Gå til innhold

Psykologer på psykiatrisk sykehus

Anbefalte innlegg

Jobber det sykologer på psykiatriske sykehus eller er det kun psykiatere der? De gangene jeg har vært innlagt har jeg kun fått snakket med psykiater hver dag (dette da på akuttpsykiatrisk) og aldri noen psykolog.

Er det ikke mningen det skal jobbe psykologer man får samtale med hver dag der også?

Anonymkode: 103d3...18c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453099-psykologer-p%C3%A5-psykiatrisk-sykehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jobbet flere psykologer på "mitt" sykehus. Jeg fikk aldri pratet med noen psykolog (bortsett fra en gang og det var etter en hendelse på avdelingen), men min faste psykiater kom til meg mens jeg lå på avdelingen. Jeg var heldig sånn sett.

Det er både psykologer og psykiatere på akuttavdelinger. Pasienter får kun en PAB (pasientansvarlig behandler) hver. Oftest går psykiaterne til lidelser der medisinering er viktig, mens psykologene oftest får personlighetsforstyrrelser.

Akkurat nå, kupton skrev:

Det er både psykologer og psykiatere på akuttavdelinger. Pasienter får kun en PAB (pasientansvarlig behandler) hver. Oftest går psykiaterne til lidelser der medisinering er viktig, mens psykologene oftest får personlighetsforstyrrelser.

Er ingen psykologer på den akuttavdelingen jeg har vært innlagt på ihvertfall. Har sjekket på tavlen og ingen av behandlerne som står oppført ved siden av pasientenes navn er psykologer..

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ingen psykologer på den akuttavdelingen jeg har vært innlagt på ihvertfall. Har sjekket på tavlen og ingen av behandlerne som står oppført ved siden av pasientenes navn er psykologer..

Ja, det finnes selvsagt slike avdelinger, men jeg oppfattet spørsmålet generelt som om det var det vanlige eller ønskede at det ikke er psykologer der.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber det sykologer på psykiatriske sykehus eller er det kun psykiatere der? De gangene jeg har vært innlagt har jeg kun fått snakket med psykiater hver dag (dette da på akuttpsykiatrisk) og aldri noen psykolog.

Er det ikke mningen det skal jobbe psykologer man får samtale med hver dag der også?

Det er vanlig at det er både psykologer og psykiatere ved akutt og dps

7 minutter siden, Glitter skrev:

Nei...?!

Psykologer mangler den somatiske innsikten til å jobbe på sykehus sammen med leger og sykepleier som har spesisialisert seg innen psykiatri, men som pasienter er dem kvalifisert. 

Anonymkode: c1277...4e1

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykologer mangler den somatiske innsikten til å jobbe på sykehus sammen med leger og sykepleier som har spesisialisert seg innen psykiatri, men som pasienter er dem kvalifisert. 

Det fins mange kvalifiserte psykologer som jobber i psykiatrisk sykehus. 

Annonse

8 minutter siden, Glitter skrev:

Hæ? Psykologer kan JOBBE på psykiatrisk sykehus. Og mange av dem gjør nettopp det. 

Det er bare som pasienter eller pårørende psykologer er på psykiatrisk sykehus. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...