jo ingen oppmerksomhet e.l av at datteren hadde alvorlig anoreksi når de bodde midt i ingenmannsland. 

Anonymkode: 9bd23...687

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du må lese deg opp på munchaussen?

det dreier seg om langt mer enn å forvolde skade direkte på barn man har omsorg for.

det dreier seg mer om å få oppmerksomhet, Som den «hjelperen» man gir seg ut for å være, og selvsagt har disse menneskene god kompetanse, det er deres Spesifikke interessefelt . Ofte jobber de med profesjoner de har interesse innen. Ofte er de ikke nødvendigvis selv så godt skolert, men med kunnskap god nok, og med en bachelor kan man komme langt dessverre.

derfor er det kjent, men for dårlig dokumentert hvordan Munchaussen rammer langt flere enn barn, kvinner får oppmerksomhet av å « pleie» sine menn til døde, eller motsatt, men det dreier seg om et sykelig behov av å få oppmerksomhet/bli sett, og nettforumer åpner for slike farlige selvoppnevnte eksperter, de skader mange dessverre.

Her tror jeg nok at det er du som må lese deg opp. Jfr innlegget over.

Nicklusheletida
33 minutter siden, Glitter skrev:

Og hun ba datteren ta på seg vekter og løse klær når hun skulle veies. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...